Test drive Nissan Micra 2014

nissan micra (12)

Micra maxi-facelift

nissan micra (9)

Nissan a investit surprinzator de mult efort intr-un facelift aplicat unei masini croita pentru bugete restranse. Sa fie un exces de zel din partea japonezii sau o incercare a revigora un model care a pus prea mult accent pe latura financiara?

nissan micra (10)

Nissan Micra nu si-a propus vreodata sa epateze si cu toate acestea facelift-ul pe care l-a primit recent iese in evidenta prin suma extensiva de modificari aplicata. Ce riduri incearca sa acopere japonezii?

nissan micra (14)

Pe o piata in care mini-urile devin din ce in ce mai sofisticate si mai pretentioase Nissan a incercat sa lupte impotriva curentului cu generatia actuala a lui Micra. Mai exact, in loc sa o faca mai mare, mai tehnologizata si evident mai scumpa, in 2009 atunci cand Nissan a scos pe piata Micra actuala, japonezii au s-au concentrat pe ideea de accesibilitate. Fara a folosi sintagma low-cost, oficialii niponi au avut grija ca noua Micra sa nu coste prea mult si as minti daca as spune ca efectele strategiei de reducere de costuri nu aveau un efect vizibil asupra modului in care te simteai in masina. Pe moment nu m-am plans deoarece clasa mica avea nevoie de o masina ca Micra, una care sa imbratiseze valorile pragmatice si sa nu aiba pretentiile premium complet nejustificate.

Strategia Nissan de a face din Micra o masina de buget si in acelasi timp una de volum in tarile cu un nivel de trai ceva mai scazut a devenit si mai evidenta in momentul in care japonezii au lansat Note, o masina ce aparent concureaza Micra. De fapt, noul Note poate fi considerat fratele de la oras a lui Micra, mai sofisticat, mai avansat tehnologic si evident mai scump. Prin urmare, Nissan a ales sa joace clasa mica la doua capete, cu Micra in zona de buget si Note in partea de sus, acolo unde pretentiile clientelei, dar si concurenta, sunt la cote ceva mai ridicate.

nissan micra (5)

Pana aici ai putea spune ca totul decurge confort planului pentru Nissan, doar ca facelift-ul aplicat recent lui Micra imi lasa impresia ca Nissan incearca sa compenseze ceva probleme de conceptie. Pentru inceput, vorbim despre modificari extensive aplicate exteriorului, unele menite sa justifice ideea de noua generatie si mai putin de facelift. Primul paragraf din comunicatul de presa Nissan specifica exact acest lucru, ca suma modificarile ce compun acest „facelift” este atat de lunga incat putem spune ca vorbim despre „noua Micra”. De obicei nu sunt de acord cu ideea de a vinde un facelift ca pe o noua generatie, dar nu pot sa neg faptul ca aceasta Micra, cel putin la nivel estetic, are o personalitate sensibil mai reusita decat vechiul model. Asta nu inseamna ca se afla in compatibilitate cu latura masculina a pietei, Micra ramane genul de masina pe care barbatii o vor conduce doar atunci cand o duc la spalat sau la alimentat pentru nevasta/prietena.

nissan micra (11)

In interior valul schimbarilor continua cu o noua consola centrala plus o multitudine de retusuri aplicate materialelor toate cu scopul de sugera o schimbare de atitudine din partea lui Micra. Din pacate pentru micuta japoneza, noua consola centrala, ce promoveaza un nivel de finisari ce imi aduce aminte de mai sofisticatul Note, se afla intr-un constrast evident cu modul in care a fost croit restul interiorului. Materiale plastice au trecut printr-un filtru economic evident, iar finisarile iti amintesc ca masina asta este asamblata in India si nu in europa ca restul gamei producatorului nipon. Lucrurile se imbunatatesc odata ce te muti pe bancheta, acolo unde doi adulti au spatiu suficient picioare/cap, un lucru pe care recunosc ca nu as pariat in conditiile in care Nissan a plasat masina asta undeva intre clasa mini si cea mica. Aceasta pozitionare la granita dintre doua clase isi arata avantajul si in materie de manevrabilitate urbana, situatie ce va fi, ca si exteriorul, pe gustul clientelei feminie. Interesanta este ca Nissan a reusit sa faca din aceasta masina un adevarat atlet urban fara a recurge la o directie cu acelasi feedback ca ecranul unui telefon mobil, iar asta este o lauda din ce in ce mai rara intr-o clasa in care multi au ridicat supra-asistare directiei la rang de arta.

nissan micra (2)

Sub capota se afla un motor pe benzina ce poate fi considerat exotic de 1,2 litri, trei cilindri si supraalimentare cu compresor. De ce au ales japonezii compresorul intr-o perioada in care turbina a devenit alegerea standard in materie de downsizing este o intrebare destul de buna. Teoretic, singurul avantaj al compresorului tine de angrenarea lui simultana cu pornirea motorului de unde si valorile de cuplu bune la turatii joase, acolo unde turbina se afla in dezavantaj. Comparabil cu alternativa 0,9 TCe din grupul Renault Nissan, folosita de ceva mai versatul Clio, acest 1,2 are atuuri certe in prima jumatatea a turometrului, zona pe care o vei folosi oricum cel mai des in mediul urban. Adauga si dimensiunile mici, directia asistata optim si aceasta Micra poate dribla prin trafic cu o lejeritate spectaculoasa. Vestile mai putin bune apar o data ce pornesti configuratorul si afli ca nu poti cumpara acest motor decat in combinatie cu nivelul de echipare Acenta la un pret de 16.250 de euro. Daca alegi versiunea aspirata a motorului de 1.2 litri si acelasi nivel de echipare ajungi la un pret de 12.750 de euro.

Date tehnice1.2 DIG-S
pret de baza16.500 euro cu TVA inclus
masa proprie/totala (kg)945/1.425
L/l/h (mm)3.780/1.675/1.525
volum portbagaj (L)265/1.130
combustibilbenzina
cilindree (cmc)1.198
putere max. (kW(CP)/rpm)72(98)/6.000
cuplu max. (Nm/rpm)142/4.000
cutie de viteze/treptemanuala/5
viteza maxima (km/h)180
sprint 0-100 km/h (s)11,3
consum urban/extra/mixt (L)5/3,6/4,1
norma poluare/emisii CO2 g/kmEuro 5/95

Adaugati comentariu