Test drive Dacia Duster pick-up

DACIA DUSTER PICK UP 1

A doua generație a lui Dacia Duster pick-up ar putea avea șanse mai mari de industrializare decât prima.

Am condus noua generație Dacia Duster Pick-Up și am rămas impresionați de calitatea fabricației și de modul în care se conduce. Primul test în premieră mondială.

Test drive noua Dacia Duster Pick-up

DACIA DUSTER PICK UP 1

Și prima generație Duster a avut o versiune pick-up dar producția a fost scăzută, fiind întâlnită mai ales în flota Petrom. Acesta era de tip cabină simplă și avea exact gabaritul lui Duster și tracțiune integrală.

Tot pe baza primei generații Duster, în America de Sud a fost comercializat modelul Duster Oroch. Avea cabină dublă, o benă mai mică decât Duster pick-up produs în România și nu avea tracțiune integrală.

Cu 4,70 m lungime era însă mai lung decât Duster. În America de Sud a avut un mare succes fiind vândut în aproape 29.000 unități în 2017.

Dacia Duster Pick-up – colaborarea cu Romturingia

Test video în premieră mondială cu noua Dacia Duster pick-up

O dată cu a doua generație Duster, carosierul Romturingia a realizat un prototip pentru o nouă generație pick-up Duster.

Deși Romturingia nu comentează pe marginea subiectului și oficialii Dacia au evitat să își anunțe intențiile credem că de această dată cooperarea Dacia-Romturingia a trecut la un nou nivel.

Și sunt șanse mari, în opinia noastră, ca acest model să fie produs într-o cadență mult mai mare decât prima.

Explozia fenomenului SUV a condus și la o cerere în creștere și pentru pick-up-uri dar nu numai în scop de mașini de muncă ci și de mașini pentru călătorii și aventură.

Test drive noua Dacia Duster Pick-up

Noi am condus în premieră mondială a doua generație Duster pick-up care are ca și prima generație cabină simplă și tracțiune integrală. Dinensiunile exterioare sunt absolut identice cu ale lui Duster.

Față de Duster, la pick-up a fost decupată partea din spate de după montantul central. S-a păstrat astfel și traversa de rigidizare din acoperiș și a apărut încă una în zona din spate unde s-a montat peretele despărțitor cu luneta.

La exterior, elementul de caroserie care pleacă de la montantul central până în spate la stopuri a fost realizat din material compozit fiind foarte ușor.

Sub acesta a fost păstrată toată structura caroseriei și Romturingia a găsit o soluție inteligentă de rigidizare a caroseriei pe care o vom prezenta în detaliu în ediția de decembrie a revistei AutoExpert.

  • Design superb
  • Ținută de drum foarte bună și la gol
  • Rigiditate foarte bună a caroseriei
  • Tracțiune integrală
  • Podea ranforsată suplimentar
  • Doar cabină simplă
  • Sarcină utilă 450 kg

Dacia Duster Pick-up – interior

Panourile interioare ale benei sunt din poliuretan și acestea se îmbină la baza superioară a benei cu elementele de caroserie prin elemente de protecție solide și cu un design foarte plăcut.

Podeaua benei a fost de asemenea ranforsată și în acest caz Romturingia venind cu o soluție originală.

Oblonul benei are de asemenea un design elegant fiind similar cu partea de jos a hayonului lui Duster. Menționăm că are o degajare în partea de jos pentru a se putea deschide la 90 grade și a nu lovit bara de protecție spate.

DACIA DUSTER PICK UP 4

 

O altă idee interesantă este lampa din peretele despărțitor de deasupra lunetei care luminează perfect spațiul benei. Bena are o lungime de 1.700 mm, o înălțime de 530 mm iar lățimea minimă a benei între pasajele roților este de 980 mm.

Noua Dacia Duster pick-up poate fi livrată în trei versiuni pe lângă cea standard cu benă descoperită: benă cu jaluzea, benă carosată și benă carosată cu suprastructură.

În teren accidentat, rigiditatea caroseriei este excepțională și nu se aud niciun fel de zgomote iar balamalele oblonului sunt de foarte bună calitate. În condiții de condus extrem pe macadam cu pietre, oblonul nu produce zgomote neplăcute.

Dacia Duster Pick-up – abordare practică

De asemenea, la condus cu bena goală, spatele este foarte neutru și nu are tendința de a derapa ca la unele pick-up-uri atunci când nu sunt încărcate.

Fără ușile spate, hayon și bancheta spate, Duster Pick-up este cu câteva zeci de kilograme mai ușor decât Duster și acest lucru se simte și la condus.

O vorbă și despre design. Mașina arată pur și simplu superb și suntem convinși că va cuceri și foarte mulți clienți privați dornici de aventură.

Motorul mașinii testate este 1.5 dCi de 110 CP care va fi și singura motorizare pentru pick-up. Ne așteptăm ca mașina de serie să aibă noua versiune a acestui motor cu AdBlue care dezvoltă 114 CP față de 110 CP înainte.

Citiți în detaliu despre cum a fost construită mașina și cum se conduce în ediția AutoExpert de decembrie care va apărea la chioșcurile de presă în jurul datei de 10 decembrie.

În final avem și un mesaj pentru Dacia: produceți Duster pick-up în serie!!!

Dacia Duster PICK UP 8

Verdict| Ar fi păcat ca Dacia să nu profite de explozia curentului pick-up. Iar carosierul Romturingia și-a făcut bine treaba având și o colaborare foarte bună cu  Dacia. Duster pick-up are o caroserie robustă și bine rigidizată, o ținută de drum excelentă la gol și un design superb. Este condamnată să fie produsă în serie.

One thought on “Test drive Dacia Duster pick-up

  1. Pingback: Test drive Dacia Duster pick-up - Stiri ultima ora, stiri online

Adaugati comentariu