Test drive BMW 520 Xdrive 2013

BMW 520

Consumption impossible

 

Un consum real de 4 litri/100 km nu este un record, însă  dacă acesta este înregistrat la volanul unei maşini din clasa mare, echipată cu motor 2.0 diesel şi cutie automată devine cel puţin interesant. Adaugă tracţiunea integrală în peisaj şi noi am transformat acţiunea în provocare!

BMW 520

În acest moment nu cred că există producător auto care să nu acorde multă atenţie reducerii consumului de carburant, indiferent de metodele folosite. Majoritatea au apelat la reducerea cilindreei odată cu adoptarea politicii turbo. Rezultatele nu s-au lăsat aşteptate, pe hârtie, însă. Realitatea şi traficul din România aveau să contrazică o mare parte dintre ele -consumuri ridicole pe hârtie, dar care în traficul din Bucureşti îşi dublează de cele mai multe ori valorile. Lipsa autostrăzilor şi incapacitatea şoferilor de a anticipa condiţiile din trafic sunt doar două dintre cauzele care influenţează în mod negativ cifrele fabuloase anunţate de producători. De aici şi până la a înregistra un consum mai mic de carburant decât cel declarat a devenit o adevărată fantezie pe care Claudiu David alături de Mihaela Beldie au reuşit să o îndeplinească la volanul unui BMW 520d xDrive. După aproape 1.600 de km efectuaţi cu un singur plin pe drumurile din România, computerul de bord arăta un consum de carburant de numai 4 litri pentru fiecare 100 de km parcurşi şi un range de 166 km.

Provocare acceptată

 

BMW România, în stilul său caracteristic, ne-a oferit şansa să luptăm cu arme egale cu acest echipaj: 520dxDrive, acelaşi plin de carburant de la Rompetrol – Efix, aceleaşi anvelope Goodyear EfficientGrip Performance . Pe scurt, aceeaşi maşină mă aştepta în parcarea BMW pentru un test. Spre deosebire de echipajul David/Beldie, am decis să conduc acest model ca un potenţial client, fara a sta cu ochii numai pe consumul de carburant sau să rulez cu o presiune prea ridicată în anvelope. Eram uşor sceptic atat cu privire la aptitudinile mele de ecologist, cât şi la datele problemei: masa de 1.640 kg, propulsor diesel de 2 litri şi 184 CP, transmisie automată şi sistemul de tracţiune integrală xDrive. Nefiind un test exclusiv de consum, temerea cea mai mare venea din faptul ca sunt prea puţini CP pentru o caroserie atât de mare, care îşi mai şi pierd din vigilenţă la viteze ridicate din cauza pierderilor prin transmisie, lucru întâlnit în cazul maşinilor 4×4.

BMW 520

Alimentez la pompa neagră de la Rompetrol Otopeni, resetez toate valorile pe care le oferă computerul de bord şi aleg drumul E85 ca partener. Este o seară de vineri , traficul este foarte lejer, iar prima cifră pe care mi-o indică CB este de numai 3,9 litri pentru 100 km. Respect cu stricteţe limitele de viteză, modul ECO PRO permiţându-mi să tuşesc în pedala de acceleratie fără a urca în ture motorul. Este un lucru senzaţional pentru noi, şoferii care nu am făcut din mersul la consum un obicei! După câteva accelerări, line ce-i drept, până la 100 km/h, consumul creşte puţin peste 4 litri. Sunt plăcut surprins de confortul acustic, zgomotul redus la rulare şi silenţiozitatea motorului diesel. Dacă respecţi limitele de viteză, practic îţi este foarte greu să auzi ronţăitul de diesel. Jos pălăria pentru materialele fono absorbante folosite – acelaşi motor pe Seria 3 îşi face simţită prezenţa chiar şi la aceste viteze!

BMW 520

Am la dispoziţie mai mult de 500 km pentru a mă convinge că 520d xDrive este o alegere bună şi pentru cei care nu pun consumul de carburant pe primul loc, astfel încât decid ca în primii 300 km să consum cât mai puţin. 4,3 litri/100 km este valoarea afişata de mai bine de 200 km, acul rezervorului refuză să coboare, iar viteza medie de deplasare este de 78 km/h. Modul ECO PRO face minuni graţie noilor funcţii suplimentare – Coasting, Asistentul la drum şi Rutele ECO PRO (ambele cu sistemul de navigaţie Professional) permit economisirea cu 25%  a carburantului. Acceleraţia este foarte docilă, răspunsul transmisiei  automate cu 8 trepte este întârziat cu bună ştiinţă, toate pentru optimizarea consumului. Totodată, există tips-urile  ECO PRO care îţi îmbunătăţesc stilul de condus actual. Însă, adevăratul erou îşi face intrarea la viteze cuprinse între 50 km/h şi 160 km/h:când eliberezi acceleraţia, sistemul deconectează motorul, iar automobilul rulează la liber (coasting), adică merge fără puterea motorului. Un alt ajutor de nădejde este asistentul la drum, împreună cu sistemul de navigaţie Professional, care în funcţie de datele de navigaţie, identifică din timp virajele, zonele urbanizate, sensurile giratorii, intersecţiile, limitările de viteză şi ieşirile de pe autostradă şi îţi oferă sfaturi în timp util pentru reducerea vitezei.

BMW 520

 

La finalul celor aproape 600 de km efectuaţi în condiţii reale şi o viteză medie de deplasare de 90 km/h, consumul de carburant afişat este de 5,6litri/100 km şi, poate cel mai important, fără nicio cărămidă sub pedala de acceleraţie.

Date tehnice520d xDrive
pret de baza51.026 euro cu TVA inclus
masa proprie/totala (kg)1.806/2.230
L/l/h (mm)4.900/1.860/1.465
volum portbagaj (L)520
combustibilmotorina
cilindree (cmc)1.995
putere max. (kW(CP)/rpm)135(184)/4.000
cuplu max. (Nm/rpm)380/1.750
cutie de viteze/trepteautomata/8
viteza maxima (km/h)228
sprint 0-100 km/h (s)8,1
consum urban/extra/mixt (L)5,7/4,4/4,9
norma poluare/emisii CO2 g/kmEuro 5/129

Adaugati comentariu