Test: Dacia Logan MCV Stepway 1.5 dCi Explorer

Conceptul Stepway este un mare succes pe Sandero. Însă breakul pare și mai potrivit pentru acest concept. Primele impresii despre Dacia Logan MCV Stepway 1.5 dCi în versiunea în serie limitată Explorer.

Conceptul de caroserie înălțată și cu protecții suplimentare nu este chiar nou. Acum mai bine de 10 ani, Citroën C3 XTR și Rover Streetwise bazat pe Rover 25 au încercat să ofere o alternativă la SUV-urile mici care au apărut după 2010. În toamna lui 2009, Dacia a lansat în Europa în același segment al clasei mici conceptul Stepway pentru Sandero, care s-a bucurat de un mare succes, peste 50% din vânzările gamei Sandero fiind Stepway. Niciunul dintre rivalii amintiți nu a avut un succes atât de mare. În prezent și Hyundai testează acest concept oferind i20 Active. În anii din urmă conceptul a prins mai bine în segmentul breakurilor, fie ele premium sau nu, vezi VW Golf Alltrack, Passat Alltrack.

Explicația constă probabil în faptul că o caroserie break se potrivește mai bine prin versatilitatea sa cu acest concept care promovează aventura și petrecerea timpului liber în natură. În acest sens, Dacia a decis să extindă conceptul Stepway și pe Logan MCV, acesta debutând inițial pe seria limitată Explorer și fiind disponibilă acum și în două versiuni de serie Stepway și Stepway Prestige. Față de Logan MCV, seria limitată Explorer la Logan MCV Stepway costă 1.100 euro în plus însă vine în standard cu sistem de navigație, senzori de parcare spate și pilot automat care reduc ecartul la numai 400 de euro. Iar această diferență este mai mult decât justificată de designul extrem de elegant și atractiv al versiunii Stepway și de garda la sol sensibil mai mare.

Dacia Logan

La primul test pe șoselele României, mașina a atras foarte mult atenția, mult mai mult decât banalul break. Caracteristice lui Logan MCV Stepway sunt barele de protecție față și spate în două culori, carcasele crom satinat ale oglinzilor și grila fagure a radiatorului cu cele opt fante cromate inspirată de la Duster. O impresie foarte bună ne-au lăsat și jantele standard de 16 inch Bayadere (Logan MCV are de 15 inch în standard) care surprinzător nu sunt de aliaj ușor dar arată ca unele de aliaj ușor.

Dacia le spune jante structurale. Și la interior, atrag atenția inserțiile de culoarea bronzului din jurul gurilor de ventilație și a sistemului multimedia și tapițeria cu inscripția Stepway în combinație piele artificială pe lateral/textil cu cusături de asemenea în culoarea bronzului. Împreună cu modificările aduse la finalul anului trecut – inserția de imitație de carbon pe consola centrală și mânerele interioare ale ușilor, mutarea claxonului pe volan și a comenzilor pentru geamuri pe uși, noul volan, interiorul lui Logan MCV Stepway își depășește condiția de low-cost. Iar scaunele de la versiunile Stepway oferă mult confort și o susținere laterală foarte bună.

Dacia Logan

Logan MCV Stepway este disponibil cu două motorizări: 0.9 TCe de 90 CP și 1.5 dCi de 90 CP, versiunea pe benzină putând fi combinată și cu transmisia automată Easy-R. Noi am avut pentru test versiunea diesel echipată cu motorul de 1,5 litri și 90 CP cunoscut de la alte modele Dacia și Renault. Este un motor foarte economic, iar sistemul start&stop disponibil standard ajută și mai mult la eficiență. Consumuri sub 5 l/100 km sunt posibile fără mari eforturi. Este un motor rafinat și silențios chiar dacă la accelerări produce puțin mai mult zgomot ca în unele modele Renault.

Însă din punct de vedere dinamic, uneori am simțit nevoia de mai mult. Păcat că Dacia nu montează și versiunea de 110 CP a aceluiași motor care în opinia mea ar fi soluția ideală mai ales că acest gen de vehicul cară întotdeauna o sarcină utilă mai mare. Dacia nu a dezvoltat acest model doar ca să facă impresie artistică și garda la sol atinge valorile de la un SUV de clasă mică, fiind cu 50 mm mai înaltă decât la Logan MCV. Cu o gardă la sol de 174 mm, cu 4 mm mai mare decât a lui Renault Captur, Logan MCV Stepway se poate aventura și în terenuri mediu accidentate cu limitările impuse de tracțiunea față. În virajele rapide se înclină ceva mai mult decât Logan MCV dar confortul este la fel de bun ca la
Logan MCV.

  • Design extrem de atrăgător
  • Echipare standard bogată (Explorer)
  • Supliment de preț mic față de Logan MCV
  • Motor foarte economic
  • Gardă la sol mare
  • Lipsa unui diesel de 110 CP
  • Ruliu mai mare în viraje decât Logan MCV

DATE TEHNICEDacia Logan MCV Stepway
Model1.5 dCi Explorer
Motor/ nr. cilindriL4, turbodiesel
Cilindree (cmc)1.461
Putere max./turație (CP/rpm)90/4.000
Cuplu max./turație (Nm/rpm)220/1.750
Transmisiefață
Cutie de viteze5 trepte, manuală
L/l/h (mm)4.501/1.733/nc
Ampatament (mm)2.635
Volum portbagaj (l)573-1.680
Masă la gol (kg)1.178
Accelerație 0-100 km/h (s)13,0
Viteză maximă (km/h)170
Consum mixt (l/100 km)3,9
Emisii CO2 (g/km)100
Preț (euro cu TVA)13.6

Verdict AutoExpert

Combinația între break și conceptul Stepway este ideal. Pentru o diferență de preț foarte mică, de circa 400 de euro, la echipare comparată față de Logan MCV, Stepway oferă un look personalizat care iese clar în evidență și o gardă la sol foarte practică. Cu un portbagaj cu 100 litri mai mare decât Duster și cu 1.000 euro mai ieftin decât un Duster 4×2 1.5 dCi 90 CP, Logan MCV Stepway are nișa sa clar delimitată în gama Dacia. 
1

Adaugati comentariu