Test Honda HR-V 1.5 Turbo Sport CVT

test Honda HR-V 1.5 Turbo

Din martie 2019, Honda HR-V a primit excelentul motor turbo de 1,5 litri și 182 CP de la Civic și un nou nivel de echipare Sport care întărește caracterul sport. Test cu versiunea cu transmisie automată CVT.

Foto: Bogdan Paraschiv

Lansată în 2015, a doua generație HR-V a intrat într-un segment foarte concurențial și dinamic, cel al SUV-urilor de clasă mică, care anul trecut a crescut cu încă 29% ajungând aproape de bariera celor 2 milioane unități în 2018.
Începând cu luna martie 2019, Honda HR-V poate fi cumpărat și cu noul motor turbo de 1,5 litri și 182 CP combinat standard cu transmisie manuală cu 6 trepte sau opțional CVT automată cu 7 rapoarte prestabilite (1.500 euro în plus) și cu un nou nivel de echipare Sport.

Noi am fi preferat transmisia manuală care ne-a încântat pe Civic, dar și pe HR-V aspirat, cu levierul scurt al schimbătorului și cursele la fel de scurte, dar Honda România menționează că 90% dintre clienți aleg transmisia automată.

Nivelul Sport aduce o notă de personalitate distinctă cu inserții negru lucioase între faruri deasupra grilei, cu pasajele roților, carcasele oglinzilor și pragurile de asemenea negru lucioase, două țevi de eșapament și jante de aliaj de 18 inci cu design unic.

test Honda HR-V 1.5 Turbo

În plus, echiparea Sport vine și cu faruri full LED și stopuri cu efect negru fumuriu. Și la interior, echiparea Sport aduce o notă de sportivitate și eleganță prin scaunele îmbrăcate într-o combinație de tapițerie textilă neagră și piele roșie, ultima regăsindu-se și pe tunelul median și în zona centrală a bordului. Mai mult, modelele 2019 vin și cu scaune noi cu sprijin lateral îmbunătățit.

Pentru versiunea Sport, și trenul de rulare a fost modificat fiind mai ferm, iar direcția beneficiază de servoasistare variabilă. Urc la volan și sunt plăcut impresionat de finisarea în două culori – tapițerie textilă și piele roșie. Și planșa de bord arată mai elegant cu inserția de piele roșie în zona centrală.

test Honda HR-V 1.5 Turbo

Pornesc și cuplez modul Econ care oferă o conducere docilă și relaxată. Îl decuplez apoi și trec cutia pe Sport pentru a pune în valoare surplusul de putere de 52 CP față de versiunea aspirată de 130 CP. Deși pe hârtie performanțele sunt net superioare (0-100 km/h în 8,6 secunde, cu 2,1 secunde, respectiv 2,8 secunde mai repede decât la 130 CP cu transmisie manuală/CVT), cutia CVT estompează puțin din senzația de dinamică.

La accelerări puternice nu ai acea reacție pe retrogradare de la cutiile automate clasice sau cu dublu ambreiaj și în modul Sport pare uneori că motorul se turează mai mult decât e nevoie, lucru care nu se simte în modul Normal.

Să ne înțelegem. Este poate cea mai reactivă cutie CVT cu care am mers dar nu are vivacitatea uneia cu dublu ambreiaj. Se poate obține mai mult dacă utilizați padelele din spatele volanului, mai ales pe retrogradări.

test Honda HR-V 1.5 Turbo

Motorul urcă superb în ture și trage vânjos oferind performanțe de top pentru un SUV de acest segment. Iar consumul nu crește semnificativ comparativ cu motorul aspirat de 130 CP. Noi am întregistrat o medie de 7,8 l/100 km, cu 0,5 l/100 km mai puțin decât la CR-V cu același motor și cu doar 0,6 l/100 km mai mult decât la motorul aspirat de 130 CP de la HR-V.

Ne place foarte mult și reglajul mai ferm al suspensiei. HR-V se înclină mai puțin în viraje iar direcția cu asistare variabilă este foarte comunicativă.

Cu un centru de greutate destul de coborât (garda la sol este de 185 mm) și o masă relativ redusă, HR-V se mișcă agil prin viraje iar trenul de rulare mai ferm se potrivește exact ca o mănușă. Cu acest motor, HR-V este un melanj interesant între performanțe dinamice foarte bune, linia de coupe și interiorul extrem de modulabil și de spațios.

  • Interior superb la echiparea Sport
  • Personalizare exterioară elegantă
  • Motor potent
  • Consum rezonabil
  • Cutia CVT nu are dinamica uneia cu dublu ambreiaj
  • Preț ridicat

Când privești linia de coupe te gândești că nu e mult loc în spate dar HR-V oferă cel mai mare portbagaj din segment, de 448 litri, și un spațiu în spate care corespunde din punct de vedere al dimensiunilor interioare cu cele ale unui SUV de clasă compactă/medie. Teoretic, încadrăm HR-V în clasa mică, dar practic este un SUV între clase precum VW T-Roc, oferind mai mult loc și mai multe performanțe decât un SUV mic.

Nu în cele din urmă, HR-V este unul din ultimele modele Honda care dispune de ingeniosul sistem de scaune Magic Seats. Pentru că rezervorul este montat sub scaunul șoferului, șezutul banchetei se poate ridica eliberând un spațiu generos în spate. Astfel, se pot încărca  obiecte foarte înalte sau o bicicletă.

test Honda HR-V 1.5 Turbo

Verdict

 O combinație reușită: nivelul de echipare Sport, frumos personalizat, cuplat cu motorul turbo de 1,5 litri și 182 CP. Cutia automată CVT este mai eficientă decât multe alte cutii CVT, oferă mult confort și exploatează corect resursele motorului, dar nu are dinamica unei cutii cu dublu ambreiaj. Preferăm cutia manuală, mai ales că Honda are o excelentă cutie manuală cu 6 trepte.

DATE TEHNICEHonda HR-V
Model1.5 Turbo Sport CVT
Motor/ nr. cilindriL4, turbo
Cilindree (cmc)1.498
Putere maxim?/tura?ie (CP/rpm)182/6.000
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)220/1.700-2.500
Transmisiefață
Cutie de vitezeCVT, 7 trepte
L/l/h (mm)4.346/1.790/1.605
Ampatament (mm)2.61
Volum portbagaj (l)448-1.043
Accelerație 0-100 km/h (s)8,6
Viteză maximă (km/h)200
Consum urban/extr./mixt (l/100 km)7,6/5,0/6,0
Emisii CO2 (g/km)137
Preț (euro cu TVA)30.900

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Finaliste Car of the Yeari AutoExpert

Car Of The Year 2025

După acceptarea intrării României în elita presei auto europene – juriul Car Of The Year (detalii aici https://www.caroftheyear.org/jury.php ) – am participat

Scroll to Top