Test drive Skoda Scala

test drive Skoda Scala Split aprilie 2019 (8)

Urmașul lui Skoda Rapid se numește Skoda Scala și va debuta în luna mai pe piața românească. Primele impresii de la Split despre modelul care umple golul dintre Fabia și Octavia și care va fi oferit doar sub formă de hatchback.

Skoda înlocuiește Skoda Rapid cu Skoda Scala dar între cele două modele există multe diferențe. Vestea bună este că noua Skoda Scala se prezintă ca un model cu pretenții superioare atât din punct de vedere al materialelor, finisării, tehnologiei și designului, îndepărtându-se de ideea de low-cost promovată cumva de Rapid.

Spunem acest lucru pentru că pe Scala debutează noul limbaj de design al mărcii Skoda, sistemele multimedia de nouă generație cu SIM integrat la modelul de top Amundsen, platforma MQB A0 este cea utilizată la Audi A1, Seat Arona sau VW T-Cross și la interior regăsim materiale de calitate net superioară comparativ cu Rapid.

test drive Skoda Scala Split aprilie 2019 (7)

Vestea proastă este că Skoda Scala va fi oferită doar ca hatch în timp ce la vechea generație peste 80% din vânzări au fost reprezentate de versiunea liftback, versiunea Spaceback (hatch)  reprezentând mai puțin de 20% din vânzări. Însă oficialii Skoda sunt încrezători că obiceiurile se schimbă și clienții se vor reorienta spre hatchback. Pentru Porsche România, Skoda Rapid a fost un pilon de vânzări, fiind al doilea cel mai bine vândut model Skoda după Octavia și contribuind la obținerea poziției a doua de către Skoda în clasamentul celor mai bine vândute mărci de import după sora VW.

A fost la fel în cazurile lui Renault Clio Symbol sau Hyundai Accent, cumpărătorii orientându-se spre modelele noi hatch sau break.

Mult spațiu interior și portbagaj uriaș

După primele impresii de condus, putem spune că Skoda Scala livrează exact ceea ce te aștepți de la o Skoda: mult spațiu interior, o ținută de drum sigură și confortabilă și o finisare solidă. Pentru mine, Skoda Scala este întruchiparea perfectă a mașinii populare (rol pe care și-l asumă VW Golf) și asta pentru că este mai spațioasă decât Golf, mai ieftină și acum are și un design atrăgător.

test drive Skoda Scala Split aprilie 2019 (3)

În spate este atât de mult loc încât nu vei regreta dispariția versiunii liftback. Și bancheta este bine profilată și generos dimensionată astfel că stai cel puțin la fel de bine ca în Golf.

Skoda declară că are cel mai mare portbagaj din clasa compactă cu 467 litri (Golf 380 litri). La prima vedere nu pare pentru că are o podea dublă sub care există încă un compartiment generos. Pentru a beneficia de tot volumul, puteți poziționa podeaua dublă pe podeaua portbagajului sau o lăsa acasă. Dar podeaua dublă ajută la crearea unei suprafețe fără prag atunci când se rabateaza spătarul banchetei. Portbagajul este mai adânc decât la Golf și poți comanda și o carpetă în portbagaj cu față dublă – cauciuc/textil foarte practică.

Mașina de test era echipată cu noul acoperiș panoramic, cel mai mare din segment, care se extinde până dincolo de capetele pasagerilor din spate astfel că și aceștia pot privi afară și înălțimea interioară în spate nu este afectată deoarece marginea acoperișului este mult în spatele pasagerilor.

Un design care place și atrage

Două vorbe despre designul exterior. Skoda Scala prezintă noua linie de design a mărcii anunțată de conceptul Vision RS. Aceasta se caracterizează prin noua grilă mai lată care are o ușoară degajare în zona centrală ducându-ne cu gândul la Kia. Apoi, farurile subțiri se prelungesc până în grilă, iar în spate numele mărcii este iscripționat la baza lunetei. În premieră, Skoda oferă la Scala două pachete de design – Emotion (plafon panoramic, faruri Top LED, carcase oglinzi și eleronb în culoare neagră – 1.206-1.307 euro funcție de echipare), Design, Dynamic și Leather –  care se pot combina cu cele două echipări Ambition (primele două) și Style.

Interior de calitate, sisteme multimedia noi

 

Și la interior regăsim motivul formei grilei radiatorului, planșa de bord având o degajare în zona centrală unde sunt plasate ecranele de sine stătătoare ale sistemului multimedia. Acestea sunt de nouă generație având standard 6,5 inci (Swing), și opțional 8 inci (Bolero) și 9,2 inci (Amundsen). Amundsen are în premieră SIM separat și se va putea comanda din iunie, Skoda încheind un contract la nivel european cu un provider de date.

test drive Skoda Scala Split aprilie 2019

Tot în premieră la urmașul lui Rapid se oferă opțional indicatoare de bord virtuale afișate pe un ecran de 10,25 inci, cel mai mare din segment. Este de apreciat că grafica e total diferită de cea de la VW Polo sau Seat Arona și în ediția de mai a revistei Autoexpert vom prezenta noua grafică.
iar spre deosebire de Rapid, am remarcat plasticele moi deasupra indicatoarelor și în zona superioară a bordului dar ca și la alte modele ale concernului, sub linia mediană a bordului în zonele mai puțin vizibile predomină plasticele tari.

Două motoare pe benzină, un diesel

La startul vânzărilor, Skoda Scala va fi disponibilă cu motorul turbo de 1 litru în trei cilindri 1.0 TSI/115 CP cu transmisie manuală cu 6 trepte și 1.6 turbodiesel cu 115 CP combinat cu transmsiie DSG cu 7 trepte. Din toamnă vine și versiunea de top 1.5 TSI cu 150 CP și la toate aceste trei motoare va exista alternativa unei cutii manuale cu 6 trepte sau DSG cu 7 trepte.

test drive Skoda Scala Split aprilie 2019

Scala este disponibilă cu selectorul Driving Mode  cu patru moduri de rulare – Normal, Eco, Sport și Individual și în premieră la acest nivel de preț, Skoda poate fi configurată cu tren de rulare adaptiv cu suspensie mai coborâtă cu 15 mm care se poate regla în modurile Normal sau Sport așa cum era pe mașinile de test.

Construită pe platforma MQB A0 a concernului VW utilizată la toate hatch-urile și SUV-urile de clasă mică ale grupului, Skoda Scala se conduce plăcut și subvirează puțin. Oferă mult confort la rulare și pe modul Sport al suspensiei, ruliul este mai redus însă este prezent totuși. Prin comparație, Skoda Scala este puțin mai boemă decât VW Golf, înclinându-se ceva mai mult în viraje dar fiind foarte confortabilă.

test drive Skoda Scala Split aprilie 2019

Motorul 1.0 turbo face o figură foarte bună pentri că este foarte silențios și livrează un cuplu suficient de 200 Nm încă de la 1.500 rpm. De aceea, se simte viguros și pare mai puternic decât arată cifrele și cilindreea. Excelentă este și cutia manuală cu 6 trepte, bine atajată și cu o timonerie precisă și ușoară.

  • Confort la rulare de clasă
  • Motor 1.0 Turbo vioi și economic
  • Interior generos
  • Portbagaj mare
  • Design superb
  • Zgomot la vânt la viteze de autostradă
  • Multe sisteme de asistență doar opțional

În plus, motorul în trei cilindri este și foarte economic consumând în trafic real inclusiv în aglomerația de pe centura orașului Split unde a avut loc testul 6,7 l/100 km în medie.
Mai incisiv este 1.5 TSI cu transmisie DSG cu 7 trepte care se mulțumește cu un consum real de circa 7,8 l/100 km.
Cine caută economie maximă și merge mulți kilometri poate alege dieselul de 1,6 litri și 115 CP care corespunde normelor Euro 6d la fel ca toate motorizările și care se mulțumește cu 5,5 l/100 km.
Și acesta este silențios și rafinat dar la toate modelele se aude un zgomot la vânt la viteze de autostradă peste 130 km/h. Așa cum am spus nu e chiar un Golf.

test drive Skoda Scala Split aprilie 2019

Verdict

Skoda Scala oferă exact ceea ce aștepți de la o Skoda: raport calitate preț excelent, spațiu interior și portbagaj generoase, mult confort la rulare și o ținută de drum sigură. În plus, beneficiind de sprijinul concernului prin platform MQB A0 are cele mai moderne sisteme de asistență și multimedia.

 

 

DATE TEHNICESkoda Scala  
Model1.0 TSI1.5 TSI1.6 TDI
Motor/ nr. cilindriL3, turboL4, turboL4, turbodiesel
Cilindree (cmc)9991.4981.598
Putere maximă/turație (CP/rpm)115/5.000-5.500150/5.000-6.000115/3.250-4.000
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)200/2.000-3.500250/1.500-3.500250/1.500-3.250
Transmisiefațăfațăfață
Cutie de vitezemanuală, 6 trepteaut., 7 trepteman. 6 tr./aut. 7 tr.
L/l/h (mm)4.362/1.793/1.4714.362/1.793/1.4714.362/1.793/1.471
Ampatament (mm)2.6492.6492.649
Volum portbagaj (l)467-1.410467-1.410467-1.410
Masă la gol (kg)1.2401.2651.324/1.339
Accelerație 0-100 km/h (s)9,88,210,1/10,3
Viteză maximă (km/h)201219201/200
Consum urban/extr./mixt (l/100 km)6,4/4,2/5,06,4/4,2/5,05,1/3,6/4,2 - 4,9/3,7/4,1
Emisii CO2 (g/km)113113108/106
Preț Ambition (euro cu TVA)15.415nc18.526/19.997
Preț Style (euro cu TVA)16.716nc -/21.276

Adaugati comentariu