Test drive Mercedes C200 – 2014

 

Oh, Ce frumos!

MERCEDES C200 (17)

 

In cei 21 ani de existenta, nicio generatie de Clasa C nu a fost mai aproape de Clasa S, nava amiral a producatorului Mercedes-Benz. C200 nu ridica la nivel de arta doar rafinamentul, ci si sportivitatea, si asta fara a produce tsunami in rezervorul de carburant.

 

MERCEDES C200 (3)

Cand te numesti Mercedes-Benz si lansezi o noua generatie a celui mai bine vandut model din gama, trebuie sa o faci asa cum stii tu mai bine si sa te apropii cat poti de mult, ca si concept, de referinta clasei de lux – Clasa S. Noul C nu-si doreste decat sa “stinga lumina” in segmentul sau pentru perioada urmatoare, asa cum o face fratele mai mare, Clasa S. Inca de la aparitia primelor informatii si fotografii oficiale se prefigura o noua ierarhie in clasa premium, dar realitatea, de multe ori, poate veni cu surprize. In test avem un monument de silentiozitate – C200: 2 litri benzina, turbo, 184 CP si cutie de viteze automata cu 7 trepte si dublu ambreiaj, botezata 7G-TRONIC Plus.

 

MERCEDES C200 (1)

Trebuie se recunosc ca la nivelul exteriorului se putea alege o culoare mai indrazneata, dar situatia este reglata fin cu ajutorul pachetului AMG care, pentru 2.300 euro cu TVA, ofera modificari in zona frontala si spate, dar si jante de 18 inch cu talon de 40. Prospetimea de la exterior se regaseste si indata ce inchizi portierele din interior: totul este de top si in spiritul noilor modele din gama, imprumutand de la fiecare ce are mai bun. Scaunele, pe cat de spectaculos arata, pe atat de confortabile sunt, senzatie care iti aminteste ca te afli intr-un S intrat la apa. Tapiteria de piele continua si pe fetele portierelor sau in partea superioara a bordului, iar combinatia de piele cu aluminiu de cea mai buna calitate este cartea norocoasa.

 

MERCEDES C200 (7)

Personal, as inlocui doar acel plastic negru lucios de pe consola, predispus la zgarieturi, cu aluminiu sau imitatie de lemn. Tehnologia se regaseste, in mare parte, in zona central. Mai exact, pentru 3.000 de euro cat costa noul COMAND Online ai acces la un display mai mult decat generos, un sistem de navigatie a carui harta este 3D, precum si functiile sistemului Agility Select intr-o grafica interactiva. Toate aceste functii sunt la un click distanta, click care poate fi operat fie cu ajutorul butonului rotativ, fie cu touchpad-ul care il acopera. Practic, avem o dubla comanda, usor de folosit, dar care te poate speria pana te obisnuiesti cu modurile de lucru.

 

MERCEDES C200 (8)

La o asa ambianta interioara, rafinamentul unui propulsor pe benzina nu poate decat sa desavarseasca atmosfera premium. Alege benzina, recomandarea mea fiind 250 – 2 litri turbo si 211 CP! Totusi, si acest indicativ 200 este o surpriza placuta. Bineinteles, transmisia automata 7G-TRONIC Plus este un must have si, in sfarsit, se impaca excelent si cu motorizarile pe benzina. Prin Agility Control iti poti selecta mai multe moduri de lucru (ECO, Confort, Sport, Sport Plus si Individual), de la un mod pacifist cum este  ECO, pana la Individual in care ai optiunea sa-ti configurezi raspunsul directiei, transmisiei si al motorului dupa bunul plac. Practic, gratie acestui sistem, in modul Confort ramane un Mercedes-Benz, iar odata selectat modul Sport Plus te poti lua la harta cu un Seria3 pe un traseu cu viraje. Daca iti place sa mixezi intre cele doua setari, rezultatul este un compromis mai bun decat orice poate oferi A4 in acest moment. Chiar daca, la prima vedere, cei 184 CP nu impresioneaza, din spatele volanului senzatia este cu totul alta.

 

MERCEDES C200 (5)

 

Cu un mod interesant de a livra puterea si gratie transmisiei automate imbunatatite, C200 te rasplateste cu reprize interesante si, poate cel mai important, directia si suspensia se pliaza perfect modului in care doresti sa-l conduci. Suspensia AMG filtreaza decent denivelarile, insa isi intra in mana in primul viraj, unde descoperi cea mai incisiva generatie de C din istorie. Da, te implica in condus mai mult decat o face orice alt competitor, iar la nevoie poate survola soselele prezidential. Toate acestea, in conditiile unui consum real de carburant pentru care ai face bine sa uiti ca exista un diesel cu putere echivalenta.

 

Date tehniceC200
pret de baza(Euro cu TVA inclus)37.076
masa proprie/totala (kg)1360
L/l/h (mm)4.685/1.810/1.460
volum portbagaj (L)480
combustibilbenzina
cilindree (cmc)1.991
putere max. (kW(CP)/rpm)135/184/5.500
cuplu max. (Nm/rpm)300/1.200
cutie de viteze/trepteautomata/7
viteza maxima (km/h)235
sprint 0-100 km/h (s)7,3
consum urban/extra/mixt (L)6,8/4,4/5,3
norma poluare/emisii CO2 g/kmEuro6/123

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top