Test Mazda CX-7 facelift 2010

Mazda CX-7

Mazda  CX-7 face lift  vine cu  un propulsor diesel care respectă norma de poluare Euro V şi un preţ începând cu 28.290 de euro.

 

Până anul trecut , Mazda CX-7 era disponibilă doar cu o singură motorizare: 2.3l benzină şi 260 CP, un propulsor care şi-a demonstrat calităţile atât pe Mazda 3 cât şi pe 6, versiunile MPS. Crossover-ul a intrat repede în graţiile clienţilor români atât prin performaţele dinamice cât şi  prin raportul calitate/preţ imbatabil. Face lift-ul vine însă să rezolve pe lângă micile probleme semnalate de posesori, care au apărut în decursul utilizării (discuri de frână ovalizate şi ambreiaj considerat consumabil), problema consumului de carburant.
Diesel mult aşteptat

Mazda CX-7
Astfel, Mazda CX-7 diesel se laudă cu un MZR-CD de 2.2 litri şi 173 CP şi un cuplu de 400 Nm. Plaja de turaţii pe care se simte momentul motor începe la 2000 de rotaţii şi continuă destul de bine, pe măsură ce acul turometrului urmează impulsurile acceleraţiei. Cei 173 de cai sunt exploataţi foarte bine prin intermediul unei cutii manuale cu şase trepte, specifică modelelor Mazda.
Şi când spun  specifică japonezilor mă refer la faptul că aceste modele  au fost apreciate întotdeauna când a venit vorba de această transmisie. Interesant este că primele două trepte sunt etajate destul de lung pentru a optimiza consumul de carburant în special în mediul urban. Face lift-ul a perfecţionat şi partea mai puţin vizibilă,  şasiul crossover-ului devenind cu 5% mai rigid. Suspensiile şi amortizoarele noi contribuie şi ele la ameliorarea ţinutei de drum şi la asigurarea celei mai bune stabilităţi din segment.
Pe placul ecologiştilor

Mazda CX-7
Totodată, trebuie apla­udat efortul inginerilor pentru ca CX-7 face lift să îndeplinescă norma de poluare Euro V.
Rodul acestor eforturi stă sub numele de  Single Catalytic Reduction şi funcţionează cu ajutorul unei substanţe denumită AdBlue, pe bază de uree, care determină un proces chimic. În urma acestuia, 40% din emisiile de CO2 sunt transformate în azot, iar valoarea totală înscrisă în cartea tehnică este de numai 199 g/km.
Cât priveşte modificările de ordin estetic la nivelul exteriorului doar un ochi avizat le poate surprinde: accesoriile cro­mate la nivelul pra­gurilor, grilei fron­tale şi hayonului şi spoilerul frontal redesenat . La interior, primul lucru pe care îl observi este volanul care are acum un nou layout, inserţii cromate pe alocuri, cadrane noi pentru instrumentele de bord şi despre un afişaj color în partea superioară a planşei de bord, care mai înviorează atmosfera în interiorul habitaclului şi înlătură aspectul monoton.
Alegerea corectă


În funcţie de bugetul alocat aveţi de ales între trei echipări : Challenge, Revolution şi Revolution Top, aceasta din urmă costând 34.090 de euro, preţ perfect justificat de dotările  menite să satisfacă şi cele mai exigente gusturi.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top