TEST Volkswagen Touran 2.0 TDI – Familist convins

TEST Volkswagen Touran. Gradual, toate modelele Volkswagen de clasă compactă fac saltul inspirat la noua platformă modulară MQB. După Golf și SportsVan, acum este rândul nolui Touran să se bucure de beneficiile unei mase reduse. Test cu dieselul de top 2.0 TDI de 150 CP. Foto: Bogdan Paraschiv

12 ani și nu mai puțin de trei operațiuni distincte de facelift s-au scurs de la introducerea primei generații Touran. O carieră îndelungată ce transformă monovolumul VW într-unul dintre cele mai longevive modele din portofoliul mărcii.

Ceea ce nu s-a perimat de-a lungul timpului a fost statutul de etalon încă neînvins în materie de modularitate și rafinament de rivalii mai tineri. Iar acest ecart pare și mai greu de depășit, odată cu sosirea unui Touran complet nou – creat pe platforma modulară MQB; un strop mai lung (+30 mm), un pic mai lat (+35 mm) și mai plat (-6 mm). Designul rămâne familiar, VW mizând pe aspectul sobru consacrat. Dar, simplitatea are farmecul ei, formele angulare fiind cel mai bun aliat în lupta cu spațiul.

test_touran (3)

În contrast cu fratele mai mare Sharan, noul Touran e încă fidel deschiderii convenționale a ușilor posterioare. Ce se ascunde, însă, în spatele acestora a fost regândit de la zero. Cele trei scaune individuale din rândul doi nu mai pot fi demontate complet, dar pot fi rabatate mult mai rapid, ridicarea șezutului nemaifiind acum necesară.

Volumul maxim de încărcare ajunge la 1.857 l, iar cu locurile șase și șapte (opțiune, 698 euro) pliate, acesta este estimat la 633 l. În configurația standard cu doar cinci locuri, aceeași valoare crește la 743 l – record în segment și de două ori mai mult decât în Golf (380 l). Indiferent de varianta aleasă, suprafața de încărcare rămâne mereu plană, iar lățimea și înălțimea portbagajului măsoară 980, respectiv 860 mm. Scaunul pasagerului din dreapta poate fi, de asemenea, rabatat (standard de la Comfortline), ceea ce înseamnă că Touran poate transporta obiecte lungi de 2,7 m.

test_touran (10)

Hayonul beneficiază și de acționare electrică (372 euro), o pivotare a piciorului sub bara din spate fiind suficientă pentru a comanda deschiderea acestuia. Nu trebuie să va faceți griji nici pentru ruloul portbagajului, care poate fi ascuns într-un compartiment dedicat, situat chiar în spatele scaunelor din rândul trei, sub podeaua dublă. Tot în portbagaj pot fi găsite și alte detalii practice: prize de 12 și 230 V sau o lanternă amovibilă (139 euro). Inteligent!

  •  Interior generos dimensionat 
  •  Tren de rulare rafinat, motor economic
  •  Portbagaj uriaș, ușor configurabil 
  •  Spațiu limitat pe scaunele din rândul trei 
  •  Șapte locuri, doar opțional 

Ampatamentul de 2,79 m, mare cât cel al noului Passat, face minuni în materie de spațiu. Trei pasageri pot călători extrem de comod pe rândul doi, chiar și pe distanțe lungi, grație unei lățimi interioare față/spate record de 1.510 mm, a unei înălțimi de 1.040/980 mm și a unei distanțe confort de 760 mm. Cele trei locuri culisează longitudinal 20 cm și dispun de spătar cu unghi de înclinare variabil și guri de ventilație cu reglaje de temperatură separate (Climatronic pe trei zone, serie). Funcția easy-entry ușurează accesul la scaunele din rândul trei, ce pot acomoda nu doar copii, ci și doi adulți, cu concesii importante la nivelul genunchilor, însă.

Touran este plin de surprize și la capitolul dinamică. Cu suspensia adaptivă DCC (954 euro), acesta rulează la cele mai înalte cote de confort și scapă de stigmatul balansului neplăcut în viraje, masa redusă cu 62 kg și ecartamentele mai late asigurând o ținută de drum plăcută și sigură. Agilitatea e accentuată de direcția precisă, care, în ciuda asistării electrice, a urcat cel puțin o treaptă în materie de feeling. Cutia manuală cu șase trepte, etajată inspirat, face pereche bună cu motorul vivace, toți cei 150 CP și 340 Nm fiind „acasă”, acompaniați de reprize excelente. Da, e un TDI, dar unul curat, primenit de reducerea catalitică selectivă bazată pe tehnologia AdBlue!

test_touran (4)

Verdict AutoExpert

VW și-a făcut bine temele. Dincolo de beneficiile implacabile aduse de tranziția la platforma ultra-modernă MQB (masă redusă, agilitate regăsită), noul Touran convinge prin rafinamentul trenului de rulare, prin spațiul interior imens și multitudinea de soluții practice inteligente, menite să aducă un strop de bucurie în viața familiștilor de carieră.
DATE TEHNICE Volkswagen
Model Touran 2.0 TDI SCR Highline
Motor/nr.cilindriL4, turbo-diesel
Cilindree (cmc)1.968
Putere maximă/turație (CP/rpm)150/3.500-4.000
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)340/1.750-3.000
Transmisiefață
Cutie de viteze6 trepte, manuală
L/l/h (mm)4.527/1.829/1.659
Ampatament (mm)2.791
Masă la gol (kg)1.552
Volum portbagaj (l)137/633/1.857
Accelerație 0-100 km/h (s)9,3
Viteză maximă (km/h)208
Consum u./extr./mixt (l/100 km)5,4/4,0/4,5
Normă poluare/emisii CO2 (g/km)Euro 6/117
Preț (euro cu TVA)de la 28.672

Adaugati comentariu