Test Mercedes C 250 Cabrio vs BMW 420i Cabrio

BMW 420i Cabrio vs Mercedes C 250 Cabrio

Parafrazând filmul „Ofiţer şi gentleman” cu regretatul Peter O’Toole, sportiv şi gentleman reflectă caracterul celor două modele cabrio din acest test: noul Mercedes Clasa C Cabrio şi BMW Seria 4 Cabrio, lansat în 2014. În test versiunile pe benzină cu motoare turbo de 2 litri: C 250 Cabrio cu 211 CP şi 420i Cabrio cu 184 CP.

BMW şi Mercedes domină piaţa cabrioletelor de lux şi fiecare utilizează diverse soluţii pentru acoperiş. Paradoxal, Mercedes, care a patentat soluţia hardtopului mobil la roadsterul SLK în 1996, nu l-a utilizat niciodată la cabriolete. Pe de altă parte, BMW, care a utilizat mai bine de 50 de ani acoperişul textil, a optat pentru soluţia hardtopului mobil la ultimul Z4, dar şi la succesoarea Seriei 3 Cabrio care poartă numele de Seria 4 Cabrio. Aşadar, în testul nostru se înfruntă noul Clasa C Cabrio cu acoperiş textil vs BMW Seria 4 Cabrio cu hardtop mobil. Care este soluţia mai bună?

BMW 420i Cabrio vs Mercedes C 250 Cabrio

 

Caroserie şi interior


Deşi mai scurt cu 5 cm decât Mercedes şi cu un ampatament mai mic cu 3 cm, BMW oferă un interior puţin mai practic şi mai spaţios. Este ceva mai lat în faţă, are un pic mai mult spaţiu la genunchi în spate în condiţiile în care şezutul banchetei de la Mercedes este şi foarte scurt (42 faţă de 49 cm la BMW), în spate unghiul mai larg între şezut şi spătar oferă o şedere mai confortabilă în BMW şi Seria 4 Cabrio dispune şi de cotieră în spate. Totul perfect? Nu chiar pentru că accesul spre locurile din spate este mai facil în Mercedes şi acesta are o banchetă cu un spătar mai bine profilat în timp ce la BMW spătarul este prea plat şi insuficient configurat. Apoi, Mercedes vine şi cu câteva facilităţi inteligente. Scaunele faţă pleacă automat spre înainte pentru urcarea pasagerilor în spate prin simpla tragere de levierul din spătarul scaunelor față în timp ce la BMW trebuie să mai apeşi şi un buton pentru acţionarea scaunului înainte-înapoi pe lângă levierul clasic.

 

Când iei loc pe scaunele din faţă la Mercedes, un motoraş îţi aduce centura de siguranţă la mână, în timp ce la BMW trebuie să întorci mâna după ea. Categoric, în privinţa manierelor, Mercedes este gentlemanul.
Portbagajele celor două modele sunt comparabile ca volum şi la amândouă volumul se reduce drastic dacă se rabate acoperişul. BMW nu comunică datele pentru volumul minim, dar este evident că hardtopul pliabil ocupă mai mult loc. BMW oferă însă o facilitate interesantă care nu este disponibilă la Mercedes.

În orice cabrio este o problemă atunci când vrei să încarci bagaje şi maşina este decapotată pentru că nu ai loc să introduci bagajele pe sub capacul de plastic al acoperișului. La BMW această problemă a dispărut pentru că prin acţionarea unui buton de pe capacul portbagajului, tot acoperişul pliat se ridică şi poţi încărca bagajele fără nicio problemă plus că BMW are o deschidere mai mare şi o margine de încărcare net mai joasă. BMW oferă standard doar banchetă rabatabilă spate, cea fracţionabilă nefiind disponibilă în timp ce la Mercedes bancheta este fracţionabilă şi se poate rabate electric de la două butoane din portbagaj.


Categoric, Mercedes este maşina de show în acest test în timp ce BMW joacă rolul clasicului. Pe lângă gadgeturile amintite, Mercedes oferă posibilitatea de a opta pentru centuri gri cristal sau roşii, are o ramă cromată de jur-împrejurul acoperişului textil, care poate fi comandat în patru culori diferite şi are un sistem de protecţie la vânt complet automatizat. În faţă, sistemul Aircap constă dintr-o plasă suplimentară care se ridică încă vreo 5 cm din rama parbrizului odată cu paravanul de vânt din spatele locurilor din spate. Acest sistem destul de scump (821 euro) este util când sunt patru persoane în maşină pentru că oferă protecţie mai bună pasagerilor din spate. Însă cu doar doi pasageri în maşină, turbulenţele în spatele acestora la viteze de la 100 km/h în sus sunt mai mari decât în cazul utilizării unui deflector de vânt clasic. Acesta este disponibil la ambele modele pentru o sumă destul de mică. Estetic, dintr-un anumit punct de vedere, BMW face o impresie mai bună pentru că silueta sa este mai atletică şi din profil pare ca o punte de yaht în timp ce la Mercedes linia laterală urcă uşor spre spate dând  o oarecare senzaţie de masivitate.


Ca şi în alte teste, sistemul iDrive de la BMW este o referinţă în materie. Rezoluţia excepţională a ecranului extralat, meniurile foarte intuitive şi poziţionarea perfectă a controllerului fac din BMW un rival de neînvins. Sistemul multimedia de la Mercedes, prezent pe maşina de test în oferta de mijloc din gamă, cu displayul mic de 7 inch nu este mult mai prejos, dar mai necesită perfecţionări la selecţia posturilor de radio sau la confirmarea destinaţiilor de navigaţie. Place în schimb poziţionarea mai bună a butonului pentru sistemul de încălzit al gâtului chiar lângă cel pentru încălzirea scaunelor.
Dinamică şi confort
Ambele modele au tren de rulare adaptiv, Mercedes era cu pachet AMG și cu jante de 19 inch (pachetul AMG exterior are jante de 18 inch, cele de 19 inch sunt opţionale)  încălţate cu pneuri mixte în timp ce BMW era în echiparea Luxury şi avea jante de 18 inch. Niciun model de test nu avea, dar la ambele se poate comanda o suspensie adaptivă – clasică la BMW (1.120 euro) şi pneumatică la Mercedes (1.428 euro). În configuraţia cu pachet AMG, Mercedes vine cu o suspensie sport, dar în cazul cabrioletului termenul este relativ deoarece suspensia este destul de moale comparativ cu versiunea coupe şi cu modelul rival de la BMW. Cu toate că suspensia de la BMW este mai rigidă, modelul bavarez oferă un confort la rulare cel puţin la fel de bun ca şi Mercedes. Direcţia este mai incisivă şi mai comunicativă, iar 420i Cabrio este mai plăcut şi mai incitant la condus. Şi rigiditatea caroseriei este uşor mai bună la BMW. Cel puţin asta a fost impresia subiectivă la parcurgerea unui sector de drum cu asfalt mai cariat.

Hardtopul pliabil de la BMW adaugă o masă suplimentară importantă, 420i Cabrio cântărind 1.790 kg faţă de 1.665 kg la Mercedes. Paradoxal, în viraje, BMW nu se simte mai greu ci dimpotrivă, şi centrul de greutate, teoretic mai sus la BMW, nu are nicio influenţă negativă. În BMW se stă şi cu 2 cm mai jos şi pilotajul este mai incitant.
Cutia automată cu 8 trepte de la BMW anticipează mai bine şi retrogradează totdeauna în treapta optimă la ieşirea în viraje, în timp ce la Mercedes apare o uşoară întârziere dar mult mai mică decât la vechea cutie automată cu 7 trepte. În plus, cutia lui Mercedes are o plajă foarte largă de utilizare şi se poate merge la 100 km/h la doar 1.300 rpm în treptat a noua. În schimb, ansamblul motor-cutie pare, subiectiv, o idee mai rafinat la BMW, deşi şi cutia de la Mercedes schimbă extrem de fluent.

Ambele modele sunt propulsate de motoare turbo cu 4 cilindri, de 184 CP la BMW şi 211 CP la Mercedes. Sigur, comparaţia mai corectă ar fi fost cu C 200, care are tot 184 CP, dar la test a fost disponibil C 250 cu 211 CP. Ajutat şi de o masă mai mică cu 125 kg, de 28 CP în plus, dar mai ales de un cuplu maxim cu 80 Nm mai mare, Mercedes C 250 Cabrio sprintează mai repede până la 100 km/h şi motorul pe benzină are reprize mai bune. Motorul pe benzină este o soluţie mai bună pentru un cabrio din punct de vedere al rafinamentului şi plajei de turaţie mai largi, iar consumul este rezonabil. BMW a consumat în test 9 l/100 km în timp ce Mercedes a avut nevoie de 0,2 l/100 km mai mult, ambele fiind în versiuni automate, singura disponibilă la Mercedes şi opţională la BMW.

Costuri
Mercedes este mai scump la preţul de bază dar există şi o justificare pentru preţul mai ridicat, transmisia automată şi farurile cu LED fiind standard. În rest opţiunile şi configuraţiile sunt cam aceleaşi. Fiind mai nou, Mercedes oferă mai multe opţiuni pentru sistemele de asistenţă şi are acel sistem inovator pentru protecţia la vânt. BMW vine cu avantajul reviziilor gratuite pentru 5 ani sau 100.000 în pachetul Basic Service Inclusive. Cu opţiuni incluse, accesul în lumea cabrioletelor premium cu 4 locuri ajunge la un preţ de peste 60.000 euro. Călătoria luxoasă sub cerul liber nu e ieftină.

 1. BMW 420i Cabrio

Deşi este mai greu, este mai sportiv şi mai plăcut la condus. Oferă o şedere mai confortabilă în spate şi are o ergonomie excelentă. Motorul de 184 CP are acceleraţii şi reprize mai slabe dar ansamblul motor-cutie este extrem de rafinat.

BMW 420i Cabrio

  1. Mercedes C 250 Cabrio

Noul Clasa C Cabrio este extrem de luxos şi oferă soluţii inovatoare pentru mersul cu acoperişul deschis. Motorul de 211 CP este foarte rafinat şi potent, iar cutia automată cu 9 trepte marchează un progres remarcabil. Nu este la fel de sportiv ca BMW în ciuda unei mase mai scăzute.

Mercedes C 250 Cabrio

 

Verdict AutoExpert

BMW 420i Cabrio vs Mercedes C 250 CabrioFără îndoială, avem în faţă cele mai bune cabriolete premium de clasă medie. Cele două modele de test reflectă două şcoli diferite. Mercedes pune accent pe o echipare şi o prezentare ultraluxoasă în timp ce BMW este mai pragmatic şi promovează un design tipic unui cabrio clasic, tradiţional. Comparaţia de motoare este puţin dezechilibrată pentru că 420i este modelul de bază în timp ce C 250 este al doilea model în gamă. În ciuda acoperişului rigid care atârnă greu, BMW este mai sportiv şi la fel de confortabil ca şi Mercedes. Soluţia de acoperiş poate naşte multe comentarii. Teoretic, acoperişul textil are avantajul masei şi al spaţiului mai mic de depozitare în portbagaj dar dezavantajul izolării fonice mai slabe. Mercedes a rezolvat însă perfect acest ultim dezavantaj din trecut. În schimb, acoperişul rigid este mai practic şi, cel puţin în România, mai sigur.
DATE TEHNICEBMWMercedes
Model420i CabrioC 250 Cabrio
Motor/nr.cilindriL4, turboL4, turbo
Cilindree (cmc)1.9981.991
Putere maxima/turatie (CP/rpm)184/5.000211/5.500
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)270/1.350-4.600350/1.200-4.000
Transmisiespatespate
Cutie de vitezeautomată, 8 trepteautomată, 9 trepte
L/l/h (mm)4.638/1.825/1.3844.686/1.810/1.409
Ampatament (mm)2.8102.840
Diametru de bracaj (m)11,3011,22
Tip pneuriContinental Sport ContactPirelli P Zero
Dimensiuni pneuri225/45 R18225/40 R19 - 255/35 R19
Masa la gol (kg)1.7901.665
Volum portbagaj (l)370285-360
Accelerație 0-100 km/h (s)8,46,9
Viteza maximă (km/h)230244
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km)7,6/4,8/5,87,8/5,2/6,2
Emisii CO2 (g/km)136140
Volum rezervor (l)6050
MĂSURĂTORI AutoExpert
Dimensiuni interioare
Înaltime fata/spate (cm)91-99/8992-99/87
Lătime față/spate (cm)151/133148/133
Spațiu genunchi spate (cm)6-325-30,5
Lungime șezut față/spate (cm)50/4951/42
Înălțime șezut față/spate (cm)63/6168/64
Inaltime portbagaj (cm)27-4325-40
Lungime/lățime portbagaj (cm)88-197/71-14090-183/87-127
Înălțime margine de incarcare (cm)6674
COSTURI&GARANTIE (lei cu TVA)
Impozit anual (lei/an)180180
Interval revizii (km)cf. Computer de bord30
Costuri revizii pentru 60.000 km03.631
Garanție2 ani fara limita de km2 ani fara limita km
Garanție împotriva coroziunii12 ani12 ani
PRETURI/ECHIPARE (euro cu TVA)
Preț de bază45.1250.85
Airbaguri frontale/laterale/cortinaserie/serie/serieserie/serie/serie
Climatizare automatăserieserie
Cutie automată2.19serie
Radio/CD/Bluetoothserie/serie/serieserie/serie/serie
Sistem de navigație2.5362.688
Pilot automat/adaptiv316/1.120serie/1.008
Sistem de parcare automat1.059360
Asistent de bandă, unghi mort530936
Scaune sport560-4
Scaune față reglabile electric1.1201.480 (1)
Scaune încălzite față377390
Sistem încălzire pentru gat407548
Tapițerie de piele1.8232.004
Suspensie adaptivă1.1201.428 (2)
Jante aliaj 17/18 inchserie/866serie/780
Faruri xenon/LEDserie/1.619-/702 (3)
Deflector vant367351
Vopsea metalizată906936
Preț comparat (euro cu TVA)61.72064.461

Adaugati comentariu