Taxa Oxygen a dispărut la fel de heirupist cum a apărut

Surprinzător, cu două luni înainte de alegeri, primarul Capitalei, Gabriela Firea, s-a arătat foarte prietenoasă cu locuitorii Bucureștiului și ne-a întrebat care este părerea noastră despre taxa Oxygen care fusese introdusă teoretic la începutul anului și urma să se aplice efectiv în câteva zile. Urmare a răspunsurilor negative în proporție de 90% primite pe facebook, taxa a fost anulată. 

Sondajul organizat de primarul capitalei pe facebook a fost evident o încercare de a se apropia de electorat întrebând electoratul despre o măsură deja introdusă și promițând că dacă lumea nu e de acord o va anula.
Această consultare publică ar fi trebuit să aibă loc înaintea introducerii taxei Oxygen.

Apoi, termenele impuse în această taxă erau foarte scurte nedând posibilitatea oamenilor să își plănuiască schimbarea mașinilor cu unele mai puțin poluante. Spre exemplu, în capitala UE, Bruxelles, o taxă similară are termene mai lungi de aplicare. Și vorbim de Bruxelles și de oameni cu alte posibilități financiare.

 Unele mașini poluante nu erau interzise în centrul orașului ci doar ar fi plăcit taxa taxa. Atunci cum se reduce poluarea? Mașinile acelea tot circulă prin centru și poluează la fel. Diferența este că li se iau oamenilor niște bani ca să acopere găurile din bugetul Bucureștiului dar nu se știa ce se va face cu acești bani așa cum s-a întâmplat și cu supraaciza la cobustibili.

Înainte de impune o taxă nouă aș vrea să o întreb pe doamna Firea câteva lucruri:
– Unde este centura modernă a Capitalei să pot să ajung repede din Militari în Titan fără să mai trec prin centru?
– Unde sunt traseele separate total de benzile de circulație dedicate tramvaielor cum e cazul tramvaiului 41?
– Unde sunt autobuzele electrice care să polueze mai puțin centrul?
– Unde sunt semafoarele inteligente?
– Când se va termina pasajul de la Lacul Morii și de ce nu s-a aprobat soluția de a străpunge din calea Giulești spre Chiajna mult mai ieftină decât construcția megalomanică de la Lacul Morii care nu duce nicăieri?
– Când se va termina pasajul de la Domnești?
– Când va fi gata metroul din Drumul Taberei?
– Când va fi gata pasajul de la Doamna Ghica a cărui construcție a început abia spre finalul mandatului actualului primar general?
– Dacă tot ați avut tentative în ultimii ani de a impozita centralele termice când veți oferi o alternativă modernă a RADET să putem renunța la centralele termice poluante cum ziceți dvs?

Dacă ați avea răspuns pozitiv la toate aceste întrebări atunci poate o taxă Oxygen ar avea sens. Fără a putea răspunde pozitiv la nici măcar una din întrebările de mai sus, nu ne oferiți nicio alternativă viabilă și atât timp cât prin centru tranzitează zilnic autobuzele poluante turcești și toate mașinile instituțiilor de stat multe dintre ele non euro o taxă Oxygen era doar o măsură de a ne mai băga odată mâna în buzunar.

Un viitor primar al Bucureștiului va avea în față provocările de mai sus care nu sunt ușoare.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

MotorFest la final – București 2024

Expoziția de motoare a fost organizată de revista MotorXpert, susținută de Groupama și găzduită de București Mall. Bucureștiul, un oraș mereu în mișcare, a fost gazda unei experiențe extraordinare pentru pasionații

Scroll to Top