Compania Theion dezvoltă o baterie care promite să revoluționeze industira EV-urilor. Aceasta nu utilizează celule Li-Ion și are o densitate energetică triplă. Foto: theion.de
Theion este un start-up german care, recent, a accesat un împrumut de 15 mil. euro. Acesta este destinat în totalitate dezvoltării bateriei cu cristale de sulf. Sulful este a 16-a cea mai prezentă substanță de pe Glob. Dat fiind faptul că acesta este un produs secundar industrial, nu este necesară săparea de mine care să afecteze natura. Practic, emisiile de CO2 per kg de sulf sunt zero. Per total, ar fi necesară o treime din energia folosită la bateriile NMC pentru a construi una cu sulf.
Iar asta nu ar însemna mare lucru fără următoarea remarcă: catodul de sulf conține de cinci ori mai multă energie decât cel NMC (Litiu Nichel Mangan Cobalt). În final, bateria este complet reciclabilă la un preț redus. Bateria nu conține cobalt, nichel și solvenți în electrolit.
Targetul Theion: 1 kWh/kg!
Iar lipsa de poluare nu este singurul atu al bateriei. De exemplu, Theion este convins că poate tripla densitatea energetică a bateriilor NMC. Ținta companiei: 1000 wH/kg, fapt care ar face ca o baterie uriașă de 100 kWh să cântărească… 100 kg! Aceasta ar trebui să ofere autonomii de peste 1000 km și o încărcare completă în mai puțin de 10 minute.
Legat de prețul de producție, trebuie ținut cont că sulful costă 1% din pudra NMC 811. Astfel, este probabil ca prețul final să fie substanțial redus (cu o treime, conform companiei).
De fapt, singura problemă majoră actuală este rezistența bateriilor în timp. Pentru a fi viabile comercial, bateriile ar trebui să reziste la 1000 de cicluri de încărcare-descărcare. Suma primită împrumut îi va ajuta să ajungă la acest rezultat, dar până acolo mai sunt câteva etape.
- definitivarea tehnologiei anodului (+30% densitate energetică)
- celulele de 500 Wh/kg care să reziste la 500 cicluri
- celulele de 1000 Wh/kg care să reziste la 1000 cicluri
Compania nu specifică o țintă pentru încheierea perioadei de dezvoltare a bateriei.
➡ Citește aici despre acumulatorul fără nichel și cobalt! 💡









