Test comparativ – sfaturi de cumpărare noua Kia Ceed

Test comparativ - sfaturi de cumpărare noua Kia Ceed

Noua Kia Ceed oferă încă de la start o gamă completă de motoare. Le-am testat pe toate combinate cu cele două echipări și vă spunem care este cea mai bună alegere.

De mulți ani, mașina poporului este considerată VW Golf. Dar când prețurile pornesc de la peste 16.000 euro, un diesel de 1,6 litri combinat cu al doilea nivel de echipare ajunge să coste peste 20.000 euro și opțiunile sunt la fel de scumpe ca la un model premium, te gândești ori că poporul are deja mulți oameni care câștigă peste medie ori că ceva este greșit.

Test comparativ - sfaturi de cumpărare noua Kia Ceed

Nu, nu este nimic greșit. Mașina poporului nu mai are nicio legătură cu prețul, dar desemnează faptul că Golf este mașina ideală de familie pentru că are o funcționalitate foarte bună, un spațiu interior generos, este fiabilă și oferă un confort la rulare de clasă. Mai mult, nu are niciun punct slab evident și de aceea a devenit referința cu care se compară toți producătorii din segment. Numai că aproape aceleași calități le oferă de la noua generație un rival al lui Golf care se numește Kia Ceed, acum cu C mare și fără apostrof. Iar perioada de garanție de 7 ani sau 150.000 km este net superioară celor doar 4 ani și 120.000 km oferiți de modelul german.

Dar să revenim acum în detaliu la noul Ceed. Coreenii oferă o gamă completă de cinci motoare combinate cu două cutii de viteze și două echipări, cu mențiunea că noua cutie DCT cu dublu ambreiaj și 7 trepte este disponibilă doar la motoarele de top 1.4 T-GDI și 1.6 DSL (115 și 136 CP) și doar cu echiparea de top Star. Găsiți aprecieri despre fiecare motorizare în casetele următoare.

Noul Ceed a făcut un pas uriaș în materie de confort al trenului de rulare și al calității asamblării și materialelor.

Test comparativ - sfaturi de cumpărare noua Kia Ceed

Cu fascia centrală negru lucioasă (46 euro) și cu pachetul Color (280 euro) adică cu o sumă modică, interiorul arată aproape ca la o mașină premium. Rama negru lucioasă la indicatoarele de bord, ecranul sistemului multimedia și la gurile sistemului de ventilație combinată cu plasticul moale cu imitație de cusături în piele este peste nivelul din segmentul compact de volum, iar la pachetul Color, pe lângă pielea în două culori de pe lateralele scaunelor, primiți și piele în zona centrală a fețelor de uși care se combină perfect cu rama cromată de pe mânerul interior al ușii.

Când vezi toate astea nu poți să nu te gândești că Peter Schreyer, șeful lui Kia, a lucrat pe vremuri la Audi. Per total, calitatea interiorului dă senzația că este mult deasupra prețului cerut și impresionează plăcut nu doar prin calitatea plasticelor ci și prin soliditatea asamblării. Kia a făcut un pas uriaș și în materie de rafinament al trenului de rulare și trebuie ținut cont că, spre deosebire de unii rivali, chiar premium, care au făcut economii,  toate modelele indiferent de putere și configurație au punte multilink pe spate. Noul tren de rulare este mai rafinat și absoarbe mai bine denivelările scurte. Chiar și fără suspensie adaptivă care nu este disponibilă, Ceed oferă aproape același confort la rulare ca și Golf.

Față de alți concurenți, scaunele față sunt la fel de bine configurate indiferent de echipare și opțiune diferind doar tapițeria cu care sunt îmbrăcate. Și în spate, bancheta este excelent configurată, la versiunea Star oferindu-se și cotieră spate. Din păcate, doar la Star se oferă podeaua mobilă în portbagaj. Montată în poziția de sus, prin rabaterea banchetei, se obține suprafață lină fără prag. Și portbagajul este al doilea cel mai mare din segment, cu 395 litri (+15 litri față de Golf) și are o formă aproape perfect regulată, ceea ce îl face foarte practic. Valoarea reală măsurată, de 363 litri (356 litri la Golf) este foarte apropiată de valoarea oficială.

Verdict AutoExpert

Ceed este noul Golf pentru că la o calitate comparabilă, are un preț mult mai atractiv. Politica cu un preț de bază mic, o echipare de bază mai săracă și opțiuni ieftine fără constrângeri la pachete scumpe este corectă și transparentă. Practic, “you get what you want”. Faruri cu LED la 464 euro, combinație de piele cu textil la 280 euro, navigație cu ecran de 8 inci la 650 euro, pachet Eco la 155 euro sau scaune ventilate la 387 euro nu găsești la acest preț la niciun rival. Garanția de 7 ani și 150.000 km este un alt atu important. Gama de motoare oferă o paletă largă de opțiuni și este foarte echilibrată.

 

 

Kia Ceed 1.0 T-GDI – recomandare principală de achiziție

Test comparativ - sfaturi de cumpărare noua Kia Ceed

Kia a reușit un downsize de efect cu acest motor. Este avid de turații și chiar atunci când ajunge în zona roșie la 6.500 rpm, continuă să rămână la fel de silențios ca la 1.000 rpm. Acest motor este o mică minune a tehnicii pentru că are un rafinament ieșit din comun pentru configurația în trei cilindri și doar la relanti se simt ușoare vibrații. Arată multă vigoare în zona medie de turații și cu acest motor Ceed nu pare deloc submotorizat.

Cu un cuplu de 172 Nm obținut încă de la 1.500 rpm, net superior celor 134 Nm oferiți de motorul de 1,4 litri aspirat, disponibili abia la 3.500 rpm, micul 1.0 T-GDI de 120 CP este mai plăcut la condus în oraș decât 1.4 aspirat dar face față cu brio și la călătorii lungi. În general, motoarele mici funcționează mai mult timp la sarcină mare și consumă în realitate relativ mult față de cifrele oficiale (vezi cazul lui 1.0 EcoBoost de la Ford). Însă micul motor al lui Kia este neașteptat de eficient, consumul înregistrat de noi în test fiind de 6,2 l/100 km, destul de aproape de cifrele furnizate de Kia de 5,5 l/100 km (5,4 l/100 km cu Eco Pack). Una din explicații este cutia relativ lungă deoarece atinge 100 km/h în treapta a doua la 6.800 rpm.

  • Rafinat pentru un 3 cilindri
  • Neașteptat de economic
  • Mai scump cu 1.500 euro decât 1.4 aspirat
  • Cutie cu trepte lungi

 

 

 

 

 

 

 

Kia Ceed 1.4 GSL 

Test comparativ - sfaturi de cumpărare noua Kia Ceed

Cel mai ieftin Ceed este dotat cu motorul clasic aspirat de 1,4 litri și 100  CP. Sub 3.000 rpm are o lipsă de vigoare tipică motoarelor aspirate și oferă reprize relativ bune doar dacă este turat peste 3.000 rpm. Însă urcă destul de ușor în ture și este bine antifonat. Cu aproape 1.500 euro mai ieftin decât noul 1.0 T-GDI, permite accesul în gama Ceed la doar 13.833 euro. Însă este mai gurmand chiar decât noul turbo 1.4 T-GDI. Kia anunță un consum mediu de 6,2 l/100 km (6,0 l/100 km cu Eco Pack – grilă radiator activă, podea capsulată, suspensie mai coborâtă cu 5 mm, presiune mai mare cu 0,4 bar în anvelope) iar noi am obținut 7,5 l/100 km față de 6,2 l/100 km la 1.0 T-GDI. Motorul aspirat rămâne însă alegerea ideală pentru cei ce caută o mașină pragmatică și nu merg peste 10.000 km pe an pentru că diferența de 1.500 euro față de 1.0 T-GDI s-ar amortiza abia în 100.000 km.

  • Preț atractiv
  • Motor silențios
  • Consum mai mare decât la 1.0 T-GDI
  • Cuplu slab sub 3.000 rpm

 

 

 

 

 

Kia Ceed 1.4 – T-GDI 

Test comparativ - sfaturi de cumpărare noua Kia Ceed

Până la apariția lui Proceed cu 1.6 Turbo, acesta este motorul de top pe benzină de la Ceed. La fel ca și 1.0 T-GDI, este excelent antifonat și se pot purta convorbiri liniștite chiar și la accelerații viguroase. Nu se simte aproape deloc golul turbo și are o liniaritate foarte bună pentru un motor turbo. Deși de la volan nu pare, este net mai rapid decât motorul diesel de top accelerând de la 0 la 100 km/h în 8,9 s față de 10,2 s la dieselul de 136 CP. Are mult cuplu în zona medie de turații și pune la dispoziție un cuplu maxim generos de 242 Nm (280 Nm la diesel) încă de la 1.500 rpm. Vigoarea lui nu se simte atât de mult de la volan deoarece cutia manuală este foarte lungă însă cifrele afișate nu mint. Atinge 150 km/h în treapta a cincea la numai 4.000 rpm, treptele a cincea și a șasea fiind mai mult pentru economie decât pentru dinamică. Însă cu această cutie mai lungă, Kia a reușit să tempereze consumul.

Kia anunță oficial un consum de 5,7 l/100 km, iar noi am obținut în test o valoare de 7,3 l/100 km, care este cu 0,2 l/100 km mai mică decât cea de la 1.4 aspirat pentru niște performanțe dinamice net superioare. Raportat la performanțe, prețul de pornire de 16.100 euro cu TVA inclus este foarte atrăgător, fiind cu doar 839 euro mai scump decât 1.0 T-GDI.

  • Preț atractiv
  • Performanțe atractive
  • Cutie cu trepte lungi

 

 

 

 

 

 

Kia Ceed 1.6 DSL HP

Test comparativ - sfaturi de cumpărare noua Kia Ceed

Kia nu renunță la diesel și ambele versiuni de 1,6 litri corespund normelor Euro 6d, la fel ca toată gama lui Ceed. Noi am condus versiunea diesel de top de 136 CP combinată cu transmisia automată cu dublu ambreiaj DCT cu 7 trepte dezvoltată in-house de Kia. Din afară, motorul se aude ca un diesel, dar la interior atmosfera este foarte liniștită deoarece mașina este foarte bine antifonată. Surprinde plăcut și silențiozitatea cu care funcționează sistemul start&stop. Dieselul are reprize superbe și pare mai viguros decât arată cifrele. În versiunea cu transmisie automată, cuplul maxim este și mai mare, de 320 Nm, față de 280 Nm la cutia manuală, dar este obținut la 2.000 rpm față de 1.500 rpm. Cutia cu dublu ambreiaj este rafinată și schimbă lin. La versiunile automate apare butonul Sport care schimbă răspunsul cutiei și al direcției.

Pe Sport, direcția devine mai grea, dar și în modul Normal aceasta are un feedback bun și este precisă în jurul punctului mort. Kia anunță un consum redus de numai 4,2 l/100 km pentru versiunea cu DCT. Noi nu am obținut acest record dar am atins o valoare de 5,5 l/100 km, foarte competitivă, care face ca cel mai puternic diesel al gamei să fie mai eficient decât orice benzină dintre cele trei disponibile.

  • Cuplu omniprezent
  • Cutie DCT rafinată
  • Sistem start&stop silențios
  • Consum redus
  • Preț relativ mare

 

 

 

 

 

 

 

Opțiuni recomandate

Spre deosebire de unii rivali japonezi mai ales, Kia a ales să ofere două nivele de echipare, Best și Star, cu o echipare de bază ceva mai săracă, dar cu opțiuni ieftine și fără să condiționeze cumpărarea unora în pachete scumpe. Mașina vine standard cu radio cu ecran de 5 inci, aer condiționat manual și jante de oțel. În schimb, pachetul de asistență standard este peste media clasei și include asistent de bandă, asistent fază lungă, sistem de detectare a oboselii și asistare la evitarea coliziunii frontale.

Test comparativ - sfaturi de cumpărare noua Kia Ceed

Indiferent de versiune, vă recomandăm să optați pentru Climatronic (309 euro), jantele de aliaj de 16 inci (294 euro) și ecranul tactil de 7 inci (309 euro) sau de 8 inci, care vine și cu navigație (650 euro, doar la Star). Mai recomandăm scaunele încălzite față (108 euro), senzorii de parcare spate (180 euro), camera de marșarier (doar 46 euro), sistemul audio premium (90 euro) și încărcător USB (23 euro).

Test comparativ - sfaturi de cumpărare noua Kia Ceed

Galerie foto / Fotograf – Bogdan Paraschiv

 

DATE TEHNICEKia Ceed     
Model1.4 GSL1.0 T-GDI1.4T-GDI1.6 DSL HP Star1.6 DSL HP Star
Motor/ nr. cilindriL4, aspiratL3, turboL4, turboL4, turbodieselL4, turbodiesel
Cilindree (cmc)1,3689981,3531,5981,598
Putere maxima/turatie (CP/rpm)101/6.000120/6.000140/6.000115/4.000136/4.000
Cuplu maxim/turatie (Nm/rpm)134/3.500172/1.500-4.000242/1.500-3.200280/1.500-3.000 (300/1.500-2.500)280/1.500-3.000 (320/2.000-2.250)
Transmisiefatafatafatafatafata
Cutie de viteze6 trepte, manuala6 trepte,manuala6 trepte, man./ 7 trepte, aut.6 trepte, man./ 7 trepte, aut.6 trepte, man./ 7 trepte, aut.
L/l/h (mm)4.310/1.800/1.447
Ampatament (mm)2650
Volum portbagaj (l)395-1.291
Masa la gol (kg)1,2601,2971.315/1.3451.388/1.4151.388/1.415
Acceleratie 0-100 km/h (s)12,611,18,9 (9,2)10,9 (10,9)10,2 (9,9)
Viteza maxima (km/h)183190210 (205)192 (200)200 (200)
Consum mixt (l/100 km)6,25,55,7 (5,5)3,9 (4,0)4,1 (4,2)
Emisii CO2 (g/km)140125130 (125)101 (109)106 (111)
Pret (euro cu TVA)*de la 13.833de la 15.261de la 16.100/18.235dela 17.492/19.718de la 18.052/20.277
* cu promotie inclus_ de 1.500 euro. Valorile din paranteze sunt pentru verisunile cu transmisie automata.

Adaugati comentariu