Test drive Mini Cooper Countryman 2014

 

Bucurie în siguranţă

mini countryman (1)

Mini Countryman All4 este înainte de toate o maşină veselă, ideală ca prima maşină pentru tinerii cu părinţi potenţi financiar, ce le pot oferi o maşină sigură pe orice carosabil, dar care arată bine şi păstrează plăcerea de a conduce tipică Mini

mini countryman (4)

Chiar dacă nu este cea mai nouă apariţie Mini, Countryman este un model de succes, care completează gama oferind un plus de versatilitate pentru cei care au nevoie de mai mult spaţiu, dar vor să se simtă ca în “Italian Job” la orice drum până la piaţă. Un punct forte al acestui model este posibilitatea de personalizare extinsă, modelul testat, roşu cu autocolantele ce te duc cu gândul la raliu reuşind să întoarcă privirile chiar şi în Bucureşti, oraş în care poţi vedea cam toate noutăţile în materie de auto.

mini countryman (3)

În acest test am avut la dispoziţie un Mini Countryman All4 echipat cu propulsorul aspirat de 1.6 litri şi 122 CP al cărui preţ porneşte de la 25668 Euro TVA inclus. Totuşi automobilul testat era echipat cu o multitudine de opţionale menite să facă viaţa la bord una plăcută. Trapa panoramică, scaunele acoperite cu piele, sistemul de navigaţie şi sistemul Mini Connected, similar cu i-Drive de la BMW poate face ca preţul unui Mini Countryman să se apropie periculos de 40.000 Euro. Probabil că un echilibru între opţionalele dorite şi cele cu adevărat necesare se obţine în jurul sumei de 33000 Euro.

mini countryman (12)

Propulsorul de 1.6 litri aspirat face faţă cu brio caroseriei, reuşind să se mişte decent în oraş în condiţiile unui consum decent de carburant. Sunetul evacuării este unul plăcut, mai ales că motorul trebuie turat pentru a obţine reprizele dorite. Pentru 4000 Euro în plus, pasionaţii pot alege un Mini Countryman All4 Cooper S, o maşină cu valenţe sport graţie unui motor turbo de 184 CP. Dacă la motor puteam spune că îmi doresc ceva mai puternic, ţinuta de drum pot spune că este una tipică Mini, cu ajustări de la BMW. Direcţia este precisă şi maşina este agilă atunci când se execută viraje rapide.  Reversul medaliei este o suspensie destul de rigidă, dar care nu se înclină atunci când facem slalom printre gropile din asfalt de exemplu. Garda la sol este suficient de înaltă pentru a ieşi pe un drum neasfaltat sau pentru a urca pe o bordură, dar tracţiunea integrală este binevenită mai ales în lunile de iarnă.

mini countryman (14)

Interior bine conectat

În interior se păstrează aceeaşi ambianţă întâlnită în Mini Cooper, uşor supradimensionată. Calitatea finisajelor este una bună şi comutatoarele prezente pe bord te duc cu gândul la aviaţie, făcând plăcere pasionaţilor. Dacă lizibilitatea poate fi cel puţin discutabilă, nu putem spune acelaşi lucru despre conectivitate şi tehnologie, Mini Connected fiind similar cu noile generaţii de i-drive de la BMW, lucru benefic pentru pasionaţii de gadget-uri. Prin acest sistem se poate utilize conexiunea telefonului la internet prin maşină pentru a verifica contul de facebook, starea vremii etc. Fiind aplicaţii de care mulţi dintre noi au devenit dependenţi putem spune că este o dotare aproape la fel de important precum sistemul “maini libere” al telefonului. Aşteptăm totuşi pentru generaţiile viitoare o conectivitate mai bună şi pentru cei ce cumpără alte telefoane în afară de Apple. Principalul avantaj al lui Mini Countryman este că păstrează aerul Mini cu un interior mai spaţios. Postul de conducere este unul confortabil, scaunele sunt moi şi există suficient spaţiu pentru genunchi. Spaţiul pe banchetă este şi el bun, iar portbagajul, cu 350 de litri ne face să ne gândim şi la escapade de weekend la volanul lui Countryman.

mini countryman (8)

Cum am spus şi al început, Mini Countryman este o maşină ideală pentru tinerii care nu au probleme financiare şi care vor să se bucure şi de ceva spaţiu interior comparative cu un Mini Cooper. Modelul testat este bun pentru şoferii ceva mai temperaţi, cei ce doresc să meargă mai sportiv ar putea opta pentru variantele Cooper S, sau pentru mai recent introdusa variantă Cooper SD, ce vine echipată cu propulsorul de origine BMW diesel de 2.0 litri şi 143 CP, motor ce şi-a demonstrate calităţile pe o multitudine de modele.

 

Date tehnice1.6
pret de baza25.668 euro cu TVA inclus
masa proprie/totala (kg)1.190/1.735
L/l/h (mm)4.095/1.790/1.560
volum portbagaj (L)350/1.170
combustibilbenzina
cilindree (cmc)1.598
putere max. (kW(CP)/rpm)90(122)/6.000
cuplu max. (Nm/rpm)160/4.250
cutie de viteze/treptemanuala/6
viteza maxima (km/h)190
sprint 0-100 km/h (s)10,3
consum urban/extra/mixt (L)7,4/5,2/6
norma poluare/emisii CO2 g/kmEuro5/168

Adaugati comentariu