Test BMW 745e

BMW renovează până la finalul anului toată gama de modele Plug-In Hybrid. Toate modelele beneficiază de baterii noi, cu capacitate mai mare, au apărut și noi versiuni, noi moduri de rulare și noi funcții specifice în sistemul multimedia la 530e, 745e și X5 xDrive45e. Primele impresii despre BMW 745e și prezentarea întregii game Plug-In Hybrid.

Foto: Adrian Cobzașu

Cu 140.000 unități Plug-In Hybrid și electrice vândute în 2018, BMW este liderul pieței de mașini premium cu propulsie neconvențională. Pentru acest an, BMW a renovat toată gama de modele Plug-In Hybrid lansând și versiuni noi cum sunt X3 xDrive30e (primul Plug-In Hybrid la X3) și 530e xDrive pe lângă 530e. Toate modelele din gamă au primit baterii mai mari, iar 330e, X5xDrive45e și 745e vin cu Live Cockpit Professional standard și funcții specifice propulsiei Plug-In Hybrid.

Reînnoirea gamei Plug-In Hybrid a început cu vasul amiral Seria 7 care a suferit un facelift de curând și la Salonul de la Geneva a primit și noua versiune Plug-In Hybrid. Aceasta este disponibilă în trei versiuni: scurtă 745e și lungă 745Le și 745Le xDrive.

Toate trei versiunile au același sistem de propulsie, cu un motor turbo cu 6 cilindri în linie de 3 litri și 286 CP combinat cu un motor electric de 113 CP care furnizează împreună 394 CP și 600 Nm. Prin comparație, fostul 740e utiliza un motor turbo de 2 litri cu 4 cilindri, de 258 CP, combinat cu un motor electric similar, de 113 CP, ansamblul livrând 326 CP și 500 Nm. În ciuda creșterii puterii și cuplului cu 68 CP și 100 Nm, consumul oficial a rămas neschimbat de 2 l/100 km.

Noi am condus în premieră pentru România versiunea cu ampatament scurt 745e. Prima impresie la plecarea de pe loc: motorul cu 6 cilindri oferă un rafinament superior decât cel cu 4 cilindri fiind mai potrivit caracterului navei amiral de la BMW. Apoi, cei 68 CP în plus față de 740e se simt, 745e accelerând cu 0,5 secunde mai repede până la 100 km/h în numai 5,2 secunde.

Și e și foarte plăcut cum accelerează 745e pentru că aportul motorului electric îi conferă o liniaritate superbă. Adică, un astfel de sistem Plug-In Hybrid merită luat în calcul nu doar pentru autonomia electrică de niște zeci de kilometri ci și pentru rafinamentul și liniaritatea în accelerație.

Ca și 330e și X5 xDrive45e, și Seria 7 a primit noul concept Live Cockpit Professional 7.0 și cu ocazia aceasta BMW a rearanjat modurile de conducere. În locul lui MAX eDrive și AUTO eDrive care confuzionau puțin șoferul avem acum foarte clar Electric, Hybrid, Sport și Adaptive plus tasta Battery Control. Iar în fiecare mod ai mai multe posibilități.

În Electric și Sport poți alege între Standard și Individual, iar în Hybrid poți selecta Standard, Eco Pro sau Comfort. Battery Control îți permite să conservi energia din baterie dacă vrei să o utilizezi în decursul unei călătorii pentru a traversa centrul unui oraș cu emisii zero sau să încarci bateria în timpul mersului cu ajutorul motorului termic până la un nivel prestabilit. E bine că există această soluție pentru anumite situații, dar noi nu o recomandăm deoarece consumul crește și e mai ieftin să încarci de la priză.

Noi am pornit cu bateria plină în testul tradițional de consum prin oraș cuplând modul Electric standard. Cei 12 kWh ai noii baterii promit o autonomie electrică teoretică de 54-58 km. Probabil va trebui să regândim în viitor traseul testului urban de consum și să îl lungim deoarece cei 20,7 km actuali sunt prea puțini pentru a consuma noile baterii cu capacitate mărită.

Într-o zi cu circulație foarte aglomerată în București am reușit să obținem o valoare de 37 km. Fostul model a reușit numai 24 km având și un motor mai slab. Ca de obicei, în oraș am condus cu viteze moderate de 50-60 km/h și nu am bruscat accelerația. Trebuie însă să precizăm ceva important. Spre deosebire de unele modele Lexus, la care trebuie să umbli foarte gentil cu accelerația să nu pornească motorul termic, aici poți accelera moderat și doar la kick-down sau o apăsare bruscă a accelerației pornește motorul termic.

Iar dacă cuplezi modul Hybrid și ai bateria încărcată, poți merge electric 100% și în acest mod până la 110 km/h, față de 70 km/h înainte. Am ieșit apoi la drum întins pe traseul extraurban de test cu bateria descărcată și am cuplat modul Hybrid Eco Pro, Rezultatul de 8,4 l/100 km este super mulțumitor dacă avem în vedere puterea de aproape 400 CP și masa de peste 2 tone, mai precis 2.070 kg.

Bateria de 12 kWh este amplasată partial sub banchetă și partial sub portbagaj însă nu sub toată podeaua portbagajului, astfel că sub podea rămâne încă un compartiment util în care se pot pune, de exemplu, cablurile de încărcare. Astfel, volumul versiunii Plug-In Hybrid măsoară încă 420 litri față de 515 litri la versiunile cu propulsie convențională.

Prețul de bază al lui 745e este moderat în raport cu 740i, fiind de 104.185 euro, cu numai 3.868 euro mai mult decât clasicul 740i care are numai 340 CP. De diferență primiți așadar un surplus de 54 CP și un sistem Plug-In Hybrid foarte rafinat care vă ofere posibilitatea să mergeți minim 37 km sau mai mult în condiții de trafic mai rezonabil în mod full electric.

Verdict

Noul BMW 745e oferă nu doar mai multă putere și cuplu decât fostul 740e, dar este la fel de eficient, iar noul motor cu 6 cilindri în linie oferă mai mult rafinament. Noua baterie de 12 kWh asigură o autonomie electrică mărită. Și diferența de preț față de 740i este de sub 4%.

  • Autonomie electrică în mare progres
  • Sistem Plug-In Hybrid foarte rafinat, cu accelerație liniară
  • Volum portbagaj decent
  • Diferență mică de preț față de 740i
  • Consum redus la drum întins cu bateria descărcată
  • Diferența între autonomia electrică reală și cea oficială.
DATE TEHNICEBMW
Model745e
Motor termic
Motor/ nr. cilindriL6, turbo
Cilindree (cmc)2.998
Putere maximă/turație (CP/rpm)286/5.000-6.000
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)450/1.500-3.500
Motor electric
Putere max./turație (CP/rpm)113/3.170
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)265/0-2.700
Putere maximă sistem hibrid (CP)394
Cuplu maxim sistem hibrid (Nm)600
Transmisiespate
Cutie de vitezeautomată, 8 trepte
L/l/h (mm)5.120/1.902/1.467
Ampatament (mm)3.07
Volum portbagaj (l)420
Masă la gol (kg)2.07
Baterie (kWh)12
Timp încărcare baterie 3.7 kW (h)4,4
Autonomie electrică (km)54-58
Accelerație 0-100 km/h (s)5,2
Viteză max./max. mod electric (km/h)250/140
Consum mixt (l/100 km-kWh/100 km)2,1-15,0
Emisii CO2 (g/km)48
Preț (euro cu TVA)104.185

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top