Test special Jeep Wrangler Rubicon 4xe – Hulk

Dacă un Wrangler Rubicon s-ar înfuria ca personajul Hulk din celebrele benzi desenate, ar arăta ca modelul pe care l-am testat în rândurile care urmează. Doar că este albastru, în loc de verde. Foto: Bogdan Paraschiv

Nu poți să nu remarci Jeepul Wrangler Rubicon albastru, cu roți de 42 inchi când apare într-o intersecție. Este cu câteva zeci de centimetri mai înalt decât orice mașină, iar roțile cu diametru impresionant par desprinse din lumea monster truck-urilor. Dar, de fapt, avem în față un Jeep Wrangler Rubicon 4xe din recent lansata generație JL, pregătit să înfrunte orice fel de teren. Pentru că proprietarul său, Cristi Movilă, este un pasionat al aventurilor în afara drumurilor bătătorite.

Hulk – Jeep-ul pe steroizi

Ne-am întâlnit într-o după-amiază de august, în Piața Victoriei, iar primul lucru care m-a făcut să calculez de două ori a fost simpla accesare a habitaclului. Cu roțile de 42 de inchi, urcarea la propriu în mașină este un mic exercițiu fizic. Am reușit după o serie de indicații de la Cristi (te apuci de un mâner, pui un picior în cabină și te ridici prin forța brațelor), apoi mișcarea a devenit cumva naturală.

Cristi Movilă alături de Jeep-ul său modificat.

Instalat pe locul din dreapta, am admirat traficul de la înălțime, minunându-mă cât de natural se simte Jeepul Wrangler plug-in hybrid chiar și după o serie de modificări extensive operate de către proprietar. Rulăm electric prin București, ceea ce amplifică senzația de mirare. Știu că sunt într-un automobil plug-un hybrid capabil să ruleze mai bine de 50 km electric, dar când vezi mașina te-ai aștepta să auzi ronțăitul specific unui motor diesel. Jeep a creat un Wrangler plug-in hybrid fără să compromită performanțele în off-road, iar creierul meu are nevoie de timp să se ajusteze la această realitate. Cristi Movilă îmi spune că folosește mașina zilnic, fiind principalul său mod de deplasare de acasă către birou. O încarcă la o stație din apropierea clădirii în care lucrează și îmi zice că lumea este mereu uimită să vadă impresionantul off-roader cuplat la o priză.

Ieșim din București, ne întâlnim cu Andi Popescu, unul dintre cei mai cunoscuți pasionați ai fenomenului off-road și fondatorul clubului Revolt. Andi și Jeepul său ne vor însoți într-o scurtă raită în teren accidentat, pentru a ne ghida și asista în caz de nevoie. Pentru că prima regula în off-road este să nu pleci singur la drum.

Pe asfalt, trec și eu la volan. Hulk se conduce extrem de ușor, în ciuda înălțimii semnificative și a roților foarte mari. Da, ai nevoie de câteva minute ca să te obișnuiești cu dimensiunile exterioare și cu faptul că mașina este mai lată decât o bandă de rulare normală, dar în rest se comportă așa cum mă așteptam de la un Jeep Wrangler.

Wrangler 4xe – plug-in hybrid

Să recapitulăm, sunt la comenzile unui Wrangler care a ieșit din fabrică în versiunea Rubicon 4xe cu patru portiere și soft top amovibil. Wrangler 4xe este versiunea plug-in hybrid a celei mai recente generații a celebrului Jeep. Wrangler Rubicon 4xe dezvoltă 380 CP oferiți de un sistem hibrid de propulsie format din propulsorul termic de 2,0 litri cu patru cilindri (272 CP și 400 Nm) și două motoare electrice (63 CP + 145 CP). Cele două motoare electrice sunt alimentate de o baterie de 17,3 kWh, ceea ce permite o autonomie oficială în mod electric de peste 50 km. Bateria poate fi încărcată de la un wallbox sau o priză casnică, chargerul de la bord permițând încărcări cu maximum 7,2 kW.

Transmisia este asigurată de o cutie automată cu opt rapoarte, iar mașina dispune de reductor cu două trepte, sistem pentru decuplarea barelor stabilizatoare și, bineînțeles, tracțiune integrală.

Depășim Câmpina și intrăm pe șoseaua care duce spre Barajul Paltinu, iar la un moment dat, ne oprim pe marginea drumului. Anvelopele uriașe sunt dezumflate, pentru a obține mai multă tracțiune, și pornim din nou. Traversăm un vad în doar câteva secunde, urcăm un mic deal și dăm de o fostă albie de râu cu lespezi de piatră. Cele două Jeepuri Wrangler atacă pietrele impresionante, iar din interior, ai senzația că nu există vreun loc unde acest automobil nu poate ajunge. Roțile uriașe se agață de marginile potecii și împing mașina înainte printre crăci și trunchiuri de copaci. Apropo, un alt fapt cu care nu sunt obișnuit este faptul că, în off-road, crengile și alte lucruri care pot zgâria vopseaua caroseriei nu contează. Caroseria Wranglerului nostru este plină de urme fine, ba chiar și de câte o îndoitură care accentuează farmecul său robust.

După o porțiune dificilă, în care cursa suspensiei a fost bine pusă la treabă (vezi imaginile), ajungem în vârful unui deal, alături de un stâlp de înaltă tensiune. Priveliștea e magnifică și încep să înțeleg pasiunea acestor oameni de a parcurge trasee prin păduri. E aproape incredibil cum poți ajunge în locuri neumblate, accesibile altfel doar ATV-urilor și motocicletelor de enduro și motocros.

Puțină istorie

Pasiunea pentru off-road a lui Cristi Movilă a început în 2017, cu un Jeep Grand Cherokee WJ din 1999. După o serie de modificări, a ajuns la concluzia că are nevoie de o motorizare mai puternică. A urmat un al doilea Grand Cherokee, din 2004, cu motor V8 de 4,7 litri și 265 CP. Mașina a fost supusă unor modificări radicale, inclusiv înlocuirea suspensiei și a punților.

Cristi ne spune: „În tot acest timp, având mașinile în service tot timpul și neputând practic să mă bucur de ieșirile cu prietenii, pentru că niciodată nu erau gata sau aproape mereu se stricau, am luat decizia – de departe cea mai bună – de a cumpăra un Wrangler JL Rubicon nou, pe care să îl modific pentru off-road. Așa am achiziționat primul Wrangler, un Rubicon din 2020, cu o lună înainte de lockdown. L-am modificat rapid, cu un kit de suspensie Teraflex, i-am pus roți de 37 de inchi, bare metalice, troliu și tot ce mai trebuia. De mașina asta, m-am bucurat aproape 2 ani, în care am făcut foarte multe ieșiri în off-road și am avut o participare în Campionatul Național de Rally Raid din 2021, la clasa Promo“. Cristi Movilă deține și un Grand Cherokee SRT8 pregătit pentru competiții în off-road, unde participă activ. Chiar înainte de întâlnirea noastră, s-a impus la categoria Open în cadrul competiției Baha 555 România. Iar planurile legate de competiții nu se opresc aici, el plănuind să ia startul în cel mai greu rally raid din lume, Dakar. Dacă totul merge bine, îl vom vedea în Raliul Dakar ediția 2024. Dacă nu, sigur în 2025.

După lansarea versiunii hibride plug-in a modelului Wrangler JL, Cristi s-a decis să treacă la noua versiune. Motivele erau clare – mai multă putere, cuplu aproape cu 50% mai mare, disponibil instantaneu datorită motorului electric, plus autonomie și posibilitatea de a merge și pur electric.

O listă lungă de modificări

Noul Wrangler Rubicon 4xe nu a rulat niciun kilometru în specificațiile standard. Modificările au fost făcute chiar la dealerul AutoItalia, imediat după ce mașina a ajuns în țară. Iar lista lor este lungă, totalul depășind 30.000 euro peste prețul mașinii de serie. Astfel, Wranglerul nostru are lift kit Clayton Premium cu amortizoare Fox 2.5, bare față și spate modificate, scuturi Rival Aluminium, troliu Warn, overfendere Bushwalker și inner fendere Poison Spyder.

Elementele cele mai impresionante sunt roțile. Acestea au jante cu beadlock Hutchinson Rock Monster de 17 inchi, pe care au fost montate anvelope speciale Maxxis Trepador Competition cu diametrul total de 42 de inchi. Pe lista de modificări, mai regăsim un Tazer Mini, element electronic care permite recalibrarea computerului de bord pentru adaptarea la noile dimensiuni ale anvelopelor și alte setări pentru off-road, cum ar fi blocarea roții posterioare din partea opusă virajului, pentru o manevră mai rapidă într-un spațiu mai redus. O serie de accesorii necesare completează lista de modificări: compresor de aer ARB, manometru, furtun, accesorii de recuperare (ocheți, scripeți, șufă de copac, șufă cinetică, ancoră de pământ, măsuță pentru ușa de la portbagaj – indispensabilă pentru tăiatul slanei în pădure –, lumini suplimentare, suporți pentru camere video și telefon, hamac pentru plafon, antenă, mânere suplimentare, suport pentru scos roata de rezervă, genți și diverse alte lucruri).

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top