Test drive Skoda Yeti 2013

Skoda Yeti Face-lift

skoda yeti (4)

 

Domesticirea lui Yeti

SUV-ul compact al constructorului ceh a trecut recent printr-un facelift ce îi imprimă o imagine mai agresivă, similară cu cea adoptată pe noile modele Skoda

skoda yeti (5)

În 2009 Skoda a intrat pe piaţa SUV-urilor compacte cu un automobil cu performanţe în afara asfaltului peste media clasei şi o denumire ce te duce cu gândul mai degrabă la drumuri forestiere decât la o maşină ce va circula preponderent pe asfalt. Pentru cei care vor să accentueze acest lucru Skoda a lansat odată cu facelift-ul din 2013 şi o variantă denumită Outdoor, ce are elemente de caroserie special desenate pentru ieşirile dese în natură. În acest test vom despre varianta denumită simplu Yeti, destinată celor ce folosesc maşina preponderent pe asfalt, dar vor să se bucure în lunile de iarnă de avantajele sistemului 4×4. La exterior modificările s-au axat in special către partea frontală, ce are acum formele rectangulare regăsite la Octavia, Rapid şi  Superb. Plusul de agresivitate câştigat se potriveşte mai bine cu forma generală a caroseriei, adăugând un pic de masculinitate, ce lipsea variantei iniţiale.

skoda yeti (6)

Odată aşezaţi în interior, remarci că lucrurile bune nu se schimbă, astfel că doar volanul are un design diferit. Apartenenţa la grupul Volkswagen se traduce însă prin ergonomie şi materiale de bună calitate. Formele drepte ale caroseriei asigură loc suficient la picioare şi pe scaune şi pe banchetă şi excelent pentru cap. Scaunele din faţă sunt destul de confortabile, dar o persoană mai masivă se va simţi un pic înghesuită. Portbagajul are un volum de 416 litri, si o formă regulată. Uşa de mari dimensiuni, dreaptă permite încărcarea de obiecte voluminoase atunci când bancheta este rabatată si volumul util ajunge la 1760 litri. Vizilibitatea este avantajată de formele simple ale caroseriei şi de poziţia înaltă la volan. Suprafeţele vitrate mari aduc şi ele un plus.

skoda yeti (3)

La drum

Varianta testată era dotată cu propulsorul favorit al românilor 2.0 TDI 140 CP, propulsor care îi imprimă modelului ceh o dinamică bună pe asfalt. Pentru a favoriza performanţele off-road fără a monta un reductor transmisia are primele rapoarte foarte scurte, fapt ce necesită un timp de acomodare, mai ales pentru condusul în oraş. Butonul “off-road” amplasat pe consola centrală oferă asistenţă la coborârea pantelor abrupte cu transmisia lăsată în punctual mort. Diferenţialul Haldex de generaţia a patra promite aderenţă pe orice fel de carosabil. La drum lung te poţi bucura de reprize bune şi de menţinerea vitezei de croazieră la turaţii mici. Pentru cei mai pretenţioşi există şi varianta cu transmisie automată DSG, al cărei preţ porneşte de la 28000 Euro în varianta de echipare Ambition.

skoda yeti (8)

Pentru că vorbim de o platformă comună cu VW Golf din generaţia trecută, ţinuta de drum face o surpriză plăcută. Maşina este stabilă pe drumuri virajate, suspensia independentă pe toate cele patru roţi şi sistemul de tracţiune integrală conferind siguranţă chiar şi atunci când se conduce mai sportiv.  Suspensia este silenţioasă şi confortabilă peste denivelări. Caroseria are o insonorizare bună, şi pentru un zgomot redus la vânt, contrar formei ce nu inspiră un coefficient aerodinamic excelent. Pentru o maşină cu sistem 4×4 permanent şi propulsor de 2.0 litri consumul din test a fost unul decent, de sub 8% în condiţiile în care nu s-a avut în vedere economia de carburant.

skoda yeti (9)

Cine o cumpără

Skoda Yeti este o maşină care se adresează celor care au nevoie de manevrabilitate bună în oraş şi dimensiuni ce permit parcarea facilă, dar care îşi doresc şi versatilitatea oferită de garda la sol înaltă şi tracţiunea integrală. Principala problemă a maşinilor din acest segment este lansarea Daciei Duster, care vine cu aceste atuuri la un preţ imbatabil. Comparativ cu aceasta Yeti este peste 5000 de euro mai scumpă, în funcţie de dotări, dar aduce ca beneficii un interior mai bine finisat, un motor mai puternic şi o ţinută de drum net superioară. Interiorul are şi el materiale de calitate superioare. Un alt avantaj este multitudinea de dotări opţionale ce pot fi achiziţionate, acestea crescând semnificativ nivelul de confort, dar ducând şi preţul foarte aproape de 30.000 Euro.

 

Date tehniceskoda yeti
pret de baza20.534 euro cu TVA inclus
masa proprie/totala (kg)1.465/2.010
L/l/h (mm)4.222/1.793/1.671
volum portbagaj (L)416/1.760
combustibildiesel
cilindree (cmc)1.968
putere max. (kW(CP)/rpm)103(140)/4.200
cuplu max. (Nm/rpm)320/1.750-2.500
cutie de viteze/treptemanuala/6
viteza maxima (km/h)193
sprint 0-100 km/h (s)9,7
consum urban/extra/mixt (L)6,1/4,5/5,1
norma poluare/emisii CO2 g/kmEuro 5/134

 

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top