Test drive noul Mercedes B-Class: mai mult sport tourer decât van

test drive Mercedes B-Class Mallorca 2018

Noul Mercedes B-Class este mai puțin monovolum și mai mult sports tourer dar păstrează poziția de conducere mai înaltă apreciată de clienții mai în vârstă. Primele impresii de la Mallorca despre B 200 d echipat cu noul diesel de 2 litri și noua transmisie automată cu 8 trepte.

În gama compactă de la Mercedes, B-Class era cel mai practic dar și cel mai banal model din punct de vedere al designului pentru că frații săi se numesc CLA, CLA Shooting Brake sau GLA. Noua generație de clienți nu mai are monovolumul pe lista caroseriilor preferate dar există în continuare categoria de clienți mai în vârstă care nu vor un SUV dar caută o mașină cu gardă la sol mai înaltă.

test drive Mercedes B-Class Mallorca 2018

Astfel, la noul B-Class, Mercedes a încercat să împace toate generațiile păstrând poziția de condus mai înaltă, cu 90 mm mai ridicată decât la A-Class dar a modificat linia de design transformând acest van într-un sports tourer foarte elegant care să fie atractiv și pentru familiile tinere.

Noul B-Class pare mai mult un break înălțat decât un van deși înălțimea a scăzut cu doar 4 mm. Sunt însă alte proporții pentru că lungimea e mai mare cu 26 mm, mașina e mai lată cu 10 mm iar ampatamentul este cu 30 mm mai lung.

test drive Mercedes B-Class Mallorca 2018

B-Class este construit pe noua platformă MFA2, fiind al doilea model compact din gamă după A-Class care primește noua platformă. Aceasta vine cu o rigiditate îmbunătățită, nivel de zgomot mai redus, o vizibilitate superioară, un tren de rulare adaptiv și un spațiu interior mai generos.

Spațiul interior este mai mare în toate direcțiile și pasagerii au senzația unui spațiu mai aerisit asta și pentru că suprafața vitrată este mai mare. B-Class vine standard cu banchetă fracționabilă 40/20/40% și cu podeaua portbagajului variabilă astfel că în poziția cea mai de sus, prin rabaterea spătarului banchetei se obține suprafață plană de încărcare.


Ca și la vechea generație, de la mijlocul lui 2019 se va putea comanda opțional banchetă spate culisantă pe o distanță de 15 cm și spătar reglabil sub diverse unghiuri al banchetei plus scaunul pasagerului față cu spătar rabatabil, astfel că se vor putea încărca și obiecte foarte lungi. Cu bancheta împinsă la maxim spre înainte și spătarul vertical, volumul portbagajului crește de la valoarea standard de 455 litri la 705 litri.

A-Class vine standard cu două displayuri de 7 inci, apoi se poate comanda opțional display de 10,25 inci pentru sistemul multimedia și tot opțional display de 10,25 inci pentru indicatoarele de bord.

B-Class debutează cu patru motorizări dintre care două complet noi, toate motoarele corespunzând celor mai stricte norme Euro 6d-TEMP și fiind cuplate cu transmisii automate cu dublu ambreiaj.

Pe lângă B 180 și B 200 pe benzină echipate cu noul motor de 1,33 litri dezvoltat împreună cu partenerul Renault care furnizează 136 respectiv 163 CP, cunoscute de la A-Class, B-Class este disponibil și cu două dieseluri noi de 2 litri cu 150 și respectiv 190 CP.

Cele două dieseluri vin cu o nouă transmisie automată tot cu dublu ambreiaj și 8 trepte dezvoltată special de Mercedes pentru amplasarea transversală a motorului.

Noi am condus versiunea B 200 d care oferă un compromis foarte bun și care va reprezenta o alegere pentru mulți clienți în Europa. Cutia cu 8 trepte schimbă lin și rapid dar are unele indecizii la retrogradări. Dieselul de 2 litri și 150 CP este rafinat și silențios și corespunde pretențiilor mărcii în materie de dinamică și rafinament.

  • Spațiu interior în creștere
  • Dinamică în mare progres
  • Design mai atrăgătorZConfort la rulare excelent
  • Insonorizare foarte bună
  • Cutie automată indecisă la retrogradări
  • Unele reflexii în ecranul sistemului multimedia

Ca și la A-Class, Mercedes a pus accentul pe aerodinamică, podeaua fiind capsulată aproape în întregime. Acest lucru a contribuit la obținerea unui zgomot redus la vânt și la o economie suplimentară de combustibil de 0,14 l/100 km conform WLTP.

B-Class subvirează mai puțin decât vechea generație chiar și numai în varianta cu tracțiune doar față disponibilă la start. La acest lucru contribuie și motoarele mai ușoare care apasă mai puțin pe față iar centrul de greutate mai coborât a redus substanțial ruliul.

Nu lipsește nici trenul de rulare adaptiv cu modurile Eco, Comfort, Sport și Individual, opțional fiind disponibilă și suspensia adaptivă cu modurile Sport și Comfort. Confortul la rulare este de înaltă clasă chiar și cu jantele de 19 inci de pe modelul de test care avea suspensie spate multilink cu 4 brațe.
Motoarele mai mici au suspensie spate cu punte semirigidă dar și aici se poate configura punte multilink dacă se comandă suspensie adaptivă și jante de minim 18 inci.

Ca și la A-Class sunt disponibile echipările Style, Progressive și AMG Line plus pachetul Night disponibil în combinație cu linia Progressive sau AMG Line. Noul B-Class se va produce la uzina Mercedes din Rastatt, Germania, iar livrările vor începe inclusiv în România din februarie 2019.

test drive Mercedes B-Class Mallorca 2018

Verdict

Noul Mercedes B-Class aruncă săgeți spre BMW Seria 2 Active Tourer pentru că vine cu un design mai atractiv și, surprinzător, și cu o incisivitate la nivel de BMW. Dieselul de 2 litri este alegerea ideală pentru B-Class, fiind dinamic, economic și rafinat.

.
 Date tehnice Mercedes B-Class   
ModelB 180B 200B 200 dB 220 d
Motor/nr. CilindriL4, turboL4, turboL4, turbodieselL4, turbodiesel
Cilindree (cmc)1.3321.3321.9501.950
Putere maximă/turație (CP/rpm)136/5.500163/5.500150/3.400-4.400190/3.800
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)200/1.460250/1.620320/1,400-3,200400/1.600-2.600
Transmisie7G-DCT7G-DCT8G-DCT8G-DCT
L/l/h (mm)4.419/1.796/1.5624.419/1.796/1.5624.419/1.796/1.5624.419/1.796/1.562
Ampatament (mm)2.7292.7292.7292.729
Masă la gol (kg)1.4051.4101.5351.545
Accelerație 0-100 km/h (s)98.28.37.2
Viteză maximă (km/h)212223219234
Consum mediu (l/100 km)5,45,44,24,4
Emisii CO2 (g/km)124124112116

Adaugati comentariu