O electrică și capabilă, și accesibilă e greu să găsești în zilele noastre, ai zice. Asta, dacă nu te referi la MG4, venit deja de ceva timp în România ca să ne demonstreze contrariul. Foto: Bogdan Paraschiv
Și deșteaptă, și frumoasă, și devreme-acasă e mai greu. Dar nu imposibil, mai ales dacă știi unde să cauți. De exemplu, MG4 oferă și sportivitate, și design sublim la bani puțini. Versiunea de bază, cu motor de 170 CP și baterie de 51 kWh costă 31.400 de euro. Este unul dintre cele mai ieftine modele electrice din România. Doar Dacia Spring și Leapmotor T03 sunt mai ieftine, dar fac parte dintr-un segment inferior.
În cazul exemplarului meu, care vine cu baterie de 64 kWh și motor de 204 CP, prețul crește la 35.900. Aici, lucrurile se complică un pic. Adăugând nici 10% din preț, poți să optezi pentru un Renault Megane E-Tech cu baterie identică și putere de 220 de cai. Sau, plusând cu fix 2960 de euro, intri pe tărâmul lui Volvo EX30 cu baterie mai mică, de 51 kWh, dar cu motor mult mai puternic, de 272 CP. În rest, Cupra Born, fratele VW ID.3, singurele hatch-uri electrice mici de pe piața noastră, cu puteri de peste 200 de cai, sar de 40.000 de euro.
➡ Acesta este noul MG ZS Hybrid+ 💡
Cel mai mare avantaj al lui MG4 asupra rivalilor săi este gama extinsă de motoare și baterii. Astfel, poți alege între următoarele perechi baterie/motor: 51 kWh/170 CP, 64 kWh/204 CP, 77 kWh/245 CP și 64 kWh/435 CP. A mea este cea mai echilibrată, cel mai bun all-rounder. Clar, prima combinație este destinată orașului, a treia, călătoriilor lungi, iar ultima, sportivității extreme. Deci, ce primești pentru aproape 36.000 de euro?
În primul rând, un design extrem de cursiv, cu linii curbe și muchii ascuțite. Împreună cu jantele bicolore din aliaj cu capace din plastic, asigură un coeficient aerodinamic de 0,27. Este un fel de hatch mic, cu alură de TGV, gardă la sol de 15 cm și o suprafață frontală de numai 2,34 m2. Versiunea mea, Excite, arată mai simplu. Fără eleron deasupra lunetei, fără stop pe toată lățimea spatelui și fără faruri cu șase lupe, ca la Exclusive. Dar, chiar și așa, MG4 atrage atenția, mai ales dacă-l îmbraci într-o culoare exuberantă. Brighton Blue, Fizzy Orange sau Diamond Red costă 500 de euro. Sau poți chiar opta pentru o combinație de culori, caz în care mai scoți din cont încă 300.
Interiorul are un aspect „curat“, cu două ecrane aplicate pe bord și fără artificii notabile de design, în afara consolei centrale plutitoare. Instrumentarul de bord are o diagonală de 7 inchi și nu este configurabil, iar displayul central măsoară 10,25 de inchi, are o rezoluție bună și este poziționat excelent, dar meniul, care se bazează mai degrabă pe cuvinte decât pe elemente grafice, e greu de utilizat și în mers, și pe loc.
➡ Cu cât s-au scumpit mașinile electrificate? 💡
De cele mai multe ori, răspunde prompt la comenzi și este sprijinit de șirul de butoane fizice aflat sub el. Acesta include un buton Home, avariile, volumul sistemului de sunet, dezaburirea parbrizului și lunetei și butonul de oprit și pornit climatizarea. Apropo de climatizare, Excite nu are pompă de căldură, aceasta fiind montată doar la Exclusive. Scaunele excelent profilate, dar fără a fi desenate spectaculos, sunt plasate foarte aproape de podea, asigurând o poziție de condus neașteptat de sportivă, cu gambele foarte înclinate.
Chiar și patru persoane de 1,80 m pot călători fără restricții majore, singura problemă fiind că picioarele pasagerilor din spate nu încap sub scaune, dacă acestea sunt coborâte la minimum. Bancheta nu e grozav profilată, dar are o consistență perfectă și asigură deplasări relaxante. La nevoie, poate călători decent și o a cincea persoană, pentru că podeaua este aproape plată, dar lățimea interioară tipică segmentului va face umerii pasagerilor să se atingă. Există două mufe USB în față și una în spate, mânere de viraj și cârlige pentru agățat haine, iar geamurile din spate coboară complet în uși, însă nu există cotieră centrală în spate și nici buzunare pe spătarele scaunelor, ultimele fiind disponibile doar la echiparea Extreme.
➡ Vezi aici cum s-a comportat MG HS în Eurocharge! 💡
Portbagajul măsoară 363 l, cu 22 mai puțin decât la perechea ID.3/Born și cu 26 decât la Megane E-Tech. Oricum, diferențele sunt de maximum 6%, deci insignifiante. Finisajele sunt bune, cu mochetă pe toate fețele. În partea dreaptă se află un buzunar, însă nu există ochiuri pe podea pentru prinderea unei plase de fixat bagajele. Rabatarea spătarului banchetei 33/66% formează un prag. Totuși, dacă alegi echiparea Exclusive, primești podea dublă pentru portbagaj și anulezi acest prag, cu prețul pierderii a 13 litri din volumul pentru bagaje.
Mașina „se sprijină“ pe o platformă modulară numită MSP-EV și dedicată propulsiei electrice. Aceasta poate fi utilizată pentru modele cu ampatamente între 2,65 și 3,10 m. Este o platformă rigidă și asigură călătorii fără zgomote parazite. Pe viraje, impresionează cu un comportament incisiv și previzibil. În mijlocul iureșului, am apreciat direcția care comunică corect nivelul aderenței și suspensia reglată sportiv, dar, peste toate, a contat masa de 1,65 tone, decentă pentru un EV, care, împreună cu distribuția 50/50% a maselor pe punți, cu centrul de greutate coborât și cu propulsia pe puntea spate m-au încântat peste măsură.
➡ Vezi aici clipul cu MG ZS 💡
Cei potoliți vor descoperi în MG4 un partener cinstit de drum, care oferă standard inclusiv pilot automat cu menținerea benzii și asistență la blocajele din trafic. L-am testat și lucrează fără reproș. Depășirile sunt rapide, sigure chiar și în modul Eco, deci niciodată n-am simțit nevoia de mai mult de 204 CP. În zilele însorite și cu 10–15°C din timpul testului, a consumat 13 kWh pe drum național (475 km autonomie aproximată), profitând de faptul că n-a fost nevoie să pornesc climatizarea.
În București, a afișat fix același consum, dar aici MG-ul a beneficiat de săptămâna de vacanță care a fluidizat mult traficul. Altfel, în aglomerațiile tipice metropolei, mă aștept la 15 kWh/100 km și chiar la mai mult, dacă pui la muncă instalația de climatizare. Aceasta nu beneficiază de pompă de căldură decât la Extreme, deci la Excite sigur va consuma mai mult.
➡ Vezi aici lista completă de prețuri pentru MG4! 💡
La manevrele în spații strâmte, diametrul mic de bracare oferă un ajutor binevenit. Doar vizibilitatea spre spate este un pic obstrucționată de luneta plonjată, de tetierele banchetei, de montantul C gros și de oglinzile laterale prea puternic stilizate. În față e o altă poveste, gemulețele laterale de la baza parbrizului permițând observarea ușoară a pietonilor care, în mod normal, ar fi fost acoperiți de oglinzi. Poți alege din patru moduri de rulare predefinite, Eco, Normal, Sport și Snow, plus unul configurabil, Custom. Există și trei niveluri fixe de regenerare a curentului, plus unul adaptiv. Peste acestea, funcția One Pedal, introdusă anul trecut, permite conducerea în oraș fără a apăsa frâna, mașina decelerând puternic până la repaus.
- Plăcut de privit, plăcut de condus
- Preț extrem de bun
- Spațiu interior decent
- Consum redus, autonomie mare
- Ecranele nu impresionează
- Vizibilitatea spre spate este redusă
Date tehnice | MG |
---|---|
Model | MG4 64 kWh Excite |
Motor | electric |
Putere maximă (CP) | 204 |
Cuplu maxim (Nm) | 250 |
Tracțiune | spate |
Cutie de viteze | automată, o treaptă |
L × l × h (mm) | 4287 × 1836 × 1504 |
Ampatament (mm) | 2705 |
Volum portbagaj (l) | 363–1177 |
Masă la gol (kg) | 1651 |
Capacitate baterie, brută/netă (kWh) | 64/61,7 |
Putere maximă încărcare CC/CA (kW) | 140/11 |
Viteză maximă (km/h) | 160 |
Accelerație 0–100 km/h (s) | 7,9 |
Consum mixt (kWh/100 km) | 16 |
Autonomie mixtă (km) | 450 |
Preț de bază (euro) | 35900 |
Preț exemplar testat (euro) | 35900 |