Test drive Hyundai i20 facelift 2012

Hyundai i20

Arici la buzunar

Alege un Hyundai i20 facelift cu motorizarea diesel de 1,1 litri şi 75 CP şi o să uiţi cum mai arată „pompa neagră”.

Hyundai i20

Citeam un studiu, nu demult, în care se preciza că printre cele mai importante criterii în alegerea maşinii se află consumul de carburant – mai exact se poziţionează pe locul al doilea, după preţ. Dacă ar fi să cumpărăm o maşină din clasa mică pe baza acestui criteriu, Hyundai i20 echipat cu motorizarea diesel de 1,1 litri şi 75 CP este printre favorite.

Hyundai i20

Sunt multe maşini care, pe hârtie, se laudă cu un consum foarte mic de carburant, dar dezamăgesc la “proba la pompă”. Cu siguranţă i20 diesel nu poate fi încadrat în această categorie, şi afirm asta după 4 zile la volanul acestui model şi un stil de condus nu tocmai pacifist. Deşi discutăm despre o capacitate cilindrică de doar 1.120 cmc şi trei cilindri la purtător, acest  motor impresionează şi prin rafinament sau elasticitate. Primele trepte de viteză sunt etajate mai lung, iar pentru a obţine un demaraj care să nu-ţi dea emoţii este necesar ca acul turometrului să zăbovească mai sus de 2.500 rpm. Cuplul de 175 Nm este promis încă de la 1.750 rpm, valoare care salvează situaţia mai ales în oraş, când plecările sunt foarte dese.

Valori reale

IMG_0161

În traficul din Bucureşti, consumul înregistrat a fost de puţin peste 5 litri pentru 100 km, în timp ce la drum întins am reuşit, o bună perioadă, chiar şi sub 3 l/100 km. Această ultimă valoare se poate atinge şi graţie treptei a şasea de viteză, etajată lung. Dinamica ajută şi ea la înregistrarea unui consum redus de carburant, suspensia şi direcţia fiind setate pentru confort, limitând orice pornire sportivă. Reversul medaliei îl constituie demarajul 0-100 km/h, care are loc în puţin peste 15 secunde.

Hyundai i20

 

Lista oficială de preţuri nu îl ajută foarte mult, i20 1.1 CRDi având un preţ de achiziţie situat la 14.227 euro (TVA inclus), deşi în showroom-uri acesta se comercializează pentru suma de 11.499 euro (TVA inclus). Bineînţeles, reducerea nu înseamă că se renunţă la lista bogată de dotări cu care i20 vine standard şi nici la nivelul de siguranţă de 5 stele, care include printre altele ABS+EBD, TCS+ESP, airbag-uri faţă, airbag-uri laterale şi airbag-uri cortină, plus blocarea automată a portierelor în mers.

Date tehniceHyundai i20/1.1 D 75 CP
masa proprie/totala (kg)1.070/1.635
L/l/h (mm)3.995/1.711/1.490
volum portbagaj (L)295
combustibilmotorina
cilindree (cmc)1.12
putere max. (kW(CP)/rpm)55(75)/4000
cuplu max. (Nm/rpm)180/1.750
cutie de viteze/treptemanuala/6
viteza maxima (km/h)174
sprint 0-100 km/h (s)15,7
consum urban/extra/mixt (L)4,6/3,4/3,8
norma poluare/emisii CO2 g/kmEuro 5 / 99

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top