Test BMW X2 M35i vs Mini Countryman JCW: Inimă zburdalnică

test comparativ BMW X2 M35i vs Mini Countryman JCW

BMW urmează tendințele actuale și dopează suplimentar motorul turbo de 2 litri nume de cod B48 ducându-l până la 306 CP. Test BMW X2 M35i vs Mini Countryman JCW echipate cu motorul mai sus amintit.

Foto: Bogdan Paraschiv

Până de curând, BMW a evitat doparea excesivă a motoarelor sale turbo, versiunea cu patru cilindri B48 lansată în 2014 pe Mini și în 2015 pe alte modele BMW ajungând la maximum 192 CP la BMW și 231 CP la unele versiuni John Cooper Works.

Cum Mercedes-Benz a împins puterea motorului turbo de 2 litri la 306 CP pe diverse modele ale gamei compacte, BMW a reacționat și oferă acum exact aceeași putere pe Mini Clubman/Countryman John Cooper Works dar și pe BMW X2 M35i.

test comparativ BMW X2 M35i vs Mini Countryman JCW

Cu ce e special acest motor amplasat transversal în ambele modele? Are un arbore cotit ranforsat, pistoane noi, un raport de compresie scăzut de la 10,2:1 la 9,5:1 pentru a evita detonația cauzată de presiunea medie mai mare în interiorul camerei de ardere, răcire îmbunătățită, presiune de injecție mărită la 350 bar, o turbină mai mare și o conductă de admisie reproiectată.

Rezultatul este o putere cu 75 CP mai mare și un cuplu cu 100 Nm mai mare decât la fostul Mini Countryman JCW.

Ambele modele, BMW X2 M35i și Mini Countryman JCW, vin standard cu tracțiune integrală cu cuplaj multidisc axial, diferențial blocabil mecanic pe puntea față legat cu sistemul DSC și cutie automată cu 8 trepte cu convertizor de cuplu și funcție de Launch Control.

X2 M35i face parte din gama MPerformance adică este plasat între un model M veritabil și unul civil, performanțele încadrându-se între aceste limite și având designul exterior și interior ornat cu numeroase elemente caracteristice diviziei M.

Echiparea standard este completată de suspensia M Sport cu amortizoare și arcuri mai tari, gardă la sol mai coborâtă, direcție M Sport, sistem de frânare M Sport cu discuri de 18/17 inci față/spate și jante de aliaj de 19 inci.

test comparativ BMW X2 M35i

 

Și Mini Countryman JCW vine standard cu o suspensie sport mai coborâtă cu 10 mm, jante de aliaj de 18 inci și un sistem de frânare mai performant, cu discuri față/spate de 15/14 inci.

test comparativ Mini Countryman JCW

La exterior și interior, X2 M35i arată aproape ca un model veritabil M. În față remarcăm prizele laterale de aer mai mari pentru o răcire optimă a frânelor și motorului, farurile și proiectoarele de ceață cu LED, grila radiatorului și oglinzile vopsite în gri Cerium, iar în spate notăm eleronul M din acoperiș și sistemul de evacuare M Sport cu două țevi de 100 mm fiecare.

test comparativ BMW X2 M35i

Și interiorul are numeroase accente M, cu volanul sport M îmbrăcat în piele cu padele, inserțiile cromate de aluminiu striat, emblema M35i pe praguri și cu superbele scaune sport M opționale, cu tetiere integrate îmbrăcate în material textil albastru cu Alcantara de culoare neagră și cusături albastre și reglaj manual al lungimii șezutului.

Countryman JCW arată de asemenea mai agresiv la exterior, cu prizele de aer mai mari în față, priza laterală cu inscripția JCW, eleronul din acoperiș și oglinzile mai aerodinamice. La interior, regăsim volanul sport, scaunele sport și selectorul cutiei JCW, dar impresia generală este că personalizarea este mai discretă decât în cazul lui X2 MPerformance comparativ cu un model X2 civil.

test comparativ Mini Countryman JCW

Trebuie însă să ținem cont că și diferența dintre cele două modele este de 10.000 euro la practic aceleași performanțe, diferența fiind regăsită mai ales în echipamente, dar și într-o impresie de calitate ceva mai bună în X2.

Cum merg cele două și care sunt diferențele dintre ele? Pe hârtie, avem egalitate aproape perfectă: 0-100 km/h în 5 secunde și 250 km/h viteză maximă pentru X2 la o masă la gol de 1.685 kg, în timp ce Mini Countryman JCW prinde tot 250 km/h și accelerează de la 0 la 100 km/h în 5,1 secunde având o masă la gol de 1.675 kg.

La condus, ambele modele sunt la fel de rapide ca un hot hatch compact însă comportamentul lor este diferit. Trebuie să mai spunem că la ambele modele se poate configura o suspensie adaptivă (505 euro la Mini și 154 euro la BMW) care modifică tăria suspensiei.

Mini avea opțiunea prezentă pe mașina de test, dar BMW nu. Cu suspensia standard, foarte echilibrată și fermă, BMW e mai confortabil decât Mini chiar și atunci când optăm la acesta pentru modul Comfort. Suspensia lui Mini e tare pe Comfort și foarte tare pe Sport, în timp ce BMW oferă mai mult confort fără a avea însă prea mult ruliu.

test comparativ Mini Countryman JCW

Scaunele sport cu tetiere integrate din BMW oferă ceva mai mult confort decât cele din Mini în condițiile în care ambele sunt foarte bine configurate și destul de tari.

Ca impresie personală, BMW este mai polivalent, în timp ce Mini e mai agresiv și mai încordat. Direcția electromecanică este superbă și se întărește pe modul Sport însă în cazul lui Mini se simte puțin mai mult influența tracțiunii în direcție. Diferențialul blocabil mecanic pe față și tracțiunea integrală asigură o aderență foarte bună și diminuează mult efectul subvirator la limită, care se simte totuși mai mult în Mini.

test comparativ BMW X2 M35i

Pentru BMW, acest 4 cilindri turbo este primul în această configurație al diviziei BMW M după 33 de ani, de la M3 E30. Dacă îl comparăm cu faimoasele 6 cilindri în linie, nu are rafinamentul și liniaritatea acestora mai ales atunci când îi ceri maximum de performanțe pentru că reacționează ceva mai brutal, însă este potent și după un mic gol sub 2.000 rpm se dezlănțuie cu vigoare și urcă fără efort în ture oferind un răspuns viguros pe o plajă largă de turație.

O notă specială pentru sunetul incitant pe evacuare. Ambele modele au eșapament dublu, cu diametru de 100 mm la X2 și 85 mm la Countryman JCW. Pe modul Comfort la X2 sau Mid la Mini, flapsul din eșapamentul din stânga este închis și sunetul este decent. Când se cuplează modul Sport, se deschide flapsul din stânga și motorul urlă incitant prin ambele țevi de eșapament.

Configurația cu 4 cilindri ajută puțin la consum pentru că poți să mergi la viteze de croazieră cu 8l/100 km, în timp ce motorul cu 6 cilindri din X3 M40i spre exemplu nu înghite mai puțin de 9,5 l/100 km. În regim de probă specială, consumul crește concomitent cu adrenalina în jur de 13 l/100 km.

A doua generație Countryman a crescut în dimensiuni și are formatul unui SUV compact în timp ce SUV-ul Coupe X2 deși este puțin mai compact decât X1 (ampatamentul este identic) oferă un spațiu interior similar în timp ce portbagajul standard este chiar mai mare cu 20 litri decât la Mini.

test comparativ BMW X2 M35i vs Mini Countryman JCW

 

Verdict

Test BMW X2 M35i vs Mini Countryman JCW: 306 CP într-un SUV compact oferă multă plăcere. Pentru cei exuberanți și mai tineri, Mini Countryman JCW poate fi mai incitant. Cine caută mai mult confort și polivalență și acceptă să plătească diferența de preț de 10.000 euro, alegerea se va îndrepta către BMW X2 M35i.

DATE TEHNICE BMWMINI
ModelX2 M35i Countryman JCW
Motor/ nr. cilindri L4, turboL4, turbo
Cilindree (cmc)1.9981.998
Putere maximă/turaţie (CP/rpm)306/5.000-6.250306/5.000-6.250
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm)450/1.750-4.500450/1.750-4.500
Transmisieintegralăintegrală
Cutie de viteze8 trepte, automată8 trepte, automată
L/l/h (mm)4.360/1.824/1.5264.299/1.822/1.557
Ampatament (mm)2.6702.670
Masă la gol (kg)1.6851.675
Volum portbagaj (l)470-1.355450-1.390
Gardă la sol (mm)182nc
Acceleraţie 0-100 km/h (s)5,05,1
Viteză maximă (km/h)250250
Consum mixt (l/100 km)8,18,1
Emisii CO2 (g/km)184184
Preț (euro cu TVA)55.75244.447

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top