Test drive – Noul Opel Corsa 1.2 Turbo 100 CP Elegance

Am mers în Croatia pentru a lua un prim contact cu a șasea generație a modelului Opel Corsa, unul dintre cele mai importante modele din clasa mică disponibile pe piața europeană.

Opel face astăzi parte din grupul francez PSA, General Motors vânzând marca germană în 2017, iar noul Corsa este unul din noile modele dezvoltate sub noua orânduire a grupului PSA.

Avem în față a șasea generație a modelului Opel Corsa, un model extrem de important pentru marca germană. Platforma este acum comună cu cea a modelelor similare din grupul PSA, cum ar fi noul Peugeot 208, dar Opel a reușit să își imprime propriul caracter chiar dacă motorizările sunt acum comune cu cele ale modelelor franceze.

Când PSA a decis să achiziționeze Opel pentru suma de 2.2 miliarde euro, GM avea deja în lucru o nouă variantă a modelului Corsa. Planurile inițiale au fost date la o parte și s-a luat decizia ca noul model să fie construit pe platforma CFA a grupului francez PSA.

Pentru a experimenta noul model german cu parfum franțuzesc am mers în Croația, pe coasta dalmată și am pus la încercare trei variante de motorizare ale noului model pe drumurile care leagă orașele Split de Sibenik.

Motorizări

La testele din Croația au fost disponibile două motorizări pe benzină, ambele 1.2 turbo, în variantele de 100 și 130 CP, dar și un turbodiesel de 1.5 litri și 102 CP. Opel a luat decizia să păstreze un propulsor diesel în gamă deoarece acest tip de motorizare este încă foarte cerut pe anumite piețe din Europa cum ar fi Spania sau Portugalia.

Însă, primul contact a fost cu versiunea echipată cu motorul 1.2 turbo ce dezvoltă 100 CP în echiparea Elegance. Va fi poate cea mai populară versiune pe majoritatea piețelor europene. Motorul turbo cu trei cilindri este practic unitatea PureTech de la Peugeot. Are sunetul specific al propulsoarelor cu trei cilindri, prima impresie fiind una de motor destul de zgomotos. Apoi, după câteva minute la volanul noului model, sunetul se disipează și micul motor oferă resurse suficiente pentru viața în oraș, dar și pentru orice drum.

Așa cum oficialii Opel au spus în timpul prezentării oficiale, Corsa este un model german și asta înseamnă că este testată și pregătită pentru autobahn. Iar pe autostrăzile croate, Corsa nu a avut nici o problemă în a ține ritmul cu orice alt automobil. Motorul turbo de 1.2 litri ce dezvoltă 100 CP și 205 Nm îi oferă modelului german o accelerație de la 0 la 100 km/oră de 9.9 secunde, iar viteze maximă ce poate fi atinsă este de 188 km/oră.

La aceste performanțe contribuie și faptul că noua generație Corsa este cu mai mult de 100 kg mai ușoară față de modelul anterior, inginerii spunând că noul model cântărește doar 980 kg.

Dinamică

Versiunea testată de noi folosea transmisia manuală cu șase trepte. Cutia are un levier cu o acționare precisă și este etajată lung, ceea ce permite folosirea doar primelor patru trepte în majoritatea timpului. Pe drumurile virajate de munte din Croația, treapta a treia a fost perfectă pentru a negocia aproape orice viraj.

Suspensia este excelent reglată chiar și pentru un stil de condus mai sportiv, în timp ce păstrează confortul pasagerilor intact. Iar interiorul este suficient de spațios pentru patru persoane, portbagajul având un volum de 309 litri.

Noul model are proporții mai plăcute față de generația anterioară, iar designul este acum mai atractiv, cu o capotă mai lungă cu o cută plasată chiar pe centru. Deși proporțiile sunt absolut similare cu cele ale noului model Peugeot 208 și o serie de elemente sunt preluate de la francezi, ca de exemplu levierul cutiei automate, restul de butoane și manete sunt cele familiare de la orice alt model Opel.

Interior

Planșa de bord este acum un display configurabil, iar pe consola centrală orientată către cel de la volan este un display tactil de 10 inch cu capacitate mirroring Apple CarPlay și Android Auto.

Noua Corsa vine și cu o listă suficient de lungă de echipări standard și opționale pe care le vom detalia în testul cu versiunea de top GS Line de 130 CP ce va fi publicat în numărul de decembrie al revistei AutoExpert.

Dintre echipările opționale menționăm doar că noul Opel Corsa poate fi echipat cu faruri adaptive LED matrix IntelliLux cu funcție anti-orbire, o premieră pentru clasa mică.

Prețurile pentru noul model Opel Corsa pe piața din România încep de la 12.560 euro (TVA inclus), dar Opel oferă și un discount de 10% din prețul recomandat ceea ce duce prețul de pornire la 11.304 euro. Prețul pentru modelul testat, Corsa 1.2 turbo 100 CP MT6 Elegance este de 16.135 euro (TVA inclus).

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top