Aproape 3 ani, m-a slujit cu devotament, deci a venit timpul să-i dedic câteva rânduri pe site. Este calul meu de povară, care, de peste 3000 km, îmi cară cumpărăturile pe ghidon, mă plimbă prin oraș și m-a făcut să renunț la mașină pe rutele urbane. Acum ”i-am pasat-o” soției și mi-am luat una mai rapidă. Dar a rămas în familie și a ajuns cea mai longevivă trotinetă pe care o avem. Este Ninebot Segway ES2. Foto: Bogdan Paraschiv
Nimic nu e perfect, se spune. Nici trotineta mea nu este, și am aflat asta în mai bine de 3000 km de sărit borduri, fentat canale și forțat limitele. Dar are atâtea atuuri constructive și, de ce să n-o spun, își poartă atât de elegant veșmântul din aluminiu, încât cu greu m-aș despărți de ea. Vezi cât de muncită e privindu-i platforma zgâriată pe dedesubt și plină de noroi adunat de pe marginea străzilor din București. Dar asta nu-i deminuează deloc utilitatea.
Manevrabilitatea
Cel mai important aspect: e foarte manevrabilă. Soluția constructivă cu bateriile în ghidon a permis amplasarea platformei foarte jos. Deci, chiar dacă centrul de greutate al trotinetei este mai sus decât la cele cu baterii în platformă, centrul de greutate al ansamblului trotinetă-om e mai coborât, iar controlul la schimbarea de direcție este desăvârșit.
Apoi, un alt paradox aparent: motorul pe față e mult mai bine adaptat circulației urbane decât cel plasat în spate. Dacă accelerezi pe asfalt umed, o simți patinând, dar fără riscul să cazi. Alta ar fi povestea cu motor pe spate, unde, dacă nu știi ce să faci cu ghidonul, te sperii un pic când începe dansul pe șosea. Mai mult, dacă sari bordurile fără să încetinești, așa cum fac eu, ridici ghidonul cu o tragere în sus din mers, deci protejezi motorul din roata față, în timp ce roata din spate, care nu se ridică, preia șocul impactului cu bordura. Așadar, cum ar fi să ai motorul în spate? ES2 are suspensie pe ambele roți, dar cea din față face ceva zgomot la pragurile abrupte.
Siguranța
Noaptea e o adevărată plăcere să te dai cu ES2, pentru că sub platformă are 16 leduri care se aprind după diferite scheme și culori și care se reflectă puternic în șosea, atrăgându-le atenția șoferilor. La fel, și stopurile, care se aprind la apăsarea unui buton și pâlpâie la acționarea frânei de pe ghidon.
Apropo de frâne, am văzut și sisteme mai eficiente. Clapeta de pe ghidon acționează roata din față, iar apăsarea cu piciorul pe aripă o frânează pe cea din spate. Per total, forța de frânare e slabă. Poți activa frânarea regenerativă din aplicație, pe trei niveluri, caz în care, la eliberarea accelerației, trotineta decelerează mai accentuat.
La fel, poți activa pilotul automat, iar după 5 secunde de rulare la viteză constantă, poți elibera clapeta de accelerație și viteza se menține până apeși din nou frâna sau accelerația. În oraș însă, nu le-am folosit niciodată.
Autonomia
De când am luat-o până azi, autonomia a rămas aproape neschimbată. Parcurg 20 km „pedal to the metal“, cu cele 70 kg ale mele. Sau vreo 25 cu cele 45 ale soției. Nu accelerează spectaculos, nu depășește 25 km/h, deci cei cu aspirații sportive trebuie să caute în altă parte. Dar nici nu mi s-a părut vreodată că pierd vremea la ghidon. E fix viteza la care ajungi repede, fără să-ți riști integritatea corporală. Am urcat rampe accentuate abordându-le cu avânt. Altfel, le urcă pe majoritatea, însă destul de lent.
Ninebot Segway ES2 – antifurtul
Poți intra în magazine fără griji, blocând-o din aplicație. Astfel, dacă un „binevoitor“ se gândește s-o șterpelească, se va lupta cu roata față înfrânată și cu o alarmă care pornește doar când trotineta se deplasează. Sau poți s-o iei cu tine, pliind-o într-o secundă. Apeși cu piciorul clapeta, și apoi transporți trotineta apucând-o de ghidonul gros. La cele 12,5 kg, nici nu e foarte grea.
Fiabilitatea
Cât despre fiabilitate, mi s-au slăbit două șuruburi de la pipă, pe care, înainte să le strâng la loc, le-am securizat cu un punct de prenadez. Deh, vibrații, șocuri și alte obstacole bucureștene. N-am mai avut probleme de-atunci.
De asemenea, am reușit să rup din vina mea banala gaică din plastic care ține trotineta pliată. E ieftină și se schimbă în 30 de secunde. Legat de servisare, la cea mai recentă vizită la reprezentanță am schimbat doar anvelopa de pe față. Se tocise și acvaplana când mergeam pe ploaie. Am refăcut și reglajele suspensiei în concordanță greutatea soției, toate pentru numai 250 de lei (piese + manoperă).
➡ Iată trotineta autonomă! 💡
Verdict AutoExpert
Ninebot ES2 este o soluție excelentă pentru traficul urban infernal. Per total, un produs de încredere, de care m-am atașat și care m-a convins să uit de mașinăîn oraș.
- Design elegant
- Robustă și fiabilă
- Greutate mică, fără a afecta autonomia și sarcina utilă
- Agilă și confortabilă
- Aplicație excelentă, fără bug-uri
- Frâne mediocre
Date tehnice | Segway-Ninebot |
---|---|
Model | ES2 |
Putere maximă (W) | 300 |
Transmisie | față |
Cutie de viteze | Reductor planetar |
L x l x h (mm) | 1020 x 430 x 113 |
Masă la gol/sarcină utilă (kg) | 12,5/100 |
Viteză maximă (km/h) | 25 |
Capacitate baterie (Ah) | 5,2 |
Autonomie max. (km) | 25 |
Timp încărcare (h) | 3,5 |
Preț (lei) | 2000-2500 |