Test Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Coupe: Eleganță dinamică

test Mercedes-AMG GLE 53 coupe

A doua generație Mercedes-AMG GLE Coupé rafinează și optimizează designul primei generații și a fost dezvoltată în același timp cu noul GLE. Primele impresii despre versiunea Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Coupé cu sistem mild hybrid și compresor electric.

Inventatorul coupé-urilor cu patru uși (CLS în 2003), Mercedes pierduse startul în segmentul SUV-coupé. BMW X6 s-a aflat în situația foarte confortabilă de a nu avea niciun concurent din 2008 și până în 2015. Abia în 2015, Mercedes a reacționat și a dezvoltat primul SUV coupé de clasă mare la faceliftul celei de-a treia generații ML, care cu acea ocazie și-a schimbat numele în GLE.

Însă primul GLE Coupé a fost dezvoltat dintr-o caroserie deja existentă și nu proiectat de la început. Pentru un coupé, fie el și SUV-coupé, avea o siluetă butucănoasă cu o capotă foarte înaltă, o “cocoașă” în spate care se continua cu o lunetă prea verticală și destul de mică și care cobora abrupt spre spate pentru a oferi destul loc la cap în spate.

test Mercedes-AMG GLE 53 coupe

Mercedes a vrut să evite greșeala primei generații BMW X6, criticată pentru spațiul mic la cap în spate și de aceea prima generație GLE Coupé (cod C292) a sacrificat designul în favoarea spațiului.

Acum însă, Mercedes a pornit de la zero în dezvoltarea noilor generații GLE/GLE Coupé și designerii și inginerii din Stuttgart și-au pus mintea și computerele la lucru. Ce a ieșit? Un compromis superb pentru că acum luneta este mai lungă și mai plonjată și din lateral Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Coupe arată ca un coupé. Mercedes a optimizat mai bine formele și în spate o persoană de 1,82 metri înălțime ca subsemnatul mai are încă trei degete până la tavan. Ai foarte mult loc la genunchi deși ampatamentul este cu 60 mm mai scurt decât la GLE, iar bancheta spate este superb profilată pentru două persoane.

interior mercedes-AMG GLE 53 4Matic Coupe

Așadar, se poate să ai și design și funcționalitate deși teroretic sunt două deziderate antagoniste. Și capota ușoară din aluminiu este ceva mai coborâtă, iar farurile mai subțiri, grila Panamericana, grila inferioară care se întinde pe toată lățimea mașinii și stopurile mai lungi și mai subțiri pun în evidență un design cu linii orizontale și o siluetă mai zveltă. Față de vechiul model, noul GLE coupé pare și mai suplu și pentru că proporțiile sunt ușor schimbate. GLE Coupé este acum cu 21 mm mai lung, cu 11 mm mai lat și cu 30 mm mai scund.

La interior regăsim sistemul MBUX de la GLE cu cele două ecrane de 12,3 inci întrepătrunse și touchpadul generos care a înlocuit clasicul controller, volanul cu cele două mini touchpad-uri și un tunel median masiv cu două mânere de susținere care ne aduc aminte că nu este doar un coupé ci și un SUV.

plansa de bord Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Coupe

În acest scop, deși este un model AMG, Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Coupe a primit suplimentar pe lângă modurile de rulare clasice Comfort, Sport. Sport+, Slippery și Individual și două moduri dedicate pentru off-road: Trail și Sand.

Pe lângă modurile de afișaj ale indicatoarelor virtuale – Classic, Sport și Discreet, apare și modul AMG Exclusive Supersport, iar pe modurile Trail și Sand șoferul poate vizualiza pe bord unghiurile de înclinare laterală și longitudinală dar și distribuția cupluluii față/spate.

moduri de rulare Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Coupe

Nouă este și suspensia pneumatică cu bare stabilizatoare active opțională AMG Active Ride Control (3.248 euro) care este mai ieftină decât E-Active Body Control de la GLE (7.735 euro). La GLE Coupé nu include funcția Curve de înclinare în viraje și nici cea de “dans individual” al fiecărei roți pentru că la AMG GLE 53 primordială este reducerea ruliului, lucru de care se ocupă barele stabilizatoare active.

Pe modul Sport și Sport+ suspensia coboară automat cu 10 mm și la fel se întâmplă la peste 120 km/h pe modul Comfort. În teren accidentat până la 70 km/h suspensia se poate ridica cu până la 55 mm. AMG Active Ride Control nu reglează doar garda la sol ci și tăria suspensiei în trei moduri – Comfort, Sport și Sport+.

Cu suspensia AMG Active Ride Control pe Sport+ ruliul e foarte redus în ciuda gărzii la sol de SUV și ai senzația că mașina nu se înclină deloc. Direcția e scurtă și incisivă și conferă multă plăcere în conducere în ciuda unei poziții de condus puțin prea înalte, mai ales pentru un AMG.

Pe Comfort suspensia se înmoaie, dar rămâne totuși fermă așa că veți simți denivelările scurte mai ales dacă încălțați mașina cu uriașele jante de aliaj de 21 inci cu pneurile 315/45 R21 pe spate și 275/45 R21 pe față. În plus, acestea sunt responsabile de zgomote la rulare care sunt mai prezente decât cele la vânt și cele ale motorului.

test Mercedes-AMG GLE 53 coupe

Șoferul poate regla modurile de rulare ori de la comutatorul clasic Driving Mode de pe tunelul median ori de la butonul rotativ de inspirație …Porsche de pe volan. Și mai are la dispoziție pe tunelul median butoane pentru a trece cutia de viteze automată cu 9 trepte pe modul manual, pentru a regla manual garda la sol, pentru a tăia ESP-ul sau pentru a activa fabulosul sistem de sunet al motorului cu flapsuri active (1.624 euro) care la luarea piciorului din accelerație sau pe retrogradare provoacă niște zgomote de parcă ar fi rafală de pușcă mitralieră. Și, în sfârșit, evacuările nu sunt fake, ci reale.

Și motorul? Nu e faimosul V8 bi-turbo de 4 litri dar e noul 6 în linie care cu starter-alternator integrat de 22 CP și un compresor electric asigură o dinamică de invidiat. Un mic compresor electric asigură boost-ul până ce intră în funcție turbina și elimină turbo-lag-ul, iar starter-alternatorul integrat ajută motorul la pornire și economisește combustibil. Mai ales pe Sport+ reacția motorului e instantanee la apăsarea accelerației și nu simți niciun turbo lag. Iar starter-alternatorul integrat contribuie la economia de combustibil pentru că poți să mergi cu acest monstru mecanic cu 12 l/100 km, ceea ce este remarcabil, iar în regim sportiv cu 16-17 l/100 km.

Cel mai ietfin GLE AMG pleacă de la aproape 100.000 euro (mai precis 99.750 euro) și cu noua suspensie activă, sistemul de sunet al motorului, sistemul audio Burmester, scaune ventilate ajungi repede pe la 110.000 euro.

Verdict

Mercedes-AMG GLE 53 4Matic Coupe este mai bine proporționat, mai aproape de ideea de coupé, are un interior spațios, este net mai sportiv cu noua suspensie activă, motorul răspunde superb grație compresorului electric și este și economic pentru această clasă de putere. Este însă și foarte scump și opțiunile sunt la fel de scumpe.

  • Motor cu răspuns superb
  • Motor economic pentru acest segment
  • Tren de rulare dinamic cu noua suspensie activă
  • Design mult mai elegant
  • Spațiu interior în spate decent
  • Finisare superbă
  • Sistem multimedia de top
  • Opțiuni scumpe
  • Poziție de condus înaltă
DATE TEHNICE Mercedes-Benz
ModelAMG GLE 53 4Matic+ Coupé
Motor/ nr. cilindriL6, turbo
Cilindree (cmc)3.000
Putere maximă/turaţie (CP/rpm)435/6.100
Cuplu maxim/turaţie (Nm/rpm)520/1.800-5.800
Motor electric
Putere (CP)22
Cuplu maxim (Nm)250
Transmisieintegrală
Cutie de viteze9 trepte, automată
L/l/h (mm)4.961/2.018/1.720
Ampatament (mm)2.935
Volum portbagaj (l)655-1.790
Masă la gol (kg)2.325
Acceleraţie 0-100 km/h (s)5,3
Viteză maximă (km/h)250
Consum WLTP (l/100 km)10,5
Emisii CO2 (g/km)239
Preț (euro cu TVA)99.750

Adaugati comentariu