Test BMW X3 M Competition: Bestie feroce

bmw x3 m competition

Un M3 în haine de iarnă. Asta îți inspiră noul BMW X3 M când te apropii de el. Iar inscripția Competition de sub logo-ul de pe hayon garantează 510 CP. Cifră demnă de un supercar.

Foto: Bogdan Paraschiv

510 cai putere pe un SUV de dimensiuni apreciabile. Sună aproape incredibil, dar u e prima dată când întâlnim această rețetă. Alfa Romeo are în ofertă modelul Stelvio Quadrifoglio, iar la Mercedes-AMG găsim un GLC 63 S. Ambele au motoare ce dezvoltă tot 510 CP.

bmw x3 m competition

Dar cumva totul revine al BMW. Marca din Munchen a fost printre primele care au pus pe piață un SUV nebun. Anul era 2010, iar modelul trecut prin tratamentul M GmbH era generația a doua a modelului X5.

Din 2019, BMW a extins gama de modele M și pentru SUV-urile X3 și X4, proaspăt lansate. Pentru că, aparent, există o piață pentru SUV-uri extrem de rapide, cu care poți să îți duci copilul la grădiniță extrem de repede.

bmw x3 m competition

Știam deja că noua generație a modelului BMW X3 este una reușită. Iar cu versiunea M, BMW duce lucrurile la un nou nivel.

BMW X3 M – Rachetă balistică

Avem practic o bestie nucleară ascunsă în hainele civile ale unui SUV de clasă medie. BMW a luat cel mai puternic motor cu șase cilindri pe care îl are și l-a pus sub capota modelului X3. Cu o capacitate cilindrică de 3.0 litri plus două turbine, motorul lui X3 M produce 480 CP la 6.250 rpm și un cuplu maxim de 600 Nm între 2.600 și 5.950 rpm. Dacă adăugăm și pachetul Competition, ca în cazul modelului nostru de test, puterea crește la 510 CP, iar cifra cuplului rămâne identică.

bmw x3 m competition

Dacă puterea acestui model este mai mult decât impresionantă, cifra cuplului și mai ales plaje de turații între care este disponibilă îl face pe X3 M să tragă cu puterea unei locomotive. Poate accelera progresiv, violent și foarte violent, totul depinzând pe modul ales de cel de la volan. În Efficiency, motorul va menaja turațiile înalte, pentru a obține un ritm bun, dar și un consum cât mai mic. În Sport, avem deja o rachetă balistică sub pedala de accelerație. Reprizele pot fi surprinzător de rapide, iar cutia automată M Steptronic cu opt trepte poate schimba fulgerător treptele. În Sport Plus, mașina devine violentă. Accelerația de la zero aproape că îți taie răsuflarea, iar prima sută de km la oră este atinsă în 4.1 secunde. Viteza maximă: 250 sau 285 km/oră dacă alegem opțiunea M Driver Package pentru suma de 2511 euro.

bmw x3 m competition

Transmisie automată cu 8 trepte

Transmisia automată cu opt trepte M Steptronic are un levier specific modelelor M ce include buton pentru reglarea timpului pentru schimbarea treptei. Ne-am fi dorit ca în modul Sport Plus, treptele să fie schimbate mai bărbătește, iar clapetele de pe volan să pară o idee mai solide. Dar e poate singurul punct slab al mașinii. Sistemul de tracțiune integrală este setat pentru a transmite puterea în special către puntea spate, iar diferențialul activ are grijă ca puterea să fie transmisă către asfalt în orice condiții de aderență.

bmw x3 m competition

Motorul cu șase cilindri în linie este acompaniat și de un sunet care aproape ne face să uităm de bolborositul unui V8. La pornire, toate cele patru evacuări interpretează o notă baritonală, care anunță colegii de parcare că SUV-ul acesta nu glumește.

bmw x3 m competition

Propulsorul folosit de X3 M este unul nou, doar 10% din componente fiind comune cu motorul ce se regăsește pe X3 M40i, de exemplu. Are potențial chiar și pentru mai multă putere, pentru că acest motor va fi și inima viitorul model M3. Este unul dintre cele mai impresionante motoare pe care care BMW le-a produs în ultima vreme.

BMW X3 M – Dinamică și confort

BMW își echipează mașina suspensie adaptivă M și jante de 20 inch, iar pentru pachetul Competition, diametrul jantelor crește la 21 inch. Chiar și în cel mai confortabil mod, suspensia rămâne suficient de rigidă pentru a simți denivelările din drum, cel mai rău simțindu-se la trecerile pentru liniile de tramvai și tren. Însă, la abordarea sportivă a unui drum virajat, X3 M rămâne perfect drept la schimbările de direcție, ruliul fiind inexistent. Fără a exagera, noul BMW X3 M se simte aproape ca un M3 mai înalt.

bmw x3 m competition

Poziția la volan este înaltă, dar fără a fi deranjantă, iar scaunele sport sunt excelente, având inclusiv tetieră reglabilă electric. Modelul de test era echipar cu scaune M Sport. Calitatea materialelor este foarte bună, piele și inserțiile de carbon fiind prezente peste tot la interior.

bmw x3 m competition

În ceea ce privește consumul de carburant, BMW spune că X3 M consumă în medie 10.5 litri/100 km. Dacă folosim mașina în modul Efficiency și fără a exagera, consumul se păstrează în zona a 12 litri/100 km (pe un traseu urban și extraurban). În stil sportiv, consumul poate urca la peste 20 litri/100 km.

Prețurile pentru noul BMW X3 M încep de la 91.928 euro (TVA inclus), iar exemplarul de test cu pachet Competition costă 111.514 euro (TVA inclus).

bmw x3 m competition

Verdict AutoExpert

Noul BMW X3 Competition este unul dintre cele mai puternice SUV-uri disponibile pe piață. Este un concurent direct pentru modele ca Afla Romeo Stelvio Quadrifoglio, Porsche Macan Turbo sau Mercedes-AMG GLC 63 S. Deși pare incredibil, X3 M se simte aproape ca un BMW M3 mai înalt.
  • Motor foarte performant
  • Cuplu disponibil pe o plajă largă de turații
  • Accelerație foarte rapidă
  • Suspensie foarte rigidă
  • Consum mare
  • Preț mare
Date tehniceBMW X3 M
ModelX3 M Competition
Motor/ nr. cilindriL6, biturbo
Cilindree (cmc)2.993
Putere maximă/turație (CP/rpm)510/6.250
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)600/2.600-5.950
Transmisie4x4
Cutie de viteze8 trepte, automată M Steptronic
L/l/h (mm)4.726/1.897/1.669
Ampatament (mm)2.864
Volum portbagaj (l)550
Masă la gol (kg)1.970
Accelerație 0-100 km/h (s)4.1
Viteză maximă (km/h) 285
Consum mixt (l/100 km)10.5
Emisii CO2 (g/km)239
Preț (euro cu TVA)91.928

Adaugati comentariu