Test noul Jeep Renegade

Jeep Renegade, best-seller-ul mărcii în Europa, vine cu un design revizuit, mai multe funcții de siguranță, sistem infotainment de ultimă generație și o gamă nouă de motorizări, creată pentru a livra eficiență maximă și performanțe de top atât pe asfalt cât și în off-road. Vă oferim, pe scurt, câteva elemente esențiale pe care ni le-a relevat testul efectuat în Italia. Mai multe detalii, în numărul din iulie al revistei.

Stil. Renegade dispune acum de un aspect mai îndrăzneț – cu o parte frontală nouă cu elemente de design inconfundabile Jeep, inclusiv farurile circulare și ornamentele trapezoidale ale aripilor laterale. Există o legătură clară între designul noului Renegade și cel al noului Wrangler, păstrându-se în același timp un aspect adaptat atât mediului urban cât și traseelor off-road.

Jeep Renegade

Printre noutățile-cheie ale noului Jeep Renegade se numără și farurile LED (inclusiv lumini de zi, fază scurtă, fază lungă și lumini de ceață – opționale pe Limited și Trailhawk) care aduc un plus de siguranță și eficiență. În partea din spate, noul Renegade dispune acum de stopuri LED pentru versiunile Limited și Trailhawk. Designul stopurilor este un element-cheie al părții din spate, în special prin prezența elementului grafic X inspirat de Wrangler.

Jeep Renegade

Interior. Funcționalitatea, aspect extrem de important încă de la lansarea modelului, este la cote superioare. Ea a fost îmbunătățită grație unei noi console centrale cu spațiu dedicat pentru depozitarea unui smartphone, noi suporturi de pahare și extra spații de depozitare, inclusiv un buzunar care poate adăposti un iPad Mini sau alte accesorii de mici dimensiuni. Renegade oferă și posibilități de personalizare a interiorului, grație unui set de configurații specifice fiecărui nivel de echipare.

Jeep Renegade

În funcție de nivelul de echipare, noul Jeep Renegade dispune de unul dintre cele trei sisteme de infotainment – Uconnect cu ecran tactil de 5 inch, Uconnect cu ecran tactil de 7 inci sau Uconnect cu ecran tactil de 8,4 inci. Sistemele de infotainment integrează funcția Apple CarPlay și sunt compatibile și cu Android Auto.

Pentru clienții care vor să-și îmbunătățească abilitățile de condus în off-road și să experimenteze aventura în cel mai autentic stil Jeep, sistemul de infotainment Uconnect NAV cu ecran de 8,4 inci poate fi echipat cu aplicația Jeep Skills, ce oferă indicatori specifici care permit utilizatorilor să-și monitorizeze performanțele în off-road.

Jeep Skills informează permanent utilizatorul despre starea autovehiculului și a sistemelor care lucrează în off-road, oferind feedback prin intermediul unui set de parametri în timp real, cum ar fi înclinarea autovehiculului și altitudinea. Alte informații utile ce pot fi accesate includ presiunea uleiului, unghiul de bracaj, forțe g, presiunea aplicată pedalei de accelerație și pedalei de frână, accelerația de la 0 la 50 km/h și de la 0 la 100 km/h, distanța de frânare și viteza.

Configurații. Noul Jeep Renegade este disponibil în două configurații – cu tracțiune față sau cu tracțiune integrală – și oferă două sisteme 4×4, posibilitatea deconectării punții spate, funcții precum Selec-Terrain, Hill Start Assist și Hill Descent Control. Abilitățile 4×4 oferite de noul Renegade sunt exprimate cel mai bine de nivelul de echipare Trailhawk, creat special pentru escapadele în off-road și dotat cu caracteristici tehnice și vizuale specifice. Celelalte trei versiuni de echipare ale modelului care urmează să fie pus în vânzare din luna septembrie sunt Sport, Longitude și Limited.

Jeep Renegade

Sisteme de siguranță. Noul Jeep Renegade a fost dezvoltat pentru a oferi siguranță maximă grație unor sisteme de ultimă generație, disponibile standard sau opțional, inclusiv șase airbag-uri și ESC cu sistem ERM (Electronic Rollover Mitigation). Disponibile standard în toate gama sunt și sistemele Lane Sense Departure Warning-Plus și Intelligent Speed Assist cu Traffic Sign Recognition.

Gamă nouă de motoare turbo pe benzină. Jeep a pregătit două noi motoare turbo pe benzină pentru noul Renegade. Construite în jurul unei structuri modulare, acestea sunt disponibile în două configurații – 1 litru cu trei cilindri, 120 CP și 190 Nm cuplat cu o transmisie manuală cu șase rapoarte și 1,3 litri cu 150 CP cuplat cu o transmisie DDCT cu dublu ambreiaj uscat – și tracțiune față.

Jeep Renegade

Motorul de 1,3 litri este disponibil și în declinarea cu 180 CP conectat la o transmisie automată cu nouă rapoarte cu convertizor de cuplu și tracțiune integrală. Cuplul maxim pentru ambele versiuni ale motorului de 1,3 litri este cotat la 270 Nm. Noile propulsoare pe benzină respectă standardele Euro 6/D și sunt dotate cu filtre de particule.

Jeep Renegade

Noile motoare sunt realizate integral din aluminiu (cu mase începând de la 93 de kilograme). Blocul motor, realizat în parteneriat cu Teksid, este fabricat dintr-un aliaj de aluminiu turnat sub presiune ridicată. Pereții interiori ai cilindrilor sunt realizați din oțel pentru un plus de rezistență structurală. După studierea tuturor variantelor, s-a ales utilizarea unei arhitecturi amplasate pe o bază plană care oferă cel mai bun comportament în ceea ce privește zgomotul, vibrațiile, masa și rezistența structurală.

Tehnologia MultiAir, aflată la a treia generație, își face debutul pe această nouă gamă de motoare și asigură eficiența arderii prin ajustarea închiderii și deschiderii valvelor. Prin implementarea unor soluții tehnice specifice, eficiența motorului în timpul solicitării reduse este sporită prin recircularea gazelor provenite din ardere prin deschiderea mai devreme a supapelor de admisie, dar în același timp crește și eficiența motorului în timpul solicitării intense prin întârzierea închiderii supapelor de admisie.

Motoare turbodiesel MultiJet II cu tehnologie Stop&Start. Noul Jeep Renegade 2019 poate fi echipat cu unul dintre cele două motoare diesel disponibile – 1,6 litri sau 2 litri. Ambele folosesc a doua generație de tehnologie MultiJet, dezvoltată și patentată de grupul FCA. Clienții pot opta pentru două motoare și trei niveluri de putere – 1,6 litri cu 120 CP cuplat cu o transmisie manuală sau cu o unitate DDCT cu dublu ambreiaj uscat, respectiv 2 litri cu 140 sau 170 CP și transmisie manuală sau cu o transmisie automată cu nouă trepte.

Pentru a oferi o eficiență sporită, aceste motoare adoptă tehnologia SCR on filter, o soluție care integrează funcționalitatea oferită Selective Catalyst Reduction/Reducere Catalitică Selectivă) cu un substrat DPF, pentru a obține reducerea noxelor prin injectarea de AdBlue și reducerea particulelor emise de motor.

Comportament rutier și în off-road. Am pus la încercare cele două noi motorizări turbo pe benzină ale noului Renegade atât on-road, pe autostradă,  drumuri naționale și în localitate, dar și în off-road, pe un traseu special desenat în complexul FCA Balocco Proving Ground. Am consemnat puține diferențe dinamice dacă ne raportăm la generația anterioară, dar un plus de agilitate grație faptului că sunt mai ușoare decât precedentele. În plus, silențiosa unitate de un litru cu 3 cilindri nu mi s-a părut deloc subdimensionată, cupulul generos (190 Nm) și etajarea cutiei de viteze fiind elemente determinante în acest sens.

Jeep Renegade

Abilitățile off-road sunt garantate de sistemele 4×4 Jeep Active Drive și Jeep Active Drive Low.  Jeep Active Drive este un sistem automat care face tranziția imperceptibil tranziția între modul 4×4 și 4×2, indiferent de viteză, reducând consumul de combustibil atunci când modul 4×4 nu este necesar. Sistemul nu necesită intervenția utilizatorului și îmbunătățește controlul în cazul subvirării și supravirării.

Jeep Active Drive poate transfera până la 2.000 Nm către roțile din spate, pentru extra aderență în condiții aspre. Un ambreiaj umed variabil folosește algoritmi patentați de Jeep pentru a doza cuplul în funcție de situație, inclusiv la deplasarea pe suprafețe alunecoase, porniri agresive de pe loc și reprize de condus dinamic.

Jeep Active Drive Low integrează sistemul Jeep Active Drive printr-un raport de demultiplicare de 20:1 pentru performanțe 4×4 deosebite. Cuplat cu motorul diesel de 2 litri și transmisia automată cu nouă rapoarte, acest sistem garantează abilități off-road de top în condiții extreme. Jeep Active Drive Low completează sistemul Selec-Terrain cu funcția Hill-Descent Control. Sistemul Jeep Selec-Terrain este prezent grație a patru setări (Auto, modul standard de rulare cu posibilitatea de deconectare a punții spate, Snow – mod 4×4 calibrat pentru a reduce subvirarea, Sand & Mud – mod 4×4 setat pentru tracțiune sporită la viteze reduse) care asigură un comportament optim pe orice suprafață de rulare.

Jeep Renegade

În fine, două vorbe și despre Jeep Renegade Trailhawk. Grație suspensiei independente care permite o articulare de până la 205 mm și o gardă la sol de 210 mm, versiunea Trailhawk este un punct de referință în segmentul său. Mai mult, în acest caz, sistemul Selec-Terrain integrează modul Rock pentru aderență sporită și control mai bun în situații-limită.

  • Design îndrăznețICapacități off-roadIMotorizările turbo pe benzinăIInsonorizarea habitacluluiIIRuliu un pic pronunțatICalitatea unor materiale

Verdict AutoExpert

Dacă din punct de vedere stilistic avem parte doar de câteva retușuri, însă de efect, noul Renegade se poate lăuda cu noua familie de motoare turbo pe benzină de mică cilindree. Este de așteptat ca aceste unități să sporească atractivitatea best-seller-ului mărcii Jeep.
DATE TEHNICERenegade  
Model1.0 T31.3 T4 FWD1.3 T4 AWD
Motor/ nr. cilindriL3, turboL4, turboL4, turbo
Cilindree (cmc)9991,3321,332
Putere maximă/turație (CP/rpm)120/5.750150/5.500180/nc
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)190/1.750270/1.850270/nc
Transmisiefațăfațăintegrală
Cutie de viteze6 trepte,manuală6 trepte, DDCT9 trepte, automată
L/l/h (mm)4.236/1.805/1.697
Ampatament (mm)2,570
Volum portbagaj (l)351-1.297
Masă la gol (kg)1.667
Accelerație 0-100 km/h (s)ncncnc
Viteză maximă (km/h)ncncnc
Consum mixt (l/100 km)ncncnc
Emisii CO2 (g/km)ncncnc
Preț (euro cu TVA)ncncnc
Performanțele motoarelor, consumul și emisiile urmează să fie anunțate pe baza rezultatelor testelor de omologare WLTP

Adaugati comentariu