Test Jaguar E-Pace – Tigrul Siberian

Jaguar E-Pace autoexpert.ro

Acesta nu este un jaguar, ci un tigru siberian. Nu pot descrie altfel noul E-Pace, care, prin eleganța designului exterior, prin opulența habitaclului, prin comportamentul rasat, fără a fi agil, e un animal mai greu și mai complex decât oricare alt SUV compact premium. Foto: Bogdan Paraschiv

În mod normal, când spui „SUV compact“, te gândești la un hatch de familie ușor înălțat, care nu și-a rătăcit agilitatea, dar care a virat un pic spre confort. În cazul lui E-Pace, situația e mai radicală. Jaguarul a devenit un tigru masiv și rasat, care își privește rivalii de la umbra unui copac. Adică, Audi Q3, BMW X1, Volvo XC40 și Mercedes-Benz GLA. Pentru că niciunul dintre ei nu este atât de exotic.

Iar exotismul începe cu noile lumini de zi în forma a două litere J pe fiecare far. Acestea flanchează calandrul redesenat și, împreună cu noua bară de protecție, asigură un nivel de eleganță pe care E-Pace nu l-a avut până acum. Versiunile mai bine dotate au tehnologie pixel-LED, care permite stingerea individuală a diodelor pentru a nu-i orbi pe șoferii care vin din sens invers. Stopurile au împrumutat șicana luminoasă de la fratele mai mare, F-Pace.

Jaguar SUV compact autoexpert.ro

Interiorul lui E-Pace

La interior, combinația de opulență și tehnologie te copleșește. Plasticele moi, pielea fină, îmbinările perfecte definesc vizual cuvântul „premium“ mai bine decât o face în scris orice dicționar explicativ. Toate buzunarele și zonele de depozitare sunt căptușite cu cauciuc, iar maneta schimbătorului de viteze are o formă modificată, pentru a-ți putea sprijini palma pe ea, și s-a îmbrăcat în piele întoarsă, cusută aidoma mingilor de crichet. O atmosferă britanică aflată la un pas de perfecțiune.

Îi lipsesc mânerele de viraj, un suport lateral corect al scaunelor și un plastic de calitate pe consola centrală, altul decât cel negru lucios care se murdărește repede și se zgârie în timp. Și ar mai fi ceva… probabil, sub presiunea costurilor, Jaguar a înlocuit butoanele fizice ale anumitor funcții ale climatizării cu unele tactile. Păcat. Deși sunt profilate, acestea nu au feedback haptic, deci nu ai confirmarea că ai activat o funcție.

 

 ➡ Configurează-ți aici propriul Jaguar E-Pace 💡 

În sfârșit, sistemul multimedia Pivi Pro. „State of the art“, cum ar zice britanicii, bestial, cum ar spune filosoful din mine. Are toate atributele pentru a fi cel mai bun din segment. E integrat în bord și curbat, deci se asortează ireproșabil cu ideea de premium. Are meniu simplu, cu multe elemente vizuale, imagini mari, puține texte, și o diagonală de 11,4 inchi. Este protejat de două straturi, unul împotriva reflexiilor, al doilea împotriva amprentelor. Sub el se află încărcătorul wireless de 15 W. Este, simplu spus, perfect! Face pereche cu instrumentarul digital configurabil, care a rămas de la versiunea anterioară faceliftului.

Motorul diesel de bază

Sub capota exemplarului meu lucrează motorul diesel de bază. Are 163 CP, iar dacă alegi să-l comanzi cu transmisia automată cu nouă trepte, primești la pachet și un mic ajutor electric. Deci, devine un mild hybrid cu starter-generator antrenat prin curea și baterie ascunsă sub podeaua portbagajului, care lucrează la 48 V. Nu are păcate, este bine echilibrat, rulează silențios și e cel mai ieftin mod de a intra în lumea E-Pace. Totuși, are o cruce de dus în spate, greutatea uriașă pentru un SUV compact, de 1916 kg (declarată). Pe talon, RAR a printat o greutate cântărită de 2017 kg. Ori două tone la 163 CP înseamnă accelerații și reprize lente, retrogradări dese și consumuri nu tocmai reduse. De exemplu, în București, la temperaturi de 5–10° C, consumă peste 10–12 l/100 km, în funcție de trafic.

Jaguar SUV compact autoexpert.ro

La drum întins, dacă nu ieși din litera legii și mergi în modul Eco, 6–7 l sunt suficienți. Sigur, poți adopta stiluri mai agresive, în modul Normal sau Dynamic, iar E-Pace va deveni alert, urcând spre 10 l/100 km. Dar niciodată sportiv. Are prea multe kilograme, o direcție prea asistată și fără feedback și prea puțini cai pentru asta, în pofida unei suspensii echilibrate. Dar nici nu-și dorește sportivitate. Este, în schimb, confortabil, comod, plăcut.

Citește în autoexpert ➡  Test Volvo XC40 Recharge T5 💡

În oraș, plutește peste denivelările uzuale, doar cele scurte făcându-se simțite. Sistemul stop/start pornește motorul la semafor cu o finețe remarcabilă, aproape insesizabil. Iar dacă preferi autostrada, află că, la 130 km/h, geamurile laterale laminate țin turbulențele departe de urechi, iar motorul toarce undeva departe, în surdină. Britanicii știu să-ți poarte de grijă!

Verdict AutoExpert

Verdict Bogdan GrigorescuOh, my lord! Atâta somptuozitate într-un SUV compact? Nicăieri nu vei mai găsi! Dar finisajele ireproșabile și dotările de top vin cu un preț „greu“, de 2 tone.
  • Prezență exotică pe șosea
  • Finisaje de top
  • Ecrane cu grafică și rezoluție excelente
  • Suspensii echilibrate
  • Greutate mare, care ridică consumul și scade agilitatea
  • Unele butoane fizice au fost înlocuite cu suprafețe tactile.
DATE TEHNICEJaguar
ModelE-Pace 2.0D MHEV
Motor/ nr. cilindriL4, turbodiesel
Cilindree (cmc)1999
Putere maximă/turaţie (CP/rpm)163/3750
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm)380/1500-2500
Transmisieintegrală permanentă
Cutie de vitezeautomată, 9 trepte
L x l x h (mm)4395 x 1984 x 1648
Ampatament (mm)2681
Masă la gol (kg)1916
Acceleraţie 0-100 km/h (s)9,8
Viteză maximă (km/h)200
Consum WLTP mixt (l/100 km)6,4
Emisii CO2 (g/km)168
Preț (euro cu TVA)de la 43.613

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Finaliste Car of the Yeari AutoExpert

Car Of The Year 2025

După acceptarea intrării României în elita presei auto europene – juriul Car Of The Year (detalii aici https://www.caroftheyear.org/jury.php ) – am participat

Scroll to Top