Test Mercedes-Benz C 300 de

Mercedes-Benz C 300 de

Odată cu facelift-ul la care a fost supus, C-klasse a primit un sistem de propulsie plug-in hybrid nou-nouț. Spre deosebire de versiunea anterioară, acesta este compus dintr-un motor electric și…unul diesel! Primele impresii de la testul cu Mercedes-Benz C 300 de.   

Noul sistem PHEV reprezintă o evoluție evidentă față de generația precedentă, care echipa versiunea C 350 e: capacitatea bateriei a crescut de la 6,2 kWh la 13,5 kWh, iar motorul electric dezvoltă acum 122 CP în loc de 82. Dar, de departe, cele mai spectaculoase schimbări sunt legate de motor și de transmisie: vechiul ”2 litri” turbo pe benzină a fost înlocuit de turbodiesel-ul de 2.0 litri, iar precedenta transmisie automată cu 7 trepte a fost schimbată cu moderna 9G-Tronic.

Mercedes-Benz C 300 de

Au rămas neschimbate, totuși, cele patru moduri de rulare: Hybrid, E-Mode, E-Save și Charge. Modul Hybrid permite sistemului să decidă când apelează la energie electrică și când la motorină, E-Mode folosește preponderent curentul din baterii, E-Save păstrează curentul din baterii pentru a-l folosi ulterior, iar Charge folosește doar motorina, încărcând bateriile în timpul rulării.

Mercedes-Benz C 300 de

A apărut, în schimb, funcția Eco Assist, care ia în calcul datele sistemului de navigație și folosește informațiile provenite de la senzorii radar și de la camerele video și decide dacă decelerează, încărcând bateriile, sau activează funcția Coasting, oprind motorul diesel și permițând mașinii să se deplaseze din inerție, fără a consuma energie. Șoferul este inclusiv avertizat, printr-un simbol pe head-up display, să elibereze pedala de accelerație, permițând sistemului Eco Assist să decelereze optim, recuperând maximum posibil de energie.

Mercedes-Benz C 300 de

Cum se simte la condus?

În practică, mașina se simte foarte bine echilibrată, pentru că bateriile apasă pe puntea spate, crescând aderența pe viraje. Totuși, diferența de greutate dată de pachetul de baterii și de motorul electric se simte, mașina pierzându-și puțin din agilitate. Accelerațiile sunt extrem de rapide, deși nu par a se ridica la nivelul cuplului de 700 Nm anunțat de producător. Cel mai tare impresionează omogenitatea sistemului de propulsie, care funcționează lin, fără smucituri la cuplarea motorului termic. Singurul minus este zgomotul propulsorului diesel, care devine ”vocal” mai ales când ai mers o perioadă pur electric.

Mercedes-Benz C 300 de

 

Nu sunt informații despre volumul portbagajului, dar bazându-ne pe faptul că bateriile au același volum (a crescut densitatea energetică a celulelor), ne așteptăm ca spațiul pentru bagaje să aibă tot 335 litri, ca la versiunea anterioară.

 

 

 

Dacă vă întrebați cât consumă în realitate, aflați că, în timpul celor 80 km ai testului, am reușit o autonomie pur electrică de 48 km, iar la terminarea curentului, rulând doar pe motorină, mașina a afișat un consum mediu de 4,8 l/100 km motorină, în condițiile în care am prins o porțiune de 5 km fără limită de viteză pe autobahn (pe care am depășit frecvent 200 km/h) și două blocaje de câte 5 km.

Detaliile complete ale testului pot fi citite în ediția din noiembrie a revistei Auto Expert!

 

 

Verdict AutoExpert

Verdict Mercedes-Benz C 300 dePropulsoarele diesel primesc o nouă șansă: combinate cu motoare electrice, oferă demaraje și reprize ultra-rapide, combinate cu consumuri reduse. Sistemul PHEV de la Mercedes-Benz este dovada clară că este o combinație viabilă și extrem de prietenoasă cu mediul!

 

 

Date tehniceMercedes-Benz
ModelC 300 de
Motor termic
Nr. cilindri4 în linie, turbodiesel
Cilindree (cmc)1.950
Putere maximă/turație (CP/rpm)194/3.800
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)400/1.600-2.800
Motor electric
Putere maximă (CP)122
Cuplu maxim (Nm)nc
Autonomie electrică (km)57
Sistem PHEV
Putere totală ansamblu (CP)306
Cuplu total ansmablu (Nm)700
Transmisiespate
Cutie vitezeautomată, 9 trepte
L/l/h (mm)4.686/1.810/1.442
Ampatament (mm)2.84
Masă la gol (kg)nc
Volum portbagaj (l)nc
Capacitate baterie brut/net (kWh)13,5/9,3
Accelerație 0-100 km/h (s)5.6
Viteză maximă (km/h)250
Consum mixt (l/100 km)1.6
Emisii CO2 (g/100 km)42
Preț (euro cu TVA)nc

One thought on “Test Mercedes-Benz C 300 de

  1. Pingback: Test Mercedes-Benz C 300 de - Stiri ultima ora, stiri online

Adaugati comentariu