Test Peugeot 2008 GT 1.2 PureTech 155: Regele leu

test Peugeot 2008 GT 1.2 PureTech 155

Peugeot a trecut printr-un refresh aproape total al gamei de modele. Cu accent pus pe SUV-uri și crossover-uri, plus o nouă generație a iconicului model 208, gama constructorului francez este mai atrăgătoare ca niciodată. Iar noul venit, SUV-ul 2008, are cu ce se lăuda. Test Peugeot 2008 GT 1.2 PureTech 155.

Foto: Bogdan Paraschiv

Peugeot 2008 intră în arena din ce în ce mai aglomerată a SUV-urilor de clasă mică. Aproape toți constructorii mari au un model dedicat acestui segment, sau vor avea în viitorul apropiat. Peugeot 2008 se află la a doua generație, primul model ce a purtat acest nume fiind lansat în 2013 pe platforma PF1 a grupului francez.

Păstrând formula, Peugeot a preluat platforma folosită de noul model 208 și a dezvoltat un SUV de clasă mică ce poartă numele 2008. Platforma CMP (Common Modular Platform) a permis dezvoltarea unui SUV ce la prima vedere arată ca un 208 pe steroizi.

test Peugeot 2008 GT 1.2 PureTech 155

Caroserie și interior

Cu 4,3 metri lungime, noul model Peugeot 2008 este cu 15 cm mai lung față de modelul pe care îl înlocuiește, fiind mai lung ca un Volkswagen Golf. Deși are dimensiuni exterioare apropiate de clasa superioară, noul Peugeot 2008 intră în concurență directă cu modele ca Volkswagen T-Cross, Seat Arona, noul Renault Captur, Mazda CX-3 sau Ford Puma.

Peugeot 2008 are atât versiuni cu propulsoare clasice pe benzină și diesel, cât și o versiune full electric ce folosește același tren de rulare cu motor electric de 136 CP regăsit și Peugeot e-208. Momentan pe piața din România au sosit versiunile echipate cu motorizări termice, în timp ce modelul full-electric va sosi ceva mai târziu.

test Peugeot 2008 GT 1.2 PureTech 155

Clienții pot alege dintre variante echipate cu motorul pe benzină de 1,2 litri numit PureTech în variante ce dezvoltă 100, 130 sau 155 CP, sau diesel 1.5 BlueHDI de 100 CP sau 130 CP. Majoritatea clienților vor alege motorul pe benzină până la apariția versiunii electrice. Dieselul va fi preferat poate de clienții care vor alege modelul 2008 pentru flote de companie.

Dintre versiunile pe benzină, varianta de 130 CP va fi probabil cea mai populară. Însă, cel mai performant model din gama 2008 este cel echipat cu motorul turbo cu trei cilindri de 1,2 litri PureTech și 155 CP.

Această variantă a fost modelul testat de noi, în echiparea de top GT. Primul lucru care îți atrage atenția la noul model este designul exterior. Cu o grilă frontală impresionantă ca dimensiuni și o semnătură luminoasă cu ”efect de gheară” specifică noilor modele Peugeot, 2008 atrage și mai multe priviri față de fratele său de platformă, noul 208.

test Peugeot 2008 GT 1.2 PureTech 155

Alături de farurile LED, partea frontală a noului Peugeot 2008 aduce poate cel mai reușit design din gama constructorului francez. Față de generația anterioară a modelului 2008, noul model este la ani lumină distanță la capitolul design.

În spate, noul 2008 este foarte asemănător cu Peugeot 3008, dar linia plafonului este plonjată către spate. Stopurile „gheară de leu” sunt similare și este destul de dificil să deosebești cele două modele atunci când sunt privite din spate.

Noul Peugeot 2008 este o mașină lată, având 1.987 mm de la oglindă la oglindă (1.770 mm fără oglinzi), ceea ce face uneori dificilă acomodarea la volan în zone mai aglomerate. Însă poziția la volan este bună și oferă numeroase reglaje pentru ca cel aflat la comenzi să își poată găsi poziția perfectă.

test Peugeot 2008 GT 1.2 PureTech 155

Singurul lucru care necesită un plus de acomodare este volanul de dimensiuni mici, specific Peugeot și amplasat destul de jos. Pentru cei nu foarte înalți și care preferă volanul amplasat mai sus, acest lucru va obstrucționa planșa de bord. Planșa de bord are un display spectaculos, tridimensional și care poate fi personalizată în funcție de dorințele celui de la volan prin intermediul unui buton rotativ amplasat pe volan.

Astfel, poți alege între un ecran minimalist, altul cu cadrane, sau indicații primite de la sistemul de navigație, toate livrate direct pe ecranul tridimensional din fața celui de la volan. Alături de ecranul tactil central și comenzile tip clapete de pian amplasate pe două rânduri pe consola centrală, aerul din interiorul modelului Peugeot 2008 este unul destul de SF.

Însă Peugeot a făcut și o serie de economii. De exemplu, toate manetele și butoanele fizice pentru semnalizator, ștergătoare, lumini, cruise control și clapetele din spatele volanului sunt identice cu cele folosite pe modele Peugeot mai vechi, ceea ce creează o senzație de anacronism.

De asemenea, Peugeot este adeptul centralizării comenzilor în sistemul digital central. De exemplu, nu există comenzi separate pentru climatizare, în afara unui buton de oprire, iar reglajul temperaturii sau oprirea/pornirea aerului condiționat se face doar prin intermediul displayului digital central.

Acest lucru necesită obișnuință, dacă nu ai mai avut contact cu marca franceză până acum, și distrage atenția celui de la volan atunci când este în mers. Nu există buton separat nici pentru anularea sistemului start/stop, acest lucru putând fi făcut doar din meniul de setări al sistemelor mașinii, tot prin intermediul ecranului central.

Dinamică și confort

Cutia de viteze automată cu opt trepte este comandată cu ajutorul levierului tip Cobra, folosit de Peugeot pentru toate modelele sale, iar cutia oferă și mod manual pentru schimbarea treptelor prin intermediul levierului sau a clapetelor din spatele volanului.

Apropo de volan, direcția este foarte ușoară, ceea ce facilitează la maxim manevrele urbane. Iar raza de bracare este excelentă în ciuda dimensiunilor exterioare. La viteze mari, direcția nu oferă cel mai bun feedback în volan, dar fără ca feelingul să devină supărător.

test Peugeot 2008 GT 1.2 PureTech 155

Suspensia este însă prea fermă la trecerea peste denivelări mici și repetate, ca de exemplu linii de tramvai sau asfalt vălurit de la căldură. În aceste situații suspensia devine zgomotoasă și scutură tare, confortul pasagerilor fiind serios afectat. La acest lucru contribuie din plin și anvelopele mari montate pe jantele de 18 inci cu care era echipat exemplarul de test. Dacă asfaltul este impecabil, suspensia își face bine treaba, caroseria înclinându-se în limite normale pe viraje.

Motorul cu trei cilindri este cunoscut de la gama Peugeot 208 și Opel Corsa, dar varianta de 155 CP este rezervată pentru modele franceze. Deși pare o putere mare pentru un motor turbo de doar 1,2 litri, propulsorul face față cu brio, reprizele fiind suficient de viguroase.

În ciuda dimensiunilor de SUV destul de bine crescut, Peugeot 2008 accelerează de la 0 la 100 km/h în 8,2 secunde, dar motorul plafonează la un pic peste 200 km/h. Cutia cu opt trepte automată schimbă un pic nerafinat în anumite situații.

test Peugeot 2008 GT 1.2 PureTech 155

Dacă alegem modul sport din butonul Drive Select de pe consola centrală, răspunsul accelerației se ascute, iar schimbările de treaptă devin mai rapide. În ceea ce privește consumul de carburant, Peugeot anunță un consum oficial de 6,3 litri/100 km WLTP. În timpul testului nostru, consumul mediu s-a situat la 9,5 litri/100 km, pe un parcurs ce a însumat 60 km de autostradă și apoi trafic urban bucureștean.

Prețul noului model începe de la 17.850 euro (TVA inclus) pentru versiunea Active echipată cu motor pe benzină de 1,2 litri și 100 CP. Pentru modelul de test Peugeot 2008 GT cu motor 1,2 turbo prețul de bază este de 28.084 euro, iar cu echipările opționale, prețul total este de 29.260 euro (TVA inclus).

test Peugeot 2008 GT 1.2 PureTech 155

Verdict

Peugeot a creat un model extrem de atractiv în persoana celui mai nou leu din gama sa. 2008 va atrage clienții inclusiv de la modelul mai mare Peugeot 3008, fiind foarte reușit la nivel de design.

  • Design foarte atrăgător
  • Mai mare și mai spațios față de generația anterioară
  • Motor turbo pe benzină suficient de puternic
  • Direcție prea ușoară
  • Suspensie prea fermă în combinație cu jantele de 18 inci
DATE TEHNICE Peugeot
Model2008 GT 1.2 Puretech 155 CP
Motor/ nr. cilindriL3, turbo
Cilindree (cmc)1.199
Putere maximă/turație (CP/rpm)155/5.500
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)240/1.750
Transmisiefață
Cutie de vitezeautomată, 8 trepte
L/l/h (mm)4.300/1.770/1.550
Ampatament (mm)2.605
Volum portbagaj (l)434
Masă la gol (kg)1.280
Accelerație 0-100 km/h (s)8.2
Viteză maximă (km/h) 208
Consum mixt (l/100 km)6,2
Emisii CO2 (g/km)140
Preț (euro cu TVA)28.084

Adaugati comentariu