Test Jaguar F-Type – Între răget și miau

Jaguar F-Type autoexpert.ro

Felina asta a căpătat valențe complexe. Faceliftul de anul trecut i-a cizelat comportamentul, dar a păstrat-o la fel de amenințătoare ca întotdeauna. Acum, Jaguar F-Type toarce ca o pisicuță când o mângâi, dar sare la gât când o calci pe coadă. Foto: Bogdan Paraschiv

Cum arată mașina asta! Botul lung, de muscle car, gata să adăpostească V8-ul de top, plafonul arcuit, fără muchii și unghiuri, șoldurile late, spatele scurt. Pare că se năpustește și când stă pe loc. Este unul dintre cele mai frumoase coupé-uri de pe piață, în toată puterea epitetului, și amintește de legendarul E-Type prin proporțiile și suprafețele curbate.

Jaguar coupe autoexpert.ro

Citește pe autoexpert Angajamentul Jaguar pentru 2030 💡

Nu mai pare a fi mașina lansată în 2013, pentru că zona frontală s-a schimbat complet. Farurile sunt noi, au tehnologie pixel-LED și nu mai urcă spre capotă, ci au devenit înguste și orizontale. Calandrul a crescut ușor, iar capota a fost restilizată. Și jantele de 20 de inchi, cu zece spițe sunt noi. În spate, stopurile au primit în semnătura luminoasă șicana lansată de electricul I-Pace.

Jaguar coupe autoexpert.ro

Interiorul a rămas la fel de luxos, dar a căpătat tușa modernă pe care o aștepți de la un coupé de lux. Cadranele analogice s-au transformat în display-ul digital configurabil de 12,3 inchi, pe care l-am văzut în premieră la F-Pace. Și sistemul multimedia a primit ecran de 10 inchi, deci întreg cockpitul a devenit o alăturare de lux britanic și tehnologie ultramodernă.

Citește pe autoexpertTest Jaguar F-PACE 💡

Te prinzi hotărât de volan când intri și ieși din mașină, pentru că accesul e tipic unui coupé. Dar, odată intrat, te simți gata să te iei în piept cu secundele și virajele. Stai foarte jos în scaunele cu spătar profilat, dar cu șezut cam plat, și te bucuri de o vizibilitate excelentă în față și în lateral. Luneta e îngustă, dar coboară foarte jos, deci vezi și obstacolele din spate. Dacă nu, verifici oglinzile laterale mari și display-ul central și parchezi fără emoții. Două reproșuri îi pot aduce interiorului, poziționarea cotierei centrale prea în spate, fără posibilitatea de a o regla, și configurarea alambicată a instrumentarului digital. În rest, totul arată și se simte excelent, de la pielea fină și cu miros autentic până la aluminiul striat care acoperă consola centrală.

Jaguar F-Type pe șosea

În inima consolei, separat de alte taste, pândește butonul Start, care trezește la viață cei 300 de cai. Se aud civilizat, ca la un GT care nu vrea să deranjeze. Dacă îți place zgomotul, vei descoperi pe tunelul central butonul care deschide flapsurile eșapamentului. Odată apăsat, eliberează tunetul prin țeava de eșapament trapezoidală și prin boxele sistemului audio. E un sunet ușor mai agresiv la ralanti, care se transformă într-un răget furios la peste 3000 rpm. Nu adaugă pocnete la decelerări și nici nu poate egala rafinamentul motorului cu opt cilindri din gamă. Dar sună agresiv și atrage atenția.

Numai patru pistoane pun în mișcare agregatul britanic. Trag bine de sub 2000 rpm și viguros de la 2500 rpm și nu obosesc nici spre 6000. Se armonizează frumos cu transmisia în opt trepte, și poți chiar interveni apăsând padelele din aluminiu. Selectorul pentru programe de rulare are trei poziții: Sport, Dynamic și Rain/ Ice/ Snow. Dacă cei mai mulți aleg Dynamic, eu am mers pe programul Rain/ Ice/ Snow, care trimite puterea lin la roțile din spate. Astfel, am obținut un consum de 7,2 l/100 km la drum întins, excepțional pentru un astfel de coupé. La întoarcere, am cuplat Sport, și consumul mediu total a urcat la 10 l/100 km.

 

Jaguar coupe autoexpert.ro

➡ Configurează-ți aici propriul F-Type! 💡

Sigur, la fiecare accelerare, la fiecare viraj, simți că mașina poate mai mult decât oferă motorul de bază și visezi versiunea de top, V8 de 575 CP. Dar te bucuri că propulsorul patru-în-linie apasă mai ușor pe puntea din față și asigură o agilitate ceva mai bună. Mă rog, cât de bună poate fi la 1,7 tone. Simți inerția lucrând când îi cauți limitele, dar direcția și frânele sunt de partea ta. E clar însă că nu discutăm despre un rival pentru Porsche 911, care se simte mai jucăuș și mai ușor. Dar care nu arată atât de agresiv.

Verdict AutoExpert

Verdict Jaguar coupe autoexpert.roCu Jaguar F-Type, britanicii au țintit granița dintre coupé-sport și GT. Și a nimerit-o perfect, dotările luxoase combinate cu ținuta de drum sigură fiind dovezi clare. Dacă ții la senzații, treci peste motorul cu patru cilindri. Dar, pentru cei care pun preț mai mult pe imagine, propulsorul este suficient de puternic și, ca un bonus nesperat, consumă puțin.
  • Frumos în toată puterea cuvântului
  • Poziție la volan excelentă
  • Ansamblu motor-cutie corect reglat
  • Sunetul motorului trădează arhitectura 4-în-linie
  • Inerție sesizabilă
Date tehniceJaguar
ModelF-Type P300 RWD R-Dynamic
Motor/nr. cilindri L4, turbo
Cilindree (cm3)1998
Putere maximă/turaţie (CP/rpm)300/5500
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm)400/1500–4500
Tracțiunespate
Cutie de vitezeautomată, 8 trepte
L × l × h (mm)4470 × 1923 × 1311
Ampatament (mm)2622
Volum portbagaj (l)310
Masă la gol (kg)1628
Acceleraţie 0–100 km/h (s)5,7
Viteză maximă (km/h)250
Consum mixt (l/100 km)9,5
Emisii CO2 (g/km)217
Preț (euro) de la 63.486

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top