Test drive noul Suzuki Swift Sport

Suzuki Swift Sport

Suzuki ne-a invitat în Andaluzia, o regiune extrem de ofertantă în ceea ce privește varietatea de drumuri, pentru a pune la încercare ultima generație a lui Swift Sport. Un model mai agresiv, ușor, rapid, dinamic și matur sunt, succint, atuurile sale. Pe scurt am să vă ofer și câteva lucruri demne de reținut, invitându-vă să lecturați în numărul din mai al revistei impresii mai ample de la acest test drive.

Suzuki Swift Sport

Suzuki este în creștere. A urcat cu 11% procente în 2017 comparativ cu anul precedent și visează la continuarea ascensiunii după ce a ajuns pe locul 8 la nivel global, înaintea lui Mercedes, BMW sau Audi, dar și mai important, mai sus decât Renault sau Peugeot, mărci de volum cu care evident concurează. Pe o piață aflată pe o curbă ascendentă, dar și în plină mișcare, ia în calcul tendințele, de la segmentele cu priză la public până la atenția legată de reducerea noxelor sau focusul pe electrificare. Iar cu noul Swift Sport arată că este atentă și la vectorii de imagine. Aveți în continuare câteva dintre lucrurile esențiale pe care le-am aflat la Marbella.

Hot Hatch sau Hatch Supersport. Prima definiție este oferită de cei de la Suzuki, iar argumentele țin de cifre. Greutatea a scăzut cu 80 de kilograme față de generația precedentă, ajungând la 975 kg, grație noii platforme HEARTECT, care oferă și un plus de rigiditatea caroseriei TECT capabile să aboarbă șocurile, dar și a selecției de materiale folosite. În replica, avem un motor (o să-i acordăm și lui atenție) care oferă 70 Nm în plus, pentru o valoare de 230 Nm, astfel că s-a ajuns de la 6,4 la 4,2 kg/Nm, valoare tipică hot-hatch-urilor.

Suzuki Swift Sport

Prezență vizuală puternică. Stilistic vorbind, a treia generație a lui Swift Sport este cea mai sportivă. Grila frontală, retușată, dă un aer de agresivitate, întărit de barele față/spate, pasajele roților mai pronunțate. Pragurile au primit în partea inferioară elemente vopsite în negru, evacuarea este cu două țevi de eșapament de dimensiuni generoase dispuse spre lateralele difuzorului de aer. Nu în ultimul rând, avem jante din aliaj de 17 inci desenate special și, pe lângă nuanțele deja știute de la Swift, de o culoare dedicată exclusiv acestui model, Champion Yellow, derivată din cea a modelului care “aleargă” în J-WRC.

Experiențe superioare. Swift Sport preia motorul pe care-l cunoaștem deja de la Vitara S, un turbo 1.4 BOOSTERJET, care oferă 140 CP și acel cuplu de 230 Nm disponibil între 2.500 și 3.500 rpm. Cuplul este livrat spre roțile față cu ajutorul unei cutii de viteze manuale cu șase rapoarte. Este o evouție a celei care echipa precedenta generație, și este, am probat, nu doar extrem de bine etajată, ci și foarte precisă, oferind un feedback superior. Modificări a suferit și sistemul de suspensie, care oferă o stabilitate mai mare la condus și un răspuns mult mai dinamic. În plus, la comportamentul bun al mașinii contribuie și coborârea centrului de greutate cu 15 mm și sistemul de frânare, cu discuri ventilate pe față și discuri normale pe puntea spate. Raportat la precedenta generație, noul Swift Sport aduce un plus de dinamism, dar și de maturitate. Nu ai de-a face cu un automobil care sparge tiparele segmentului din punctul de vedere al performanțelor, ci de un hot hatch care îți crește gradul de adrenalină atunci când apeși cu simț de răspundere pedala de accelerație în treapta potrivită, dar îți dă și șansa de a parcurge dinamic, confortabil și cu stil, distanțe lungi.

Interior sportiv și siguranță maximă. Interiorul emană sportivitate de la volanul cu forma literei “D”, la scaunele speciale, profilate și cu elemente de susținere laterală, cu nuanțe de negru și cusături roșii, la pedalierul din aliaj sau elementele cromate. Modelul beneficiază de un touchscreen de 7 inch, compatibil prin aplicații Apple CarPlay și Android Auto cu orice smartphone. În plus, noul Swift Sport beneficiază și de toate tehnologiile de siguranță activă și de asistență a șoferului dezvoltate de companie, între care Advanced forward detection, Dual Sensor Brake Support (DSBS), Lane departure warning, Weaving alert function sau High beam assist. Cruise controlul adaptiv și sistemul Radar Brake Suport sunt și ele între tehnologiile care fac parte din portofoliul modelului.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top