Test drive BMW X1 xDrive 18d vs VW Tiguan 2.0 TDI DSG 4Motion

BMW X1 vs VW Tiguan

Odată cu schimbarea platformei, BMW X1 atacă direct VW Tiguan. Tiguan a câștigat comparativul cu cele mai vândute SUV-uri mass market, iar X1 pe cel cu SUV-urile premium. Avem așadar acum o finală între două dintre cele mai apreciate SUV-uri compacte. Test comparativ cu versiunile cu tracțiune integrală, cutii automate și motoare diesel de 2 litri și 150 CP. Foto: Adrian Cobzașu

În ediția AutoExpert de august, am prezentat două teste comparative cu SUV-uri compacte. În primul, VW
Tiguan s-a înfruntat cu Nissan Qashqai și Kia Sportage, cele mai vândute SUV-uri compacte la noi în 2015, iar în celălalt, BMW X1 s-a impus în fața SUV-urilor premium Range Rover Evoque și Mercedes GLA. Practic, acest comparativ este un fel de finală de liga campionilor în clasa SUV-urilor compacte.

BMW X1 vs VW Tiguan
Odată cu trecerea la platforma UKL care are la bază tracțiunea față, BMW X1 s-a schimbat radical, montarea transversală a motoarelor aducând un plus semnificativ de spațiu. Fosta generație utiliza o platformă bazată pe tracțiunea spate, derivată din cea a Seriei 3, având motoarele amplasate longitudinal. Trecerea la noua platformă a însemnat pentru BMW și rentabilizarea costurilor, astfel că, cel puțin la prețul de bază, X1 se apropie oarecum de Tiguan. Lupta este așadar mai crâncenă ca oricând.
Caroserie și interior

 


La acest capitol, X1 suferea în trecut din cauza unui interior mai strâmt. Comparând dimensiunile noilor generații X1 și Tiguan, observăm valori comparabile. Tiguan are în continuare un avantaj marginal de 2-3 cm la majoritatea
dimensiunilor, fiind puțin mai lat la interior și având un spațiu pentru genunchi în spate puțin mai mare, dar BMW are o înălțime interioară mai mare în față. Categoric, argumentul de spațiu al lui Tiguan nu mai este acum unul decisiv în condițiile în care ampatamentul celor două modele este comparabil, iar BMW este mai scurt cu 5 cm. De asemenea, avantajul lui Tiguan față de concurenții mass market datorat banchetei culisante dispare în confruntarea cu X1 pentru că și modelul bavarez oferă așa ceva. Doar că la Tiguan e standard împreună cu șase grade de înclinare a spătarului pe când la BMW costă extra 306 euro, iar la Tiguan bancheta culisează 18 cm față de 13 cm la BMW. Dacă este să vorbim despre un avantaj de spațiu, atunci acesta este la volumul portbagajului unde valorile măsurate ale lui Tiguan sunt net superioare. Bancheta fracționabilă 40/20/40% este un atu demn de luat în seamă la ambele modele. De asemenea, hayonul acționat electric costă extra la ambele modele: 373 euro la VW și 499 euro la BMW. Bavarezul oferă și o margine de încărcare mai joasă.


Tradițional la BMW, în X1 se stă mai jos decât în Tiguan și diferența este semnificativă, de 6 cm. Scaunele standard de la BMW nu oferă însă o susținere prea eficientă, opțiunea pentru cele sport care costă 499 euro fiind indicată pentru a ne putea bucura de o configurare a spătarului pe măsura spiritului sportiv al mărcii. Față de vechea generație, Tiguan a progresat la calitatea materialelor și nu există diferențe majore percepute de client în zonele vizibile față de X1. Cu indicatoarele de bord virtuale, indisponibile la BMW, și cu sistemul multimedia de top Discover Pro (1.783 euro, există și unul intermediar Discover Media de 691 euro), Tiguan arată spectaculos mai ales în versiunea de test R-Line cu jante de 20 inch (pachetul R-Line costă 2.650 euro și include standard printre altele jante de aliaj Sebring de 19 inch, tapițerie design R-Line, pedalier de aluminiu, fețe de uși în piele ecologică și un kit exterior sportiv și foarte șic). Privite din afară, chiar nu mai știi care e premium și care mass market mai ales în cazul în care VW vine cu pachetul R-Line. În privința tabloului de bord, BMW este mai clasic, dar rămân la părerea că sistemul iDrive oferă în continuare cea mai bună ergonomie chiar și fără a avea ecran tactil.

 

Dinamică și confort

 

Până la un punct, cele două modele sunt similare: 150 CP, tracțiune integrală cu o distribuție a cuplului preponderent pe față, transfer spre spate până la 50% și cutie automată cu 8 trepte (clasică) la BMW și DSG cu dublu ambreiaj și șapte trepte la VW.


Privind cifrele, cele două modele oferă performanțe asemănătoare cu avantaj infim pentru BMW datorat probabil și masei mai scăzute cu 65 kg. Dincolo de cifre, motorul lui BMW se simte mai vioi și mai plin de viață în plaja superioară de turație. De asemenea, motorul lui X1 este și mai economic cu circa 0,5 l/100 km. La condus, trecerea la noua platformă nu este în cele din urmă un pas înapoi pentru X1. Mai ales când este echipat cu tracțiune integrală, efectul subvirator este diminuat mult la X1 și acesta subvirează mai puțin decât Tiguan. Ambele modele au un ruliu redus și se conduc plăcut, chiar cu ușoare conotații sportive.

La capitolul confort însă, BMW oferă mai mult în cazul testului de față. Ideea de a-l configura pe Tiguan cu jante de aliaj de 20 inch în condițiile în care R-Line vine deja cu jante de 19 inch nu a fost deloc bună pentru că ruinează confortul. Spunem asta în deplină cunoștință de cauză pentru că am mai condus în această vară două Tiguan cu același motor dar cu jante de 18 inch, care oferea un raport exemplar între confort și ținută de drum. Ambele modele au trenuri de rulare adaptive, care permit reglaje pentru răspunsul direcției și motorului. Beneficiind și de suspensie adaptivă (509 euro la X1, există optional și la Tiguan contra 1.024 euro) și cu jante de aliaj de 18 inch încălțate cu pneuri cu talon mai înalt, X1 este net mai confortabil. În schimb, Tiguan pune mai mult accent pe off-road oferind program specializat pentru off-road.
Costuri

 

BMW X1 vs VW Tiguan
Cu noua platformă având la bază  tracțiunea față, BMW a reușit să ofere un preț mai avantajos pentru noul X1. La prețul de bază, modelul bavarez se apropie la circa 4.000 de euro de popularul Tiguan. Însă dotarea standard a lui BMW X1 este net inferioară celei Highline de la VW. Mai inconfortabil este faptul că se plătește extra și pentru opționale care la clasa premium ar trebui să fie standard, cum sunt pilotul automat sau climatizarea automată. Astfel, la prețul comparat, diferența se duce spre 9.000 de euro. Este destul de mult în condițiile în care diferențele de performanțe și de calitate sunt nesemnificative. Iar cu pachetul R-Line, VW arată la fel de premium ca și BMW. BMW are avantajul reviziilor de bază gratuite pentru 5 ani și 100.000 km, care la VW costă peste 1.000 euro, dar VW vine cu o perioadă de garanție mai lungă cu 2 ani.

 

Verdict AutoExpert

BMW X1 vs VW TiguanE greu să mai spui că BMW X1 e premium și VW Tiguan este mass market. Vestea bună e că Tiguan a urcat pe o scară ierarhică superioară, situație în care e destul de greu de justificat diferența de preț cerută în plus de BMW, mai ales că și în ceea ce privește opțiunile, VW Tiguan oferă tot ce are BMW și chiar și mai mult dacă ne referim la tabloul de bord virtual. Totuși, de diferența de preț, BMW oferă mai multă agilitate și un motor mai economic plus un spațiu interior (mai puțin portbagajul) comparabil.
DATE TEHNICEBMW X1VW Tiguan
ModelxDrive 18d Aut.2.0 TDI DSG7 4Motion Highline
Motor/nr.cilindriL4, turbodieselL4, turbodiesel
Cilindree (cmc)1.9951.968
Putere maxim/turație (CP/rpm)150/4.000150/3.500-4.000
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)330/1.750-2.750340/1.750-3.000
Transmisieintegralăintegrală
Cutie de vitezeautomată, 8 trepteautomată DSG, 7 trepte
L/l/h (mm)4.439/1.821/1.5984.486/1.839/1.673
Ampatament (mm)2.6702.677
Diametru de bracaj (m)11,411,5
Masă la gol (kg)1.615/5951.598/641
Volum portbagaj (l)505-1.550615-1.655
Accelerație 0-100 km/h (s)9,39,3
Viteză maximă (km/h)204200
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km)5,5/4,3/4,76,7/5,0/5,6
Emisii CO2 (g/km)124147
Volum rezervor (l)5160
MĂSURĂTORI QUATTRORUOTE
ACCELERAȚII
0-60 km/h (s)3,93,8
0-100 km/h (s)9,29,4
0-130 km/h (s)16,316,5
1 km cu start de pe loc (s)30,931,1
REPRIZE*
Repriză 70-90 km/h3,94,0
Repriză 70-120 km/h9,510,1
PERFORMANȚE DINAMICE
Viteză maximă (km/h)202193
FRÂNARE DE LA 100 KM/H
La gol, rece (m)40,941,1
Sarcină maxim, rece (m)44,842,1
Sarcină maximă, cald (m)41,443,1
CONSUM
la 90/100/130 km/h (l/100 km)4,62/5,13/6,895,49/5,91/7,57
În oraș/drum național/autostradă (l/100km)7,17/5,81/6,547,46/6,32/7,57
Consum în test (l/100 km)6,647,14
Autonomie (km)768840
MASE ȘI DIMENSIUNI
Masă măsurată (kg)1.7811.851
Distribuție mase (%)56-44%58-42%
Volum portbagaj (l)421-494494-639
ZGOMOT INTERIOR (dBA)
La 50 km/h pe asfalt (dB(A))55,054,0
La accelerare maximă (dB(A))67,769,0
COSTURI&GARANȚIE (lei cu TVA)
Impozit anual (lei/an)179177
Interval revizii (km)cf. Computer de bord15.000
Costuri revizii pentru 60.000 km04.394
Garanție2 ani fără limită de km4 ani sau 120.000 km
Garanție împotriva coroziunii12 ani12 ani
PREȚURI/ECHIPARE (euro cu TVA)
Preț de bază37.11933.185
Preț comparat46.54237.981

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top