Test cu măsurători Opel Corsa-e

Opel Corsa-e autoexpert.ro

Împarte baza tehnică cu electricele franceze din grupul Stellantis, dar are un caracter bazat pe rațiune și eficiență, tipic teutonilor. Rezultatul: un consum redus și o autonomie importantă. Test cu măsurători Opel Corsa-e. Foto: Quattroruote

Cu doar 3 ani în urmă, când era în negocieri cu General Motors pentru achiziționarea companiei din Russelsheim, Carlos Tavares declara: „Marca Opel trebuie să rămână germană“. Sigur că declarația nu se referea doar la locația geografică, ci și la filosofia construcției, care pentru mașinile „made in Germany“ înseamnă calitate, raționalitate și eficiență.

Opel Corsa-e autoexpert.ro

Diferențe de abordare

Trei atribute urmărite de toți producătorii auto, dar care la nemți au rădăcini istorice și au pătruns în cultura fiecărui angajat. Tocmai de aceea, au fost păstrate rolurile celor trei hatch-uri mici din gama PSA (care acum a devenit Stellantis, după fuziunea cu FCA). Chiar dacă, pe sub caroserie, acestea împart aceeași tehnologie, spiritul diferă sesizabil: DS 3 Crossback E-Tense este cel șic, cu linii și finisaje rafinate, în timp ce Opel Corsa-e de află la polul opus – sobru și concret. Între ele se plasează Peugeot e-208, care, cu designul său original și dinamic, are drept scop seducerea clienților mai tineri.

 ➡ Test drive Peugeot e-208 💡 

Reușește micuțul neamț să se achite de sarcină? Dincolo de considerentele estetice, pur subiective, la interior Corsa urmărește filosofia de design a fraților săi mai mari, fără artificii stilistice à la 208 și DS 3. Toate controalele sunt la îndemână, și chiar și sistemul de infotainment Navi pro se remarcă prin ușurința în utilizare și abundența funcțiilor. Instrumentarul digital nu e la fel de practic, ecranul mic, de 7 inchi, neputând afișa lejer toate informațiile.

Opel Corsa-e autoexpert.ro

Interiorul

Tot legat de funcționalitate, habitaclul este spațios, în special în față. Dacă totuși alegi bancheta, primești spațiu suficient în lățime și înălțime, dar, dacă ești înalt, o să atingi scaunul cu genunchii. Și portbagajul este bun pentru un hatch mic: 276 l măsurați de noi (cu 29 peste al lui e-208) și o formă regulată. Cât despre calitatea finisajelor, nu te poți plânge – Corsa este asamblată cu grijă la exterior, unde prezintă lufturi reduse și uniforme. La interior, plasticul tare, prezent peste tot, reduce costurile de producție. Conform tradiției Opel, luminile sunt performante, cu faruri LED Matrix disponibile contra cost, o dotare rară în segment.

Opel Corsa-e autoexpert.ro

Atitudine germană

Odată apăsat butonul start, Corsa prinde viață fără gonguri sau sunete muzicale, un alt semn că avem de-a face cu o mașină „la obiect“. Scopul clar este acela de a călători sigur, confortabil și eficient. Structura este bine calibrată, cu masele concentrate în zona inferioară și aproape de centrul ampatamentului, ușor în față, datorită dispunerii convenționale a echipamentelor tehnice: motorul, invertorul, încărcătorul bateriei și aerul condiționat cu pompă de căldură.

Opel Corsa-e autoexpert.ro

Comportamentul este permanent relaxant și ușor de controlat, pe de o parte datorită setărilor echilibrate ale suspensiei (MacPherson pe ambele punți), iar pe de altă parte, direcției precise, progresive și mult mai comunicative decât a Corsei cu motor termic. Deci pot fi abordate liniștit și cele mai strânse viraje: micul Opel stă bine pe trasă și nu are ruliu. Dacă schimbi brusc direcția, Corsa-e nu se abate exagerat și este ușor de recuperat, datorită ESP-ului atent calibrat.

➡ Iată utilitarele Opel fără emisii! 💡

Tot la capitolul siguranță, frânele fac o treabă excelentă, garantând distanțe limitate de oprire, indiferent de natura șoselei, și fără a-și pierde eficiența la utilizare intensă. La fel de bun este și comportamentul sistemului automat de frânare de urgență.

Opel Corsa-e autoexpert.ro

Confortul este mai bun decât la Corsa convențională, poate datorită greutății mai mari, poate grație anvelopelor cu rezistență redusă la înaintare. Instrumentele noastre de măsură au determinat o amortizare mai bună la nivelul șoferului și pasagerului din dreapta la trecerea peste obstacole. Totuși, la nivelul banchetei, puntea spate rigidă nu poate absorbi corect toate denivelările. Însă, având în vedere rezultatele de la testele dinamice, inginerii de la Opel au pus evident pe primul loc agilitatea, în detrimentul confortului.

Corsa-e autoexpert.ro

Dinamică și autonomie

În regim urban și pe drumuri naționale, motorul silențios și izolarea bună mențin călătoria relaxantă, dar pe autostradă, nivelul zgomotului este similar cu cel al versiunii pe benzină. Cele mai mari satisfacții vin însă de la accelerații și autonomie. Nimic spectaculos, dar rezultatele sunt respectabile: cei 45 kWh utili disponibili sunt bine „economisiți“, fiecare dintre ei fiind suficient pentru a parcurge 6 km. Așa că tot curentul se termină după aproape 300 km de parcurs mixt, distanță care crește la 342 km în oraș și scade la 246 la viteza constantă de 110 km/h.

Astfel, Corsa-e de poate avânta curajoasă dincolo de aria urbană, fără a avea nevoie de o priză. Iar când e nevoie să încarce, poate folosi surse de până la 100 kW, care asigură timpi decenți pentru un plin de curent.

Măsurători interioare

Stâlpul din stânga al parbrizului obstrucționează puțin vizibilitatea. La fel se întâmplă și cu luneta mică, la manevrele în marșarier. Spațiul în față este foarte bun. În spate, atât înălțimea interioară, cât și lățimea sunt adecvate. Doar spațiul la genunchi este ușor restrictiv.
Măsurători portbagaj
Portbagajul are un volum satisfăcător și este ușor de utilizat. Sub podea se află cablul casnic de 1,8 kW, dar pentru cablurile de încărcare de 3,7 kW și peste se plătește suplimentar.Masuratori Corsa-e autoexpert.ro

Opel Corsa-e: tehnica, în clar

Abordare prudentă

Și din punct de vedere tehnic, Opel Corsa-e urmează o abordare prudentă. Totul se raportează la costurile de producție și, implicit, la scăderea prețului de vânzare. Platforma CMP a grupului PSA, care stă la baza lui 208, DS 3 și Corsa, este concepută atât pentru motoare convenționale, cât și pentru electrice. Indiferent de natura propulsorului, spațiul interior rămâne neschimbat, la fel ca și portbagajul: acumulatorul de 45 kWh utilizabili este plasat sub podea și „modelat“ pentru a profita la maximum de compartimentul de sub banchetă.

Corsa-e autoexpert.ro

Motorul ce dezvoltă 100 kW, invertorul și încărcătorul standard de 7,4 kW (opțional trifazat de 11 kW) al bateriei sunt similare cu ale colegelor de grup. Aceste piese comune permit reducerea costurilor, dar nu permit modelelor să profite de toate avantajele propulsiei electrice, printre care raportul optim între gabarit și dimensiunile interioare, care ar putea fi mai bun dacă s-ar folosi platforme dedicate. Trebuie remarcată și posibilitatea alimentării de la surse de până la 100 kW.

Verdict AutoExpert

Verdict Bogdan GrigorescuO electrică „cinstită“, cu prestații convingătoare în toate scenariile de drum: în Corsa-e poți pune baza inclusiv când ai de bătut rute extraurbane.
  • Frâne excepționale
  • Încărcare rapidă
  • Autonomie bună
  • Motor puternic
  • Excelent sistem infotainment de top
  • Instrumentar de bord minuscul
  • Vizibilitate slabă
ModelCorsa-e e-Elegance
Motorelectric
Putere maximă/turaţie (CP/rpm)136/nc.
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm)260/nc.
Tracțiunefață
Cutie de viteze1 treaptă
L × l × h (mm)4060 × 1765 × 1435
Ampatament (mm)2538
Volum portbagaj (l)267/1042
Masă la gol (kg)1530
Acceleraţie 0–100 km/h (s)8,1
Viteză maximă (km/h)150
Autonomie mixtă (km)315
Emisii CO2 (g/km)0
MĂSURĂTORI QUATTRORUOTE
Accelerații
0–60 km/h (s) 3,7
0–100 km/h (s)8,4
0–130 km/h (s)14,4
400 m cu start de pe loc16,2
1 km cu start de pe loc (s)30,7
Reprize în sarcină min./max.
70–90 km/h (s) 2,7/3,1
70–120 km/h (s)7,8/8,9
Frânare de la 100 km/h
La gol, rece (m)/decelerație (g)37,2/1,06
Asfalt ud + gheață (m)/decelerație (g)112,7/0,3
Consum
În oraș/drum național/autostradă (l/100 km)14,29/16,7/20,0
Consum în test (l/100 km)16,7
Autonomie (km)291
Masă
Masă măsurată (kg)1597
Volum portbagaj (l)276
Zgomot interior
la 50 km/h (dBA)56,8
în accelerare maximă (dBA)68,0
Preț (euro, cu TVA)31.907

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top