TEST: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Style – Valoare sigură

TEST: Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Style - Valoare sigură

Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Style – Valoare sigură! Liniile convenționale te-ar putea face să regreți originalitatea stilistică a lui Yeti. Însă noul SUV compact Karoq este o mașină mult mai confortabilă și mai modernă. Test cu Skoda Karoq 1.5 TSI DSG Style echipată cu noul motor turbo de 1,5 litri în echiparea de top Style.

Karoq preia în parte moștenirea lui Yeti însă renunță la designul original al acestuia care a atras deopotrivă simpatii dar și antipatii, și la numele de Yeti. Designul noului SUV compact Karoq se înscrie în filozofia actuală a mărcii Škoda însă există și constrângeri legate de platformă deoarece Karoq împarte cu Seat Ateca ușile și aripile. Astfel, sinergiile au avut prioritate înaintea unui design ieșit din comun. Însă nu cred că va regreta cineva stilul lui Yeti pentru că din punct de vedere tehnic, al confortului și al spațiului interior, Karoq este superior.

Cu noul Karoq, Škoda intră direct în inima segmentului compact. Cu 4,38 metri lungime, este cu 16 cm mai lung decât Yeti și atacă direct Nissan Qashqai, Kia Sportage, Peugeot 3008 ca să îi numim doar pe câțiva dintre rivali care fiecare au cel puțin un punct forte: Qashqai este lider de piață, Sportage impresionează prin prețurile atractive, iar 3008 prin designul rafinat. În plus, există și o concurență in house cu Seat Ateca. Însă Karoq mizează pe pragmatism și pe o funcționalitate conferită de câteva idei inteligente. Astfel, Karoq vrea să se diferențieze de celelalte SUV-uri ale grupului VW care sunt din ce în ce mai multe și cu care Karoq împarte platforma tehnică MQB.

Škoda este recunoscută pentru practicalitatea și mărimea interiorului modelelor sale. Unul din atuurile lui Karoq este portbagajul care nu se remarcă doar prin volumul record, ci și prin organizarea lui, prin modalitățile de ancorare și prin soluțiile Simply Clever cum ar fi lanterna din portbagaj care se poate scoate. SUV-ul ceh este înțesat de astfel de soluții, unele de serie, altele opționale, reunite sub titulatura Simply Clever: coșulețul de gunoi din buzunarul ușii (18 euro sau inclus în Family Pack), umbrela de sub scaunul pasagerului, racleta de la clapeta rezervorului, covorașul de la portbagaj cu două fețe (40 euro sau inclus în Family Pack 167 euro) sau suportul pentru tichetul de parcare la baza parbrizului. Pe scurt, sunt lucruri mici și ieftine dar care aduc un plus de funcționalitate și culoare în acest model care este foarte bine construit și care nu are niciun minus evident. Revenind la portbagaj mai trebuie să menționăm că roloul portbagajului este prins de hayon și se ridică odată cu acesta, o facilitate întâlnită la breakurile premium.

Așadar, în ciuda sinergiilor cu celelalte SUV-uri din grupul VW, Karoq are specificul și identitatea ei, însă nu se diferențiază substanțial de frații săi. Și acest lucru este evident dacă privim lista de opționale care se concentrează mai mult pe elementele de funcționalitate și mai puțin pe chestiuni decorative și de stil. Totuși, nu putem să nu menționăm proiectarea siglei Škoda pe asfalt când se deschid ușile sau cele zece tipuri de culori pentru iluminarea interioară.

Dacă față de Tiguan care este și puțin mai mare, layoutul planșei de bord este diferit, în schimb, asemănarea cu Ateca este evidentă, layoutul consolei centrale fiind aproape identic cu displayul sistemului multimedia amplasat între gurile de ventilație și comenzile climatizării dispuse dedesubt într-un mod similar.
Abordarea rațională se manifestă și în cazul caracteristicilor dinamice. Karoq nu este o mașină care impresionează printr-o dinamică agresivă ci este în primul rând un plăcut partener de călătorie, ușor de condus și confortabil în sensul cel mai adevărat al cuvântului.

Beneficiind de platforma MQB a concernului VW, Karoq dispune de toate sistemele de asistență moderne, unele dintre ele standard și altele incluse pe lista de opționale. Asistarea la frânarea de urgență și la plecarea din pantă, farurile adaptive cu LED și proiectoarele de ceață cu funcție cornering și pilotul automat adaptiv (până la 160 km/h) sunt standard la Style, dar pentru asistentul de bandă și unghi mort se plătește extra 659 euro, iar pentru asistentul de fază lungă și recunoașterea semnelor de circulație încă 169 euro, respectiv 60 de euro. Până la viteze de 60 km/h, în trafic foarte aglomerat, Karoq controlează direcția, accelerația și frânele și mai trebuie menționat că sistemul de menținere a benzii lucrează într-un mod fluid menținând mașina pe mijlocul benzii.

La volanul lui Karoq șoferul se simte foarte confortabil, scaunele sport opționale (280 euro) oferind un bun suport lateral și fiind excelent configurate. Suspensia absoarbe eficient denivelările scurte deși mașina de test era încălțată cu jantele opționale de 18 inci Braga (384 euro) în locul celor standard de 17 inci de la echiparea Style și puntea spate este semiindependentă la versiunea cu tracțiune față testată. Pe de altă parte, direcția nu este foarte comunicativă și se simte ușoară în aproape toate situațiile, astfel că șoferul se simte izolat față de drum. Aici, Karoq se diferențiază clar de fratele de concern Seat Ateca care este puțin mai rigid. Din păcate, pentru moment, nu este disponibilă suspensia adaptivă cu trei moduri Comfort, Normal și Sport pentru a obține un reglaj mai sport al suspensiei.

Preturi Skoda Karoq: Noul SUV, cu 1.000 euro mai ieftin decât Kodiaq

În schimb, noul motor turbo pe benzină de 1,5 litri care oferă cifre de putere și cuplu foarte bune, este foarte rafinat și liniar în funcționare, iar în combinație cu transmisia automată DSG cu dublu ambreiaj și 7 trepte prezentă pe mașina de test formează un ansamblu foarte omogen. Nu se simte absolut nimic când intră în funcțiune sistemul ACT de decuplare a doi cilindri la sarcini mici și parțiale. Știi că s-au decuplat doi cilindri exclusiv datorită afișajului care apare pe displayul computerului de bord dintre indicatoare, atât de lină este trecerea, atât la cuplare cât și la decuplare. Această inovație contribuie efectiv la obținerea unui consum decent care s-a cifrat la 7,81 l/100 km. Valoarea în sine nu este cu mult mai gurmandă decât a unui diesel de 2 litri și putere echivalentă, ceea ce recomandă benzina ca o alegere foarte bună având în vedere diferența mică de consum față de diesel, rafinamentul superior și forța de împingere viguroasă.

La drum întins, ansamblul motor-cutie și suspensia sunt foarte silențioase la viteze de autostradă, singurele zgomote percepute provenind de la zgomotele la rulare ale pneurilor și cele din jurul oglinzilor retrovizoare, destul de mari. 

 

Verdict AutoExpert

Verdict| Urmașul lui Yeti nu mai are acea linie originală, dar este o mașină mai modernă, spațioasă și mult mai confortabilă. Datorită utilizării platformei MQB, Karoq se bucură de toate delicatesele tehnice ale grupului VW de la calitate și funcționalitate până la sistemele de asistență și multimedia. Motorul turbo de 1,5 litri este un exemplu de rafinament și se dovedește și eficient. Prețul versiunii de test e atractiv raportat la echipare.

Skoda Karoq 1.5 TSI Style 25.759 euro

Dotări standard: climă automată, sistem multimedia Bolero cu display tactil de 8 inci, faruri LED adaptive, pilot automat adaptiv, sistem de acces fără cheie, scaune față încălzite, senzori de parcare spate, jante aliaj 17 inci, volan multifuncțional în piele.

Dotări opționale: Sistem de navigație Columbus 1.190 euro, sistem HiFi Canton 324 euro, sistem VarioFlex 351 euro, scaune față sport 280 euro, scaune spate încălzite 143 euro, scaun șofer cu reglaj electric 456 euro, asistent unghi mort și de bandă 659 euro.

DATE TEHNICESkoda Karoq 1.5 TSI Style
Model1.5 TSI
Motor/ nr. cilindriL4, benzină
Cilindree (cmc)1.498
Putere maxima_/turatie (CP/rpm)150/5000
Cuplu maxim/turatie (Nm/rpm)250/1500
Transmisiefata
Cutie de viteze7 trepte, DSG
L/l/h (mm)4380/1870/1600
Ampatament (mm)2.620
Volum portbagaj (l)464
Masa la gol (kg)1.393
Acceleratie 0-100 km/h (s)8,6
Viteza maxima (km/h)203
Consum mixt (l/100 km)5,6
Emisii CO2 (g/km)127
MASURATORI QUATTRORUOTE
Acceleratii
0-60 km/h (s)4,4
0-100 km/h (s)9,3
0-130 km/h (s)15,5
1 km cu start de pe loc (s)30.9
Reprize
Repriza_ 70-90 km/h (s)3,7
Repriza_ 70-120 km/h (s)8,8
Franare de la 100 km/h
La gol, rece (m)42,6
Consum
La 90/100/130 km/h (l/100 km)5,99/6,49/8,92
In oras/drum national/ autostrada (l/100 km)7,81/7,19/8,47
Consum in test (l/100 km)7,81
Autonomie (km)639
Masa masurata (kg)1.568
Zgomot interior
La 50 km/h (dBA)56,3
In accelerare maxima72,6
Pret (euro cu TVA)25.759

Adaugati comentariu