Test drive Hyundai i10 2014

hyundai i10 (10)

Going Up

hyundai i10 (7)

Perseverenţa şi inovaţia aduc mereu un rezultat bun, iar noul i10 este dovada că această forumlă funcţionează şi în segmentul mini.

hyundai i10 (11)

Chiar înainte de lansare, coreenii de la Hyundai păreau foarte încrezători în noul i10, model ce a fost prezentat drept revelaţia clasei mici şi, mai voalat, un atac la adresa lui VW UP. Timpul s-a scurs, iar modelul de serie a apărut rapid pe piaţă, un astfel de exemplar poposind şi în redacţia noastră.

hyundai i10 (8)

Dezvoltat şi produs în Europa, noul i10 aduce un design proaspăt, mai accentuat ca linii şi stil de noua identitate a mărcii pe care am observat-o din timp pe fratele mai mare, i30. Nu putem vorbi de o revoluţie, ci mai degrabă de un plus de rafinament, ce se potriveşte destul de bine cu noile dimensiuni ale maşinii, la care inginerii au umblat cu grijă pentru a nu deranja o reţetă care nu suferea excesiv la acest capitol. Cu 80mm mai lung, 65mm mai lat şi 50mm mai scund, i10 se vrea mai dinamic şi mai spaţios la interior.

hyundai i10 (17)

Habitaclul este zona în care au fost operate cele mai mari schimbări faţă de modelul precedent, iar transformarea în bine se vede fără efort. Materialele sunt mai plăcute la atingere, iar culorile alese şi layoutul planşei de bord sunt în măsură să înlăture complet imaginea plasticului ieftin şi abundent, ce penalizase destul de tare modelul precedent. În funcţie de echipare şi opţionale, putem avea volan şi schimbător îmbrăcate în piele, sistem audio cu conexiune Bluetooth şi chiar Cruise control sau volan cu încălzire. Şase airbaguri sunt oferite standard pentru i10, dar şi sisteme de control al stabilităţii şi tracţiunii. Spaţiul interior a fost riguros eficientizat şi împărţit astfel încât i10 să fie la fel de confortabil şi de primitor pentru fiecare dintre ocupanţi. Pe lângă aspectul primitor al banchetei, din perspectiva pasagerului din spate am apreciat distanţa de confort pentru cap şi picioare, dar şi accesul facil, datorat portierelor cu un unghi generos de deschidere. Se poate vorbi astfel de o confirmare a faptului că germanii de la Russelheim, cei care au gândit în detaliu acest model, au făcut o treabă excelentă. Portbagajul înregistrează un plus de circa 10 procente faţă de modelul precedent şi a ajuns la un total de 252 litri. Rabatarea parţială a banchetei ajută la încărcare obiectelor voluminoase, dar accesul şi pragul înalt de încărcare nu recomandă această activitate decât ocazional.

hyundai i10 (16)

Din punct de vedere dinamic lucrurile stau iarăşi bine pentru noul i10, iar acest lucru se întâmplă datorită modificărilor aduse şasiului şi suspensiei. Condus în varianta de motorizare de 1.2 litri, Hyundai i10 s-a dovedit foarte bine antifonat şi imun la vibraţii, inclusiv la cele provenite de la trenul de rulare. Suspensia lucrează bine şi s-a dovedit un compromis fericit pentru o maşină care s-a vrut agilă şi confortabilă în acelaşi timp. Sistemul de direcţie cu cremalieră asistată electric este focalizat pe preponderent pe activitatea urbană şi devine mai puţin comunicativ la eventualele abordări sportive. Acesta s-a dovedit însă foarte bun atunci când vorbim de parcări sau manevre ample. Schimbătorul de viteze nu a atins încă perfecţiunea, dare se poate spune că schimbarea treptelor a cunoscut un progres evident. Un mare pas înainte se înregistrează şi în ceea ce priveşte capacitatea de frânare, ce a fost substanţial ameliorată prin folosirea discurilor atât pe puntea faţă, cât şi pe cea spate.

hyundai i10 (12)

Gama de motorizări de care dispune în i10 este limitată în acest moment la două propulsoare, unul de 1.2 litri cu patru cilindri şi unul de un litru, în trei cilindri, ambele având un consum mediu în jurul a cinci litri. Motorul de un litru este singurul dinsponibil în România, oferit împreună cu cutia de viteze manuală cu cinci rapoarte.

hyundai i10 (15)

Retuşat foarte eficient la nivelul caroseriei şi cu un progres evident la nivelul habitaclului, i10 aduce pentru Hyundai mai multă încredere ca până acum în încercarea de a se impune în clasa mică. Cu o dinamică bună, echipare generoasă şi avantajat de preţ, i10 se anunţă o provocare serioasă pentru liderii segmentului, cu care, abia îl aştepăm să se dueleleze într-un viitor test comparativ.

Date tehnicei10 1.0
pret de baza9.366 euro cu TVA inclus
masa proprie/totala (kg)1.027
L/l/h (mm)3.665/1.660/1.500
volum portbagaj (L)252
combustibilbenzina
cilindree (cmc)998
putere max. (kW(CP)/rpm)49(66)/5.500
cuplu max. (Nm/rpm)94/3.500
cutie de viteze/treptemanuala/5
viteza maxima (km/h)155
sprint 0-100 km/h (s)14,9
consum urban/extra/mixt (L)6/4/4,7
norma poluare/emisii CO2 g/kmEuro 5/108

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top