Test comparativ – Jeep Avenger vs VW T-Cross

Test comparativ Jeep Avenger vs Volkswagen T-Cross AutoExpert.ro

Mild hybrid sau termic? Am pus față în față cele două mici SUV-uri populare, pentru că americanul Avenger aduce un sistem de propulsie nou, mild hybrid, cu care plănuiește să-l atace pe T-Cross.

Text: Lorenzo Facchinetti, Bogdan Grigorescu. Foto: Quattroruote

Știu, te aștepți să ridic în slăvi SUV-urile, cu progresul continuu pe care îl au vânzările acestora. Dar, o, muritorule, am o surpriză pentru tine! Când abia te obișnuiseși cu clișee precum cel că SUV-urile acaparează piața, adevărul e că în Europa rata de creștere a acestora, de 12% în primele luni ale anului, este mai mică decât a pieței pe de-a-ntregul, fapt care ne dă se înțeles că s-a ajuns la o saturație a pieței. T-Cross este pe locul 4 la general, dar Jeep Avenger nu apare nici printre primii 25… Un motiv de regrupare pentru american, care apucă o armă tăioasă din dulapul metalic al gigantului Stellantis, sistemul de propulsie hibrid, și o îndreaptă către neamț. I-am pus pe ambii față în față, diferența dintre american și german fiind de aproape 3500 de euro în favoarea ultimului.

Test comparativ Jeep Avenger vs Volkswagen T-Cross AutoExpert.ro

Noutăți în pereche

Deși niciun model nu e complet nou, ambele au fost actualizate recent. Avenger, care se află pe piață de mai puțin de un an, aduce în prim-plan un sistem hibrid de propulsie, derivat din bine cunoscutul 1.2 PureTech, care a fost electrificat până la jumătatea drumului dintre mild și full hybrid, așa cum o să-ți explicăm un pic mai departe. Dacă ai în cătare un Avenger, merită să te gândești serios la hibrid, pentru că, la 2568 de euro diferență față de versiunea termică de 1,2 litri, primești cutie de viteze automată și un consum semnificativ mai mic în oraș.

Test comparativ Jeep Avenger vs Volkswagen T-Cross AutoExpert.ro

Spre deosebire de SUV-ul Jeep, Volkswagen continuă să se descurce fără ajutor electric, după ce a fost actualizat la 4 ani de la lansare, preferând să mizeze în continuare pe eficientele motoare TSI. Cel cu trei cilindri de un litru a trecut de la 110 la 116 CP, dar mai mult decât acești 4 cai se simte maturizarea modelului pe de-a-ntregul. Dacă la testul din 2019 am criticat calitatea unor materiale, acum germanii au remediat problema, folosind plastice mai bune și făcând din T-Cross unul dintre cel mai bine finisate SUV-uri mici de pe piață. În plus, dotările sunt de top, de la conducerea asistată de nivel 2 la noile faruri cu tehnologie LED Matrix.

Punctul său forte rămâne însă versatilitatea. Cu bancheta glisantă și spătarul rabatabil al scaunului pasagerului, posibilitățile de încărcare sunt nenumărate. Astfel, T-Cross, la fel ca și Avenger, poate fi cu brio singura mașină a familiei, în pofida dimensiunilor reduse. Pentru a le verifica aptitudinile de familiști, i-am pus pe ambii în câteva scenarii care reflectă cel mai fidel viața de zi cu zi: naveta de acasă la serviciu, o călătorie de weekend în afara orașului și una pe distanțe mai lungi. Iată cum s-au descurcat!

Ajutorul electric se simte

Stellantis preferă să-l descrie drept mild hybrid, dar, de fapt, se comportă ca un full hybrid, fapt care ne determină să-l încadrăm în această a doua categorie. Micul motor electric de 29 CP integrat în cutia de viteze cu două ambreiaje reușește episodic că propulseze Avengerul chiar și fără aportul celui termic. La pornire și la viteze constante de până la 50 km/h, poți călători în regim complet electric, atât timp cât ai talpa ușoară, iar asta se reflectă pozitiv asupra consumului urban.

Ca să înțelegi întreg tabloul, Avengerul cu motor turbo de 1,2 l arde în oraș 6 l/100 km, în timp hibridul, doar 5. Per total, funcționarea acestei transmisii electrificate este plăcută, deși uneori există o anumită indecizie în timpul pornirii motorului termic la viteză mică, iar cel electric devine câteodată chiar vocal, când recuperează multă energie. Apropo, șoferul nu poate decide nivelul de regenerare a curentului, aceasta făcându-se automat.

Test comparativ Jeep Avenger vs Volkswagen T-Cross AutoExpert.ro

Cu motorul său pe benzină, T-Cross funcționează mai lin, DSG-ul este întotdeauna precis și punctual, iar motorul turbo cu trei cilindri convinge prin funcționarea echilibrată încă de la turații scăzute, o calitate comună cu a propulsorului de la Avenger. Consumul Volkswagenului, chiar și fără asistare electrică, este interesant. Agile și compacte, ambele SUV-uri mici se află în habitatul lor natural în oraș. Există însă două diferențe semnificative: Avenger e mai priceput la amortizarea denivelărilor, de la limitatoare de viteză până la gropi, în vreme ce T-Cross oferă o vizibilitate superioară, în special în zona laterală din spate și în apropierea montanților A. Avenger are un unghi întunecat total mare.

Avenger este mai agil

T-Cross te întâmpină acum cu un bord revizuit nu atât ca formă, cât mai ales ca fond. Plasticul rigid de dinainte a lăsat loc unor materiale moi, iar latura digitală a devenit mai amplă prin prezența în dotarea standard a cockpitului digital. Referitor la ușurința gestionării și la informațiile variate, instrumentarul digital, deși e mai mic, este superior celui al lui Avenger, americanul având însă un sistem de infotainment mai ușor de utilizat și cu ecran mai mare. La ambele modele, sistemul de navigație e disponibil opțional, iar protocoalele Android Auto și Apple CarPlay rulează atât wireless, cât și cu cablu.

Pe rutele virajate, motoarele turbo cu trei cilindri se afirmă prin fluiditate și accelerații, în special al Volkswagenului, care merge mai turat. T-Cross-ul se simte și mai incisiv, fiind mai ușor cu 80 kg. Însă parametrii sistemelor de direcție sunt reglați asemănător, cu un mic plus pentru progresivitatea și feedbackul mai precis oferite de al germanului. Ambele modele se sprijină pe baze solide, în special Jeepul, care, datorită unui centru de greutate mai coborât, este plăcut și omogen, caroseria având ruliu și tangaj mici pe înlănțuirea de viraje. În comparație cu versiunea de anii trecuți, T-Cross are reglaje mai puțin rigide pentru a contracara ruliul caroseriei.

T-Cross știe cu bagajele

Sezonul vacanțelor? Dacă ne referim la încărcarea valizelor, T-Cross are puțini rivali. Pe lângă volumul mare al portbagajului, acesta poate miza pe bancheta care glisează pentru a face loc mai multor bagaje și pe scaunul din dreapta, cu spătar pliabil, profitând de spațiul util de 2,40 m lungime. La Avenger, trebuie să acorzi mai multă atenție când încarci bagajele. Tot ce poți face ca să-ți fie mai ușor este să cobori podeaua amovibilă, obținând câțiva centimetri în plus pe înălțime.

Însă, odată ajuns pe autostradă, ambele modele se laudă cu o izolare fonică bună, în special Jeepul, iar dacă vrei să te relaxezi există un sistem de asistență de nivel 2 cu control automat al volanului, care menține mașina pe trasă la viteza stabilită de șofer, sistem care la VW funcționează mai lin. Ambele modele au suficiente rezerve de putere pentru depășiri, T-Cross fiind ceva mai rapid. Iar acest scenariu specific, care implică viteze mari, îl avantajează pe neamț, al cărui TSI este gândit să ofere un echilibru între performanțe și consum în cele mai multe condiții.

Motorul americanului, care funcționează în ciclu Miller, se dovedește extrem de eficient în toate situațiile, mai puțin pe autostradă, unde aportul electricului lipsește. Favorizat și de aerodinamica superioară (CX 0,31 vs 0,33), T-Cross e mai economic cu 0,5 l/100 km. Iar dacă trebuie să efectuezi o manevră de evitare, ambele modele sunt sigure și ușor de controlat, în special Jeepul, care se simte mai omogen și mai stabil pe traiectorie, fiind dotat inclusiv cu un ESP care funcționează mai fluid.

Date tehniceJeepVolkswagen
ModelAvenger Summit 1.2 MHEV 100 CP 6AT FWDT-Cross Style 1.0 TSI DSG
Motor termic
Configurație/nr. cilindriL3, turboL3, turbo
Cilindree (cm3)1199999
Putere maximă/turație (CP/rpm)100/5500116/5500
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)205/1750200/2000–3500
Motor electric
Putere maximă (CP)29
Cuplu maxim (Nm)55
Putere totală ansamblu (CP)100116
Cuplu total ansamblu (Nm)205200
Cutie de vitezee-DCT, 6 trepteDSG, 7 trepte
L × l × h (mm)4084 × 1776 × 15364127 × 1760 × 1573
Ampatament (mm)25572551
Masă la gol (kg)12881296
Volum portbagaj (l)380-1277455–1281
Capacitate brută baterie (kWh)0,9
Accelerație 0–100 km/h (s)10,910,3
Viteză maximă (km/h)184192
Consum mixt (l/100 km)5,05,8
Emisii CO2 (g/km)114133
Preț de bază (euro)de la 31.322de la 27.866

➡ Vezi aici prețurile lui Avenger! 💡

➡ Configurează-ți aici un T-Cross! 💡 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top