Test drive Mercedes-Benz GLC 250 d 4Matic Coupe

Mercedes-Benz GLC 250 d 4Matic Coupe

Mercedes-Benz a învățat repede rețeta. La doar un an după GLE Coupe iată-l și pe fratele mai mic GLC Coupe. Mai sportiv și mai stilat decât GLC din care derivă, GLC Coupe merită cu prisosință diferența de preț. Test Mercedes-Benz GLC 250 d 4Matic Coupe. Foto: Bogdan Paraschiv

Nu mă pricep la modă dar se pare că industria automobilului s-a inspirat din domeniul modei cel puțin în segmentul SUV-urilor coupe deoarece lucrurile mai mici și mai sexy sunt mai scumpe. Fără nicio excepție, SUV-urile coupe sunt mai sexy dar mai scumpe decât SUV-urile din care derivă. Este și cazul lui GLC Coupe pe care Mercedes-Benz cere cu 5.310 – 5.730 euro mai mult decât pe SUV-ul GLC cu motor echivalent. La prima vedere, pare exagerat dar Mercedes-Benz are multe argumente în favoarea acestui preț.

Mercedes-Benz GLC 250 d 4Matic Coupe
În primul rând, GLC Coupe arată mai bine pentru că proporțiile sportive sunt mai atrăgătoare. La același ampatament și aceași lățime cu GLC, GLC Coupe este mai scund cu 37 mm și mai lung cu 76 mm. Luneta este mai înclinată decât la GLC, iar acoperișul este mai plonjat. Însă ca și la GLE Coupe, Mercedes-Benz a evitat greșeala lui BMW și acoperișul nu coboară atât de abrupt spre spate, lăsând suficient loc în spate pentru capetele pasagerilor.

Mercedes-Benz GLC 250 d 4Matic Coupe

Aceștia beneficiază de o înălțime interioară respectabilă în spate, de 97 cm, mai mare ca în multe limuzine de clasă medie și mare. De asemenea, ca și la GLC, șezutul este poziționat optim și poziția de ședere în spate este confortabilă. Deci, din acest punct de vedere, cei care aleg GLC Coupe nu trebuie să facă niciun compromis față de GLC. Singurul compromis de spațiu este la volumul portbagajului. GLC Coupe beneficiază în standard de aceeași banchetă fracționabilă 40/20/40% și se obține aceeași suprafață perfect plană prin rabatere. Doar volumul portbagajului este puțin mai mic, fiind cuprins între 500 și 1.400 litri față de 550 și 1.600 litri la GLC, iar marginea de încărcare este puțin mai înaltă. Dar pe de altă parte, câte coupe-uri oferă un volum util de 500 litri?

Mercedes-Benz GLC 250 d 4Matic Coupe
Interiorul de înaltă calitate este preluat de la GLC la fel ca și configurarea. Mașina de test era echipată cu centrala Comand Online cu display de 8,4 inch (3.108 euro), standard fiind oferit sistemul Audio 20 CD cu display de 7 inch.

Mercedes-Benz GLC 250 d 4Matic Coupe
Luneta mai înclinată afectează vizibilitatea spre spate dar Mercedes -Benz a dotat GLC Coupe cu cameră pentru marșarier în standard, care ajută la manevrele de parcare. Față de GLC mai lipsește ștergătorul de la lunetă. Mercedes explică însă că nu mai era nevoie de acesta întrucât curentul de aer se creează abia după eleronul practicat în capacul portbagajului și, astfel, picăturile de ploaie nu rămân pe hayon.

Mercedes-Benz GLC 250 d 4Matic Coupe
Mercedes-Benz promite mai multă sportivitate pentru GLC Coupe. Așa o fi? Noi am avut la dispoziție versiunea GLC 250 d 4Matic Coupe combinată cu linia AMG Interior și Exterior. Asta înseamnă că mașina vine cu suspensia sport AMG și cu jantele sport AMG de 19 inch încălțate cu pneuri mixte de 235/55 R19 pe față și 255/50 R19 pe spate. Deși teoretic o suspensie sport conferă un ruliu redus, dar cere un compromis la confort, nu e cazul pentru modelul de test. GLC Coupe oferă același confort la rulare superb de la GLC chiar și în configurația cu pachetul AMG cu jante de 19 inch și suspensie sport. De altfel, confortul la rulare este atuul suprem al lui GLC Coupe în fața unor rivali gen BMW X4 sau Porsche Macan. Iar dacă cineva nu e mulțumit, atunci mai are nu mai puțin de două opțiuni la dispoziție: o suspensie adaptivă cu arcuri de oțel și amortizoare adaptive Dynamic Body Control (1.130 euro) sau excelenta suspensie pneumatică Air Body Control la care se reglează și garda la sol (2.261 euro).

 

Mercedes-Benz GLC 250 d 4Matic Coupe
Oricum, selectorul Dynamic Select pentru modurile de rulare este standard și poate modifica răspunsul cutiei, al direcției și al suspensiei dacă se comandă cele două suspensii opționale. GLC Coupe se simte la fel de confortabil ca și GLC, dar este mai incisiv. Una din explicații este direcția cu raport de demultiplicare mai scurt de 15,1:1 față de 16,1:1 la GLC. Mai ales pe modurile Sport și Sport+ GLC Coupe este foarte angajant și incitant la condus. Centrul de greutate puțin mai coborât decât la GLC și direcția mai scurtă ca și suspensia sport sunt ingredientele principale în obținerea acestei ținute de drum incisive fără a ruina însă confortul. Sistemul de tracțiune integrală direcționează cuplul în raportul 45-55% față/spate în condiții normale, dar poate varia funcție de aderență. La limită, GLC Coupe împinge ușor și previzibil pe roțile din față, în câteva milisecunde o parte din cuplu fiind transferat spre spate pentru a diminua efectul subvirator.

Mercedes-Benz GLC 250 d 4Matic Coupe
Motorul versiunii de test a fost dieselul de top cu 4 cilindri care livrează 204 CP la o cilindree de 2,1 litri. Cu sistem bi-turbo, trage foarte bine de jos și ca impresie subiectivă pare mai silențios decât fratele său de 170 CP. Cuplul omnipotent de 500 Nm este disponibil încă de la 1.600 rpm, iar cutia automată cu nouă trepte se armonizează foarte bine cu motorul și funcționează net mai fluent decât cea cu șapte trepte din trecut. Plaja mai largă de demultiplicare este benefică și pentru eficiență, contribuind la obținerea unui consum redus. Mercedes-Benz declară un consum de 5 l/100 km, însă în practică noi am obținut o valoare reală de 7,6 l/100 km. Ținând cont de masa mașinii la gol de 1.845 kg și de prezența cutiei automate și a tracțiunii integrale, rezultatul este meritoriu.

Mercedes-Benz GLC 250 d 4Matic Coupe
Deocamdată, gama are doar trei versiuni: cea testată, dieselul GLC 220 d 4Matic (170 CP) și benzina GLC 250 4Matic (211 CP). Însă din decembrie se vor livra și alte versiuni cu motorizări cunoscute de la GLC: GLC 350 d 4Matic (258 CP), GLC 300 4Matic (245 CP și top modelul AMG GLC 43 4Matic (367 CP) plus o versiune GLC 200 d (136 CP) cu transmisie doar spate.

Mercedes-Benz GLC 250 d 4Matic Coupe
Toate sistemele de asistență de la GLC inclusiv noul head-up display cu laser sunt disponibile și la GLC Coupe. Ca și GLE Coupe, GLC Coupe poate fi personalizat după sufletul fiecăruia. Pe lângă pachetul AMG Interior, se poate opta pentru pachetele Exclusive Interior, designo Interior combinate cu pachetul Night. Apoi, se poate alege între opt tapițerii de piele și opt tipuri de inserții și dintr-o gamă de jante de până la 21 inch.
Așa cum spuneam la început, moda e greu de înțeles. GLC Coupe e un SUV coupe stilat și sportiv mai scump decât GLC la motorizare comparabilă. Iar în acest caz, am scăpat măcar de frustrarea că dăm mai mulți bani pe ceva mai mic pentru că GLC Coupe oferă un spațiu interior comparabil cu GLC.

Verdict AutoExpert

Mercedes-Benz GLC 250 d 4Matic CoupePrin GLC Coupe Mercedes-Benz a creat un model mai incisiv și mai sexy decât GLC, dar la fel de confortabil. Confortul la rulare este un atu la care rivalii doar visează. Posibilitățile de personalizare multiple crează premisele unei indidualizări exclusive pe gustul fiecăruia. Iar ansamblul motor-cutie este un exemplu de rafinament și de eficiență.

 

DATE TEHNICE 
ModelGLC 250 d 4MATIC
Motor/nr.cilindriL4, turbodiesel
Cilindree (cmc)2.143
Putere maximă/turație (CP/rpm)204/3.800
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)500/1.600-1.800
Cutie de viteze9 trepte aut.
Transmisieintegrală
L/l/h (mm)4.732/1.890/1.602
Ampatament (mm)2.873
Volum portbagaj (l)500-1.400
Masă la gol (kg)1.845
Viteză maximă (km/h)222
Accelerație 0-100 km/h (s)7,6
Consum mediu (l/100 km)5,0
Emisii CO2 (g/km)131
Preț (euro cu TVA)de la 51.360

 

Adaugati comentariu