TEST VW Passat Alltrack 2.0 TDI 190 CP DSG – Aspirații outdoor

VW Passat este cea mai vândută berlină de clasă medie, în România. Dar pentru cei care își doresc mai multă polivalență, există acum versiunea Alltrack cu garda la sol mai mare, pe lângă tracțiunea integrală deja existentă.

Primul element care sare în ochi atunci când ne uităm la Passat Alltrack este garda la sol mai mare cu 2,75 cm față de Passat Variant, care pare suficientă astfel încât să nu mai fim la fel de grijulii atunci când parcăm la bordură, sau peste un maldăr de zăpadă uitat de firmele de deszăpezire pe vreo stradă mai mult sau mai puțin cu statut de bulevard.

Aspectul puțin mai dur, cu acele bandouri de plastic negru, conferă mașinii un aer superior, prin care spune că va putea îndura multe suplicii. Dar să nu exagerați totuși pentru că, dincolo de aspectul mai agresiv, sub caroserie se află o mecanică de VW Passat, ce are la bază platforma MQB utilizată la
Golf&Co. Pasajele roților și pragurile sunt mai rezistente la zgârieturile specifice smârcurilor de tufe sau arbuști decât la loviturile de pietre sau rădăcini de arbori. Desigur, sunt impresionante mai ales prin orașe și-i vor oferi celui de la volan aerul că poate merge cu Passat-ul său mult mai departe decât orice alt vecin care are, la rândul său, un Passat.

test_vw-passat-alltrack-interior

Interior adaptabil

La interior am găsit aceeași modularitate ca la un Passat break, dar ceva mai multe particularizări ale display-urilor de pe consola centrală. Sistemul multimedia Discover Pro are pe lângă modurile Eco, Normal, Sport, Individual și un mod Off-road, care afișează printre altele unghiul de bracaj al roților față. Dacă pe stradă această informație este prea puțin relevantă, în zone cu noroi și pietriș e mai importantă. Sunt aproape 50 butoane pe volan, bord și consola centrală, ceea ce poate stârni ceva confuzie dar acomodarea este destul de ușoară, pentru că meniurile sunt intuitive. În schimb, liniile simple, drepte ale bordului, îl fac nu simplist ci oarecum banal. Opțional, modelul de test dispunea de displayul virtual cu cristale lichide (468 euro) care poate afișa o sumedenie de informații și se poate configura în fel și chip. Totuși, la un astfel de nivel de tehnologie, bordul merita un design mai futurist decât unul mai degrabă conservator.

test_vw-passat-alltrack (2)

Dornic de aventură

Odată scăpat din baierele orașului, Passat Alltrack se simte în elementul său, fie că este vorba despre autostradă sau teren ușor acccidentat. Mulțumită sistemului de cruise control adaptiv, cu radar, se poate merge pe autostradă destul de relaxat. Mașina va frâna sau va accelera singură în funcție de trafic. Ca vizibilitate, este la nivelul clasei sale, iar pentru unghiurile moarte are disponibil un senzor de proximitate care va atrage atenția celui de la volan, când va fi cazul. Odată ieșit de pe asfalt, mașina va gestiona singură tracțiunea integrală în funcție de suprafața de rulare și viteză. Diferențialul interaxial Haldex gestionează foarte bine transferul de cuplu între punți, iar dacă este cu adevărat nevoie se poate decupla și ESP-ul. Sistemul 4×4 este reglat în așa fel încât să confere un comportament subvirator, normal și sigur, dar dacă cineva dorește să aibă parte de puțină distracție decuplează ESP-ul și atunci puntea spate poate fi provocată ca mașina să supravireze. Cu suspensie McPherson pe față, comportamentul pe viraje este sigur, semnalele transmise prin volan fiind suficient de evidente atunci când apare vreo abatere de la traiectorie. Iar în cele mai multe cazuri, abaterea de la traiectorie poate fi controlată eficient și progresiv de ESP.

Motorul 2.0 TDI de 190 CP face casă bună cu transmisia DSG cu 6 trepte și consumă rezonabil.
Din punct de vedere financiar, Passat Alltrack 2.0 TDI/190 CP este cu doar 1.100 euro mai scump decât Passat Highline 2.0 TDI 4Motion cu aceeași putere și cutie DSG, dar este poziționat ca preț sub orice SUV premium sau cu pretenții premium. Oferă în schimb un nivel ridicat de confort și siguranță precum acestea.

verdict_tudor

Verdict AutoExpert

Passat Alltrack este genul de mașină ideală pentru cei care preferă o ieșire la cabana de la munte în week-end sau spre mare. Este mai nobil ca un SUV, iar portbagajul de peste 600 de litri este ideal pentru familie.
DATE TEHNICE Volkswagen
Model Passat Alltrack 2.0 TDI DSG
Motor/nr.cilindriL4, turbodiesel
Cilindree (cmc)1968
Putere maximă/turație (CP/rpm)190/4.000
Cuplu maxim/turație (Nm/rpm)400/1.900 - 3.330
Transmisieintegrală permanentă
Cutie de vitezeaut., dublu ambreiaj, 6 trepte
L/l/h (mm)4.777/1.832/1.530
Ampatament (mm)2.789
Masă la gol/sarcină utilă (kg)1.705/660
Volum portbagaj (l)639-1769
Acelerație 0-100 km/h (s)8,0
Viteză maximă (km/h)220
Consum u./extr./mixt (l/100 km)6,0/4,5/5,1
Emisii CO2 (g/km)135
Preț (euro cu TVA)38.239

Adaugati comentariu