Test cu măsurători Audi Q4 e-tron

Audi Q4 e-tron autoexpert.ro

Când pui mâna pe meniul modelelor electrice din Ingolstadt, Q4 e-tron este primul fel. Cel mai accesibil Audi fără emisii este doar un pic mai mare decât Q3, dar la fel de spațios ca un Q5. Iar cele două motoare împing hotărât, fără să necesite multă energie, așa că autonomia este de aproape 400 km. Foto: Bogdan Paraschiv

Dacă aș fi văzut asta acum câțiva ani, aș fi dat trei pași înapoi și aș fi scuipat în sân. Mă refer la viteza cu care se pune în operă strategia de electrificare a Grupului Volkswagen în general și a mărcii Audi în particular. Am auzit frecvent cuvântul e-tron în ultimele luni. Este titulatura tuturor modelelor pur electrice Audi. Iar în viitor, vom auzi la fel de mult de e-tron, pentru că hidrogenul și combustibilii sintetici sunt scump de produs, iar hibrizii plug-in sunt doar o soluție de tranziție.

Audi Q4 e-tron autoexpert.ro

Deci, Audi merge pe electric pur. Până acum, Grupul VW a investit, până acum un an, 15 miliarde de euro în tehnologia electrică (valoare care include și decarbonizarea la nivel de grup). Iar investițiile au continuat. În urma acestei sume, vor apărea în ofertă peste 20 de modele electrice până în 2025.

Unele sunt deja pe piață. De exemplu, cele două modele de vârf e-tron SUV și e-tron GT. La polul opus, Q4 e-tron este cel mai accesibil model electric din Ingolstadt și unul dintre cele mai avansate, datorită faptului că e cel mai nou. Un atu important îl prezintă platforma MEB. Echivalentă MQB-ului de la versiunile convenționale, aceasta este comună cu a fraților VW ID.3 și ID.4, Škoda Enyaq și Cupra Born.

Audi Q4 e-tron autoexpert.ro

Q4 e-tron, într-o mică analiză

Unul dintre avantajele de a fi nativ electric este spațiul interior mare raportat la gabarit. Q4 e-tron e un pic mai lung decât Q3 (4,59 m versus 4,48), dar are un interior și un portbagaj comparabile cu ale lui Q5, SUV-ul de 4,68 m. Și – foarte important – prețurile nu sunt exagerate. Versiunea e-tron 35, cu 170 CP și 55 kWh,nu mai există în configuratorul Audi. Gama pornește de la Q4 e-tron 40, cu 204 CP și 82 kWh, care costă 57.100 euro. Vârful gamei și protagonistul testului de azi, e-tron 50 quattro, de 299 CP și 82 kW (77 netă), 64.200. Spre deosebire de primele două, care au propulsie pe spate, ultimul are tracțiune integrală. Dacă vrei ceva mai mult dinamism, poți comanda coupé-ul Sportback, cu 2100 de euro mai scump.

Audi Q4 e-tron autoexpert.ro

Habitaclul

Interiorul, cu muchii peste tot, este izbitor și face totul ca să ușureze munca șoferului. De exemplu, ecranul central e orientat spre stânga. Apoi, a apărut un volan nou, teșit sus, pentru a nu interfera cu head-up display-ul. Acesta pare un ecran virtual de 70 de inchi proiectat la 10 m depărtare. Deși nu m-au atras niciodată HUD-urile, aici avem unul cu adevărat util. Toate comenzile de pe volan sunt poziționate la fel ca la orice Audi, dar butoanele și rotițele au fost înlocuite cu două suprafețe tactile, care necesită obișnuință. De asemenea, poți atinge comenzile accidental cu palma.

Sistemul de infotainment MMI plus, cu ecran de 11,6 inchi și rezoluție 1764 × 824 pixeli are o interfață ușor de descifrat, știe să folosească informațiile din online și vine cu planificator de călătorie care ia în calcul autonomia rămasă și stațiile de încărcare de pe traseu. Permite și conectarea fără cablu a telefoanelor cu soft Apple și Android. Și poți să-ți încarci telefonul wireless, în slotul vertical lângă care există și un compartiment mare de depozitare dotat cu două mufe USB-C. Selectorul vitezelor are un mod B, dar, spre deosebire de restul modelelor Audi electrice, aici frânarea regenerativă este atât de puternică, încât aproape că poți conduce fără să apeși frâna. Sigur, îi poți selecta intensitatea în trei niveluri, de la padelele din spatele volanului.

Forța dezvoltată de cele două motoare electrice e considerabilă, dar niciodată nu se transmite brutal. Instrumentele noastre de măsură au subliniat clar verva lui Q4 e-tron – 5,9 s până la 100 km/h, iar viteza maximă limitată electronic la 180 km/h este atinsă în mai puțin de 800 m. Confortul e suprem, atât prin lipsa de zgomot a motoarelor, cât și prin izolarea fonică excelentă, care suprimă zgomotele produse de turbulențe și de anvelope.

➡ Configurează-ți aici propriul Q4 e-tron! 💡

Suspensiile, în pofida jantelor pe 20 de inchi, sunt bine reglate și nu zdruncină pe cât m-aș fi așteptat. Există în ofertă și jante de 21. De la volan, Q4 oferă o senzație generală de agilitate, și numai când exagerezi ies la iveală cele 23 de chintale și o calibrare uneori cam invazivă a ESP-ului. Altfel, mașina e bine echilibrată pe viraje.

➡ Citește aici testul cu fratele mai mare, e-tron Sportback 💡

Lăudabil, masa mare nu afectează excesiv consumul, care, raportat la performanțe, e chiar bun. Cel mai puțin consumă pe drumuri naționale și județene, unde se mulțumește cu 18,2 kWh/100 km, echivalentul unei autonomii de peste 450 km. Autostrada scade autonomia la 340 km, pentru că regenerarea curentului e mai mică. Dar și încărcarea este rapidă. Mașina acceptă curent continuu de 125 kW, deci, dacă în România o să găsești vreodată astfel de surse la scară mare, în 10 minute vei încărca pentru mai bine de 100 km.

Verdict AutoExpert

Puternic, silențios, spațios și relativ accesibil, noul Q4 e-tron reprezintă o excelentă mașină de familie, care, datorită autonomiei reale bune, poate fi atât automobil de zi cu zi, cât și vehicul de concediu. Însă pentru cel din urmă rol e obligatorie bateria de 82 kWh.

Adaugati comentariu