Cine dorește o mașină de oraș șic și cu un motor aspirat vioi, găsește în Citroen C3 1.2 82 CP un companion plăcut. Test cu echiparea de top Shine. Foto: Bogdan Paraschiv
După testul detaliat cu versiunea 1.6 BlueHDI de 100 CP acum două ediții, revenim acum cu un test scurt cu motorul aspirat de 1,2 litri în trei cilindri de 82 CP. PSA este printre puținii producători care au păstrat în ofertă și versiunea aspirată a noului motor turbo de 1,2 litri în trei cilindri, disponibilă chiar în două trepte de putere, de 68 și 82 CP.
Micul motor de 1,2 litri în 3 cilindri vibrează foarte puțin la relanti, dar apoi se turează ușor fără vibrații și este silențios până aproape de turația nominală de 5.500 rpm. Marele lui avantaj este însă altul. Este unul din puținele motoare aspirate de mică cilindree care trage bine de la turații joase. Și nu este doar o senzație deoarece cuplul maxim de 118 Nm este obținut la o turație destul de joasă pentru un motor aspirat de numai 2.750 rpm. Prin comparație, noul motor Dacia 1.0 Sce de 73 CP dispune de 97 Nm abia de la 3.500 rpm, iar motorul de 1,2 litri de la Ford Ka+ de 85 CP pune la dispoziție 112 Nm abia de la 4.000 rpm. De aceea, C3 1.2 82 CP este foarte plăcut de condus în oraș, având reprize vioaie în gama de viteze de oraș. La ieșirea pe autostradă încep să se simtă limitele lui când se depășesc 120 km/h. Consumul în test măsurat de colegii noștri de la Quattroruote s-a cifrat la 6,57 l/100 km, fiind la același nivel cu al fratelui său turbo de 1,2 litri și 110 CP. Însă acesta este mult mai scump, la noi cel turbo fiind oferit doar cu transmisie automată cu 6 trepte, diferența de preț la aceeași echipare fiind de 2.300 euro.
Echiparea Shine disponibilă la 12.200 euro cu promoție pentru motorizarea 1.2 82 CP oferă o echipare completă cu climă automată, sistem multimedia cu ecran tactil de 7 inch (navigația costă extra 541 euro) și jante de aliaj de 16 inch. Peste toate acestea primiți un interior bicolor, foarte original și o planșă de bord minimalistă cu doar 6 butoane fizice pe consolă. Spre deosebire de alte sisteme multimedia de la Dacia sau Suzuki, Citroën oferă un buton de volum rotativ mult mai practic.
Direcția ușoară și suspensia mai soft îl fac foarte plăcut de condus în oraș, fiind o mașină ideală și pentru femei care vor aprecia nu doar ușurința cu care se conduce ci și interiorul original. Iar tuturor le recomandăm și camera Connected Cam care înregistrează automat evenimentele din trafic (325 euro opțional la Shine).
DATE TEHNICE | Citroen |
---|---|
C3 1.2 82 CP Shine | |
Motor/ nr. cilindri | L3, aspirat |
Cilindree (cmc) | 1.199 |
Putere maximă/turație (CP/rpm) | 82/5.750 |
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm) | 118/2.750 |
Transmisie | față |
Cutie de viteze | 5 trepte, manuală |
L/l/h (mm) | 3.996/1.749/1.474 |
Ampatament (mm) | 2.540 |
Volum portbagaj (l) | 300-922 |
Masă la gol (kg) | 1.055 |
Accelerație 0-100 km/h (s) | 13,0 |
Viteză maximă (km/h) | 168 |
Consum mixt (l/100 km) | 4,7 |
Emisii CO2 (g/km) | 109 |
Măsurători AUTOEXPERT | |
Consum în test (l/100 km) | 6,57 |
Preț (euro cu TVA) | 12.200 |