Test drive Porsche Carerra 911 2014

 

Das Auto

 porsche carrera (14)

Sunt zile în care, conștient că n-ai peste 100.000 de euro în cont pentru o mașină, ajungi să prețuiești altfel fiecare secundă. Mai ales atunci când doar 4 ți-ar fi suficiente pentru a atinge deja prima sută de km pe oră.

porsche carrera (12)

Nu fur slogane. Pot spune asta cu inima deschisă, cum n-ar putea s-o facă Volkswagen, dacă ne întoarcem puţin în timp la o campanie publicitară Opel, în care Kadett era prezentat drept ˝das auto˝. Lui Carrera chiar i se potriveşte, pentru că din multe puncte de vedere este ˝automobilul˝. Discuţiile despre 911 pot acapara spaţiul editorial al unei reviste ca a noastră, cel puţin, fără a fi consumate nici pe departe. De ce? Pentru că parerile sunt incredibil de variate şi vin în ton cu gama ofertantă a modelului. Pentru unii există Turbo şi atât, Pentru alţii banii se justifică doar în cazul lui Cabrio, iar pentru foarte mulţi chintesenţa modelului este chiar versiunea sa coupe.

porsche carrera (15)

Subsemnatului îi place, în mod deosebit, declinaţia GT3, dar este perfect conştient că nu e genul de automobil cu care să ai o relaţie de convieţuire uşoară, în civilie. De aceea mi-ar fi foarte uşor să mă adaptez unui ˝mariaj˝ cu un 911 Carrera simplu. S; 4S. Şi acum chiar că s-ar găsi mulţi care să-mi strige îndârjiţi în faţă: blasfemie…
Da´ de ce mai, oameni buni? Ştiu că sunt mulţi cei care înţeleg un Porsche în configuraţia iniţială în care a fost proiectat, cu punte motoare spate, dar cum timpul nu iartă pe nimeni, iată că progresul fantastic pe care l-a trăit automobilul în ultimele zeci de ani a condus la o deschidere mai mare către inovaţie chiar şi din partea clasicilor.

porsche carrera (3)

Probabil cea mai cunoscută siluetă din industria auto (la pachet cu cea a „fratelui” Kafer) a primit odată cu generația 991 noi dimensiuni, mai generoase, dar închegate exemplar într-o „linie” ce pare a avea posibilitatea să dăinuie în timp drept exemplu de eleganță. Nu cred că există persoane, incluzându-i aici chiar și pe cei care ar putea să aibă o antipatie față de model, care să spună cinstit, cu mână pe inimă, că Porsche Carrera 991 nu este un automobil frumos. Atâta doar că, proprietarul trebuie să aibă măcar o urmă de inspirație, ca de exemplu în alegerea culorii, cea a vehiculului de test fiind un contraexemplu perfect în acest sens. La interior dăinuie aceeași atmosferă germană, oarecum sobră, bine organizată, fără artificii inutile de design. Și chiar dacă sunt multe butoane, ergonomia este excelentă, în ton cu scaunele sport, perfecte pentru un automobil ce rage a dinamism prin fiecare por.

porsche carrera (5)

Cei 400 CP sunt „parcați” acolo unde a gândit marele inginer Porsche încă de la început că-i stă bine unui motor să fie plasat, în spate, și respectă tradiția modelului, unitatea având o arhitectură boxer și, cel mai important poate, sunetul metalic, inconfundabil, caracteristic. Nu trebuie să fii vreun doctor docent să-ți dai seama, chiar și fără să te uiți, când un 911 îți dă târcoale. Din 3,8 l cilindree sunt storși 440 Nm care sunt oferiți spre exploatare transmisiei automate PDK cu șapte trepte; chiar dacă numărul lor nu mai impresionează pe nimeni acum, setările și răspunsul ei în funcționare încă sunt fabuloase. Și de aici încep particularitățile lui 4S. În mod normal tot cuplul motor este transmis către puntea spate, într-o setare eminamente sportivă a trenului de rulare. La nevoie însă, un sistem inteligent de tracțiune care conține un cuplaj multidisc interaxial poate distribui până la 50% din acesta și către puntea față, atunci când condițiile de aderență o cer sau când solicitările dinamice o impun.

porsche carrera (4)

După cum spuneam și anterior, pentru unii e oarecum revoltător să-i furi farmecul propulsiei unui Porsche, ba mai mult, îngreunându-l pe deasupra, dar eu nu întru în această categorie. Pentru simplul fapt că nu este un sistem de tracțiune integrală permanentă și că el intervine doar la nevoie, putând face diferența între bine și rău în cazuri extreme, eu cred că merită toată atenția. Nu spun c-aş conduce nu-ştiu-cum dar, în mod cert, nu ştiu să pilotez. Nu sunt foarte încântat de situaţia asta, dar realizez că viaţa nu putea fi ofertantă peste măsură chiar cu fiecare în parte. Acestea fiind spuse, totuşi e greu să fiu dovedit de un Carrera 4; e greu pentru orice şofer cu capul pe umeri. Asta dacă nu îl bruschezi imbecil şi nu încurci strada cu o pistă cu circuit închis.

porsche carrera (10)

Aici se face diferența, pentru că 911 Carrera 4S vine cu aceleași setări exemplare ale sașiului, cu un sistem de direcție care te face să te îndrăgostești instant de el și cu o suspensie (ajustabilă) care indiferent de modul de funcționare ales îți oferă pe tavă plăcerea pură a exploatării sportive a unui Porsche; în plus, 4-le din fișa tehnică a produsului este garanția suplimentară a siguranței pe care Porsche ți-o poate asigura bonus. Și, garanția că vei pleca mai agresiv de pe loc dacă arunci hotărât piciorul către pedala de accelerație (0-100 km/h în 4,1 secunde, în modul Sport+). Tot 4-le poate transformă Carrera într-o mașină de zi cu zi, fără probleme, iar cum noi, ca nație, nu avem un cult al escapadelor pe circuit (și nu din cauza noastră, a șoferilor!) mă întreb dacă nu cumva alegerea mea are mai multe avantaje, privind strict obiectiv, decât dezavantaje. Concluzia este pe cât de simplă, pe atât de cinică: 127.471 euro. De la această sumă în sus, cu toate taxele incluse.

Date tehnice3.8 Boxter
pret de baza127.471 euro cu TVA inclus
masa proprie/totala (kg)1.465/1.900
L/l/h (mm)4.490/1.810/1.850
volum portbagaj (L)135
combustibilbenzina
cilindree (cmc)3.800
putere max. (kW(CP)/rpm)294(400)/7.400
cuplu max. (Nm/rpm)440/5.600
cutie de viteze/trepteautomata/7
viteza maxima (km/h)297
sprint 0-100 km/h (s)4,1
consum urban/extra/mixt (L)12,7/7/9,1
norma poluare/emisii CO2 g/kmEuro5/215

 

Adaugati comentariu