Cum se mișcă Tesla lui Dominic Marcu pe circuit?

Tesla lui Dominic Marcu autoexpert.ro

Am avut ocazia să parcurg două ture fixat în ”scoica” din dreapta. Pe circuitul Academiei Titi Aur. În sens invers. Cu slick-uri, roll-cage, suspensie de curse și 500 CP pe ambele punți. Pe scurt, am experimentat bahaosul la bordul bipostului electric care participă în Campionatul de Viteză în Coastă: Tesla lui Dominic Marcu. Foto: Andrei Zafiu

Pe circuitul din Cocani, viața poate căpăta diverse valențe. Poate fi educativă, când te înscrii la cursurile Academiei Titi Aur. Sau relaxantă, când privești competițiile de mașini. Poate fi incitantă, când vii cu vreo mașină sport la o ședință foto. Sau paroxistică, atunci când stai înfipt în scoica din dreapta din Tesla lui Dominic Marcu, care parcurge circuitul în sens invers față de cel cu care ești obișnuit.

Tesla pe Tit Aur autoexpert.ro

Asta s-a întâmplat azi. Am simțit cum cei 500 CP ai lui Model 3 Performance asmut slick-urile să muște din asfaltul texturat al circuitului fără remușcări. Fără miros de cauciuc ars. Fără rupere de aderență. Accelerația 0-100 km/h durează pe la 3 secunde, pentru că motoarele nu au primit (încă) niciun upgrade.

Tesla lui Dominic Marcu, mai spectaculoasă pe viraje

Dar, paradoxal pentru o Tesla, nu acolo e șocul. Șocul e la comportamentul pe viraje. Suspensia de curse anulează ruliul (și nu-s cuvinte mari, poți privi fotografiile). Centrul de greutate era deja coborât, datorită bateriei amplasate în podea, dar acum e și mai jos, pentru că plafonul din sticlă a fost înlocuit cu unul din fibră de sticlă. Acum, mașina asta stă perfect, nu se înclină, nu derapează.

Mă rog, ultima parte nu e chiar valabilă la limită, când trece de la supra la subvirare, în funcție de cum ”o calci pe coadă”. Dar limita e sus, sus, sus, aproape de leșin. La propriu. De exemplu, la pornirea full-gas (oops! full-electron) te lovește un pumn în cască și-ți împinge toți piticii în lobul occipital. De-acolo, uneltesc împotriva rațiunii care te convinge că viteza e prea mare ca să stea pe trasă.

Și, tot așa, până când frânează. Sigur, la frânare se lipește de asfalt, dar nu la fel de puternic după câteva ture pe circuit. De aceea, Tesla lui Dominic Marcu așteaptă un sistem aftermarket de frânare. Și un soft, care să scurteze accelerațiile și reprizele. Și, probabil, un nou ”client” în scoica din dreapta, pentru că pe mine m-a incitat atât de tare, încât nu-mi mai doresc decât s-o simt de la volan!

 

Adaugati comentariu