Test drive – A6 Sport 50 TDI quattro

Test drive - A6 Sport 50 TDI quattro

În multe privințe, a opta generație Audi A6 poate fi comparată cu un avion de lux, de la cockpit-ul garnisit cu tehnologii de lux și spațiul interior uriaș, până la confortul suspensiei pneumatice opționale și accelerațiile fulminante imprimate de motor. Test cu versiunea A6 Sport 50 TDI quattro.

Desenat cu laserul: nici un concurent nu pare a avea linii mai exacte, asamblări mai precise, finisaje mai apropiate de perfecțiune decât Audi A6. Neamțul pare ieșit din laborator, nu dintr-o uzină auto, iar asta impresionează de la primul contact cu mașina. Deși schimbările față de generația trecută nu sunt spectaculoase, în realitate, designerii au modificat toate elementele exterioare.

Test drive - A6 Sport 50 TDI quattro

Cele mai evidente schimbări sunt la blocurile optice cu semnătură luminoasă nouă, cu cinci lamele oblice și una orizontală, la linia plafonului cu lunetă plonjată mai puternic și la stopurile în formă de pană, cu elemente luminoase dispuse vertical. Caroseria a crescut puțin în dimensiuni: +7 mm în lungime, +12 mm în lățime, + 2 mm în înălțime, iar ampatamentul este superior cu 12 mm. În realitate, în afară de blocurile optice, diferențele optice sunt mai greu de sesizat.

Test drive - A6 Sport 50 TDI quattro

Evident, acest aspect nu-i știrbește nimic din spectaculozitate, iar adepții sintagmei „citius, altius, fortius” pot comanda pachetul exterior S line (2.097 euro), care conține bare de protecție, ornamente laterale și praguri cu desen sportiv, pot adăuga „Pachet optic negru” (600 euro), cu accente negre în grilă, în ramele geamurilor laterale și în zona barelor de protecție, și pot opta pentru jante de până la 21 inci (3.515 euro). Sau, dacă își doresc o personalizare completă, pachetul Sport S Line (2.663 euro) adaugă, pe lângă dotările din pachetul S Line simplu, jante pe 19 inci, suspensie sport și o serie de dotări interioare: printre altele, volan sport, pedale din oțel inoxidabil, plafon negru și ornamente din aluminiu.

Test drive - A6 Sport 50 TDI quattro

Exemplarul nostru nu a beneficiat de niciun pachet suplimentar, dar chiar și așa a furat privirile trecătorilor. Dacă ar fi știut ei ce ascunde interiorul, s-ar fi holbat de-a dreptul. Pentru că, de îndată ce închizi ușa, te scufunzi într-o atmosferă hi-tech fără egal în segment. Audi a decis să-l înzestreze și pe noul A6 cu sistemele de infotainment ale luxoaselor A7, A8 și Q8: cinci display-uri pot deservi șoferul și pasagerii. În față, instrumentarul digital configurabil Audi virtual cockpit de 12,3 inci și display-ul central superior touch de 10,1 inci, cu afișaj HD, formează pachetul MMI plus (2.062 euro, navigație inclusă).

Test drive - A6 Sport 50 TDI quattro

Mai jos, al treilea display tactil, de 8 inci, destinat climatizării (standard), iar în spate încă un ecran touch de la care pasagerii de pe banchetă pot regla individual temperatura și distribuția aerului (906 euro, împreună cu climatizarea pe 4 zone). În sfârșit, pentru încă 1.586 euro, șoferul poate beneficia de display-head-up care proiectează color pe parbriz inclusiv indicațiile navigației. Pe scurt – cu 4.554 euro, vă luați adio de la interiorul tipic autoturismelor, pentru unul de private-jet. În armonie cu tehnologia, finisajele ating perfecțiunea, datorită prelucrării atente a suprafețelor și a lufturilor constante.         

Test drive - A6 Sport 50 TDI quattroSpațiul interior este uriaș, și, atâta vreme cât la bord sunt patru pasageri, nu avem decât cuvinte de laudă. Scaunele față au șezut extensibil (50-54 cm) și sunt perfect profilate, oferind un bun echilibru între confort și reținere laterală. La fel, bancheta spate rabatabilă (453 euro) include locuri laterale la fel de bine profilate și o cotieră cu spații pentru pahare. Spațiul la genunchi și la cap, precum și accesul în mașină nu lasă loc de nemulțumiri: în spate, A6 are cu 4 cm atât peste BMW Seria 5, cât și peste Mercedes-Benz Clasa E. Al cincilea pasager ar avea puțin de suferit, totuși, din cauza tunelului central masiv. Altminteri, zona centrală lată a banchetei și spațiul la umeri (ce-i drept, inferior cu 3 cm ambilor rivali germani) îi asigură o călătorie confortabilă. Închei impresiile din parcare cu portbagajul, un alt mare atu, superior ca volum concurenților direcți (537 litri măsurați vs. 465 litri la Seria 5 și 450 litri la Clasa E) și cu o formă regulată, practică, chiar și în prezența suspensiei pneumatice.

Cobor scaunul la minimum (21 cm de podea), stau cu gambele înclinate aproape ca într-un coupe pursânge,Test drive - A6 Sport 50 TDI quattro pornesc motorul V6 turbodiesel și încep testul. Dacă la relanti și la turații scăzute agregatul nu sună prea rafinat, pe măsură ce turația crește, tonul devine de-a dreptul sportiv, tipic arhitecturii V6. Până la 130 km/h, nivelul sonor rămâne scăzut, indiferent dacă ne referim la motor (care rulează relaxat, cu 1.650 rpm în treapta a 8-a), sau la zgomotele aerodinamice. Astfel, călătoria „în litera legii”pe autostrada A2 a fost liniștită, iar consumul s-a situat la 6,7 l/100 km, în primul rând, grație coeficientului aerodinamic de numai 0,24. În al doilea rând, grație faptului că modul Coasting oprește complet motorul la eliberarea accelerației între 55 și 160 km/h, pentru maximum 40 secunde, nu doar îl ține la relanti, economisind la maximum motorina.

Am părăsit autostrada în căutarea unui drum sinuos și l-am găsit spre Cheile Dobrogei. Sistemul Audi drive select dispune de patru programe de rulare predefinite (Efficiency, Comfort, Auto și Dynamic), plus încă un program configurabil, numit Individual. Pe prima porțiune de drum, cu denivelări ample, am apelat la modul Comfort, care, în combinație cu suspensia pneumatică (2.265 euro) și cu jantele pe 19 inci au făcut minuni, amortizând perfect orice neregularitate (accelerația verticală nu depășește niciodată 2,3 m/s2), fără zgomote: o senzație cu adevărat premium! Nici ruliul nu ne-a dat emoții, în ciuda masei cântărite de colegii de la Quattroruote, de 2.138 kg. A6 are ușile, capota motorului, aripile, capacul portbagajului, precum și o bună parte din suspensie confecționate din aluminiu, dar cumulul elementelor legate de tehnologie și confort „trage la cântar”. După câțiva kilometri, asfaltul proaspăt turnat mi-a permis să aleg programul Dynamic.

Test drive - A6 Sport 50 TDI quattro

Prima reacție: direcția și-a redus raportul de demultiplicare de la 16,5 la 9,5:1 (numai 2.3 ture între capete), a căpătat implicit greutate, iar feedback-ul s-a ameliorat considerabil, fără a atinge totuși nivelul referinței din segment, BMW Seria 5. Pedala de accelerație răspunde acum mai prompt, garda la sol a coborât, iar suspensia s-a întărit suficient încât să șteargă cu buretele orice înclinare a caroseriei. Chiar și fără sistemul de direcție integrală (2.152 euro), A6 menține trasa dictată de volan cu o încăpățânare… nemțească. Transmisia, care la viteze mici pare nehotărâtă, schimbă în tandem cu intențiile mele, într-un tango perfect pe înșiruirea de viraje. Totul se desfășoară într-o armonie ireală, cu tempo allegro, fără smucituri sau pierderi de aderență: noul A6 acceptă provocările șoferilor grăbiți și le răsplătește cu senzații pur sportive. La baza lor stă sistemul de tracțiune integrală Quattro, cu o istorie de aproape patru decenii, care pune la asfalt cei 620 Nm fără a pierde un strop de aderență.

Test drive - A6 Sport 50 TDI quattro

Dacă la turații joase, de până la 2.000 rpm (caracteristice modului Efficiency), motorul se luptă cu greutatea mașinii, obligând cutia tiptronic să retrogradeze la orice accelerare, pestea această valoare, forța de tracțiune este aproape animalică. La fel de spectaculoase sunt și frânele, suficient de bine dimensionate pentru a decelera cu 0,98 g și a-și menține eficiența inclusiv pe porțiunile solicitante ale traseului. Feeling-ul din pedală este extrem de natural, în ciuda intervenției puternicului sistem de recuperare a energiei, care poate economisi până la 12 kW, stocând curentul într-o baterie mică, de 10 Ah, dispusă în spate: nu există acea senzație sintetică la frânare de la modelele hibrid clasice.

Verdict AutoExpert

Test drive - A6 Sport 50 TDI quattroNoul A6, cu ale sale ecrane tactile cu feedback, pare aterizat din viitor în segmentul limuzinelor mari. Dinamica noii generații este unul dintre punctele forte, chiar și configurată cu direcția standard. Economic și extrem de performant, sistemul de propulsie mild-hybrid este rafinat la viteze mari, dar puțin cam zgomotos la viteze mici.  Atât spațiul interior, cât și volumul portbagajului sunt de top în segment.

 

 

PREȚURI șI DOTĂRI

Audi A6 Sport 50 TDI quattro 63.204 euro

Dotări standard: climă automată cu două zone, faruri LED, jante aliaj 18 inci, pilot automat, asistență la parcarea cu fața și spatele, cameră marșarier, navi MMI Plus cu MMI Touch cu ecran de 8,8 inci, sistem de alimentare 48V

Dotări opționale: vopsea metalizată 1.134 euro, jante 19 inci 1.245 euro, tapițerie piele+alcantara 1.586 euro, navi cu ecran de 10,1 inci și indicatoare digitale de 12,3 inci 2.062 euro, camere 360° 1.304 euro, asistent de bandă 611 euro, direcție dinamică integrală 2.152 euro, faruri LED Matrix 1.757 euro, climă cu 4 zone 906 euro, pachet sport S line 2.663 euro

Test drive – A6 Sport 50 TDI quattro – galerie foto/ Fotograf: Bogdan Paraschiv

PROPULSIE 
Motor6 cilindri ”n V la 90 de grade, bloc motor din fonta, chiulase din aluminiu, doua axe cu came ”in cap pe fiecare linie de cilindri, patru supape pe cilindru, injectie directa common rail, turbo cu geometrie variabila si intercooler, catalizator cu SCR pentru oxizii de azot.
Putere maxima/turaaie 286 CP/3.500 rpm
Cuplu max./turatie620 Nm/2.250-3.000 rpm
Cilindree2.967 cmc
Alezaj x curs_a83,0 x 91,4 mm
Transmisieintegrala, cutie automat_ cu 8 trepte
SuspensieFata cu brate duble suprapuse, arcuri pneumatice, bara stabilizatoare, punte spate multilink cu cinci brate, arcuri pneumatice, bara stabilizatoare, amortizoare hidraulice cu control electronic, fr‰ne cu discuri ventilate, ABS si ESP, servodirectie electrica cu cremalier_, rezervor 73 litri pneuri Bridgestone Turanza T001 225/45 R19 92W
Intretinere
Interval revizii nc km
Cost revizii 4 ani/60.000 km  nc lei
Garantie 4 ani120.000 km
Date oficiale
Acceleratie 0-100 km/h5,5 s
Viteza maxima 250 km/h
Consum
urban6,2 l/100 km
extraurban 5,2 l/100 km
combinat5,6 l/100 km
Acceleratii si reprize
Accelerati si secunde
0-60 km/h2,6
0-100 km/h 6,0
0-120 km/h8,3
0-130 km/h9,6
0-150 km/h13,1
400 m cu start de pe loc 14,2
viteza de iesire (km/h)156,5
1 km cu start de pe loc26,1
viteza de iesire (km/h)202,9
Reprize ”in D (sarcina min/max)secunde
70-90 km/h3,5/3,6
70-120 km/h6,8/7,3
70-130 km/h8,1/8,8
30-60 km/h ”n tr. a III-a 4,6
Viteza maxima (km/h)252,3
AERODINAMICA
Cx 0,303
Suprafata frontala (mp) 2,341
MASE
Masa la gol 2.138 kg
Distributie mase 55-45%
CONSUMURI
Consum ”n D
Viteza ”in km/hl/100 km
904,98
100 5,49
130 6,9
150 7,81
Consum mediu
Parcursl/100 kmautonomie(km)
oras8,7723
national6,8926
autostrada6,67943
media reala7,46844
media omologata5,591.128
eroare computer bord (%) 3,2
Fr‰anare
Spatiu de fr‰anare (decelerare)m (g)
de la 100 km/h, la gol40,2 (0,98)
de la 200 km, la gol147,5 (1,07)
de la 100 km/h asfalt+pavaj43,6 (0,90)
de la 100 km/h asfalt ud+gheata100,1 (0,39)

Adaugati comentariu