La 4 ani de la lansare, compacta franceză are parte de un facelift. Acesta. o face mai proaspătă într-un segment extrem de competitiv. Test drive Renault Megane facelift RS Line TCe 160 EDC. Foto: Bogdan Paraschiv
Lupta din segmentul compact european este mai strânsă ca niciodată. Odată cu venirea noului Volkswagen Golf 8, competiția a trebuit să își îmbunătățească oferta. Astfel, cei de la Renault oferă acum versiunea cu facelift a modelului Megane.
La 4 ani de la lansare, Mégane încă este atractiv. Cu linii plăcute, accentuate de blocurile optice mari și stopurile care se întind aproape pe toate partea din spate, hatchback-ul francez are o serie de elemente modificate pentru a părea mai proaspăt.
Propulsia este asigurată acum de doar două motoare. Sunt mai multe variante de putere. Pentru benzină se mizează pe propulsorul turbo de 1,33 litri, iar în domeniul diesel există 1.5 Blue dCi. Bineînțeles, se poate opta și pentru versiunea performantă, Megane R.S. Aceasta este dezvoltată de Renault Sport și este antrenată de un motor 1.8 turbo de 300 CP.
Renault Megane facelift – exteriorul
Ca aspect, Megane facelift va fi remarcat în special datorită noilor blocuri optice. Acestea folosesc acum tehnologia LED, atât farurile, cât și stopurile beneficiind de ea. În plus, avem și semnalizări dinamice, posibile tot datorită ledurilor. Spoilerul din față a fost redesenat, dar aici este nevoie de un ochi mai antrenat pentru a identifica modificările.
În plus, au fost adăugate lumini pentru mânere portierelor și un splitter aerodinamic nou. Per total, este un facelift reușit. Dar să recunoaștem că Megane nu a fost niciodată o mașină urâtă. Iar cu noile modificări, are acum un look mai proaspăt și mai atrăgător.
Habitaclul
Schimbările continuă la interior. Aici, calitatea materialelor a crescut, iar ecranele au acum o grafică mai nouă și mai modernă. Există însă destul de mult plastic tare, în special pe fețele ușilor din spate. Dar în echiparea de top, R.S. Line, cei din față sunt răsfățați cu materiale moi și scaune sport cu tetiere încorporate.
Scaunele sport sunt bine conturate și nu s-ar face de rușine nici în versiunea performantă, R.S. Totuși, pentru un hatchback de familie, par un pic forțate în peisaj. Echiparea R.S. Line aduce și jante din aliaj de 17 inchi. Culoarea Bleu Iron pentru caroserie este opțională și costă 480 de euro.
În plus, avem acum un display opțional, de 9,3 inchi, amplasat pe verticală, iar planșa de bord este și ea digitală (10 inchi) și configurabilă. Pentru versiunile standard, display-ul central și cel pentru planșa de bord au 7 inchi. Toate sistemele se mișcă acum mult mai bine, infotainmentul are o grafică mult mai bună, iar integrarea Apple CarPlay este excelentă.
Head-up display-ul e opțional, costă 380 de euro și nu oferă proiecție direct pe parbriz, ci pe un element mai mic, care iese automat din bord la pornirea motorului.
Versiunea de top
Versiunea disponibilă pentru test a fost Megane TCE159 GPF EDC în echipare R.S. Line. În traducere, am avut la dispoziție versiunea cu echipare de top, care preia accente sportive de la variantele R.S., iar sub capotă, cea mai puternică versiune a motorului turbo pe benzină de 1332 cm3, care dezvoltă 159 CP la 5500 rpm și un cuplu maxim de 270 Nm la 1750 rpm.
În oferta Renault România, motorul de 160 CP poate fi asociat doar cu transmisia automată EDC cu șapte rapoarte. Pentru cei care preferă cutia de viteze manuală, trebuie aleasă versiunea de 140 CP a aceluiași motor.
Propulsorul este suficient de puternic pentru orice situație, accelerația de la 0 la 100 km/h făcându-se în 8,3 secunde, iar reprizele fiind satisfăcătoare. Însă cutia automată penalizează uneori răspunsul motorului, iar la plecările de pe loc, nu poate transmite puterea în mod liniar, indiferent cât de ușor apeși pedala de accelerație.
Deși, personal, prefer cutiile automate, mai ales pentru uzul urban, în cazul noului Megane facelift cu motor pe benzină, transmisia manuală este o alegere mai bună.
Răspunsul motorului și al direcției pot fi reglate din sistemul My Sense. Un buton amplasat pe consola centrală deschide meniul pe display-ul central, iar cel de la volan poate alege între modurile My Sense, Sport, Comfort și Eco. Fiecare mod modifică atât răspunsul în pedală, cât și atmosfera interioară, lumina ambientală și grafica display-ului din fața șoferului schimbând-se conform temei.
Pentru Sport, avem un turometru digital imens și o temă roșie pentru grafică, în timp ce în Comfort tema este albastră, iar pe ecran predomină sistemul de navigație.
Renault Megane facelift – dinamica
În ceea ce privește dinamica, Megane este penalizat de lipsa de feedback din direcție, care e prea ușoară în modul Normal, iar în Sport, volanul opune ceva mai multă rezistență, dar e la fel de greu să intuiești poziția roților față. În modul Sport se modifică și sunetul motorului, boxele din interior redând un sunet mai gutural. Sunetul este artificial, dar aduce o notă sportivă plăcută pentru versiunea Megane R.S. Line.
Renault declară un consum mediu oficial de 6 l/100 km. Pe traseul nostru de test, desfășurat în mediu urban, computerul de bord a înregistrat un consum de 8,2 l/100 km, ceea ce este o valoare foarte bună pe un automobil cu 160 CP sub capotă.
Noul Renault Megane facelift are un preț de pornire de 16.950 de euro (TVA inclusă) pentru versiunile pe benzină și de 18.600 pentru cele diesel. Mașina noastră de test pornește de la 23.650 de euro (TVA inclusă). Configurează-l aici!
Verdict AutoExpert

- Motorizare puternică și economică
- Faruri full-LED
- Echipare R.S. Line cu accente sportive
- Cutie automată EDC nerafinată
- Plastice tari pe fețele ușilor din spate
DATE TEHNICE | Renault Megane facelift |
---|---|
Model | TCe159 GPF EDC RS Line |
Motor/ nr. cilindri | L4, turbo |
Cilindree (cmc) | 1332 |
Putere maximă/turaţie (CP/rpm) | 159/5500 |
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm) | 270/1800 |
Transmisie | față |
Cutie de viteze | automată EDC, 7 trepte |
L x l x h (mm) | 4359 x 1814 x 1447 |
Ampatament (mm) | 2669 |
Volum portbagaj (l) | 408-1367 |
Masă la gol (kg) | 1285 |
Acceleraţie 0-100 km/h (s) | 8,3 |
Viteză maximă (km/h) | 205 |
Consum urban/extr./mixt (l/100 km) | 6,6/4,7/5,4 |
Emisii CO2 (g/km) | 124 |
Preț (euro cu TVA) | 23.650 |