Top 10 cele mai emblematice mașini din istoria curselor de la Le Mans

Dome Zero autoexpert.ro

Cursa automobilistică de la Le Mans este una dintre cele mai celebre din peisajul sporturilor cu motor, fiind singura care durează 24 de ore. Prima ediție s-a desfășurat în anul 1923, dar cea din 1966 a rămas în istorie prin succesul în premieră al celor de la Ford. De asemenea, atunci au debutat Henri Pescarolo și Jacky Ickx. Pescarolo avea să stabilească recordul de participări (33), iar Ickx a fost primul pilot care a ajuns la 6 victorii.

De-a lungul timpului, pe pista de la Le Mans au rulat mașini considerate adevărate capodopere/bizarerii ale ingineriei și designului auto. Iată-le pe cele mai apreciate:

Dome Zero RL

A participat la ediția din 1979, fiind construită de japonezi special pentru cursa de la Le Mans. Prin forma sa, această mașină a revoluționat conceptul de aerodinamică în automobilism. La start s-au aflat două autovehicule, cu motoare diferite. Niciunul nu s-a dovedit suficient de fiabil pentru a se bate la titlu. Problema nu a fost rezolvată nici în următorii ani, însă important este că s-a punctat la „impresia artistică”. (foto sus)

 

Nissan DeltaWing

Nissan DeltaWing autoexpert.ro

Prototipul experimental a fost creat pentru cursa din 2012 de producătorul japonez în colaborare cu designerul Ben Bowlby, cu antreprenorul american Don Panoz, cu fostul pilot Dan Gurney de la All-American Racers, cu Highcroft Racing team și cu Michelin Tyres Norh America. Avea jumătate din greutatea unei mașini obișnuite, tehnologia folosită fiind considerată una „din viitor”.

Nardi Bisiluro 750

Nardi Bisiluro autoexpert.ro

Mașina care a luat startul la ediția din 1955 a avut o formă ciudată, asimetrică, semănând mai degrabă cu un balon. Șoferul stătea într-o parte, iar motorul se găsea în cealaltă parte, ideea constructorului italian fiind ca greutatea să se distribuie cât mai uniform. „Bolidul” nu a reușit să termine cursa, fiind „suflat” în decor de o altă mașină, care a trecut pe lângă el.

Le Monstre

Le Monstre autoexpert.ro

„Monstrul” din seria Cadillac avea o aerodinamică neconvențională. Inițial, organizatorii nu au vrut să îl accepte în cursa din 1950. S-a supus la vot și, până la urmă, pilotul a putut să îl alinieze la start.  Surprinzător, mașina a prins o viteză de 130 de mile/oră, dar s-a oprit într-un un zid format din saci cu nisip.

WM Peugeot P88

WM Peugeot P88 autoexpert.ro

Porsche este unul dintre constructorii care au dominat circuitele de curse. Între anii 70 și anii 90, a obținut 16 victorii la Le Mans. Modelul 917 a debutat în anul 1969, cu Ferdinand Piëch la volan. Este considerat precursorul automobilelor Porsche din ziua de astăzi.

Audi R18

Audi R18 autoexpert.ro

Specialiștii i-au observat potențialul încă din anul 2001, când a apărut pentru prima oară pe pistă. Ulterior, a doborât recordul de 16 victorii deținut de Porsche. În 2013, Audi R18 era dotat cu un motor turbo hibrid de 550 de cai putere, fiind prima mașină de un asemenea tip care s-a impus la Le Mans. La volan s-a aflat pilotul Tom Kristensen, căruia i s-a spus „Mr. Le Mans” („Domnul Le Mans”) pentru numărul mare de victorii.

McLaren F1 GTR

McLaren F1 GTR autoexpert.ro

Se consideră cu McLaren F1 este cea mai bună mașină pentru șosea construită de acest producător. Inițial a fost gândită special pentru străzile orașului, dar la presiunea fanilor și a echipei de curse a fost adaptată. Astfel, „a luat naștere” F1 GTR, care a uimit prin viteză și anduranță. Acest model a terminat pe locurile 2 și 3 în cursa din 1997.

Ford GT40

Ford GT40 autoexpert.ro

Este una dintre cele mai faimoase mașini  din istoria automobilismului, inspirând filmul „Ford vs Ferrari”, produs la Hollywood. Modelul Ford GT40 s-a impus în cursa legendară din 1966, despre care am amintit la începutul acestui articol. Supremația Ferrari a fost întreruptă, iar compania americană a fost legitimată ca unul dintre cei mai importanți producători de mașini la nivel mondial.

Ferrari 250 LM

Ferrari 250 LM autoexpert.ro

În perioada 1960 – 1965, Ferrari a dominat cu autoritate circuitele de curse, câștigând tot ce se putea. Modelul 250 LM a fost construit în 1964, iar un an mai târziu a câștigat cursa de 24 de ore de la Le Mans, avându-i ca șoferi pe Jochen Rindt și pe Master Gregory. Acea mașină a fost cumpărată în zilele noastre de un colecționar, care a plătit peste 10 milioane de dolari.

Jaguar D-Type

Jaguar D-Type autoexpert.ro

A fost una dintre cele mai apreciate mașini de curse, fiind o versiune mult mai evoluată a modelului C-Type. A fost construit în 18 luni și a fost lansat cu ocazia cursei din 1954, câștigând primul loc trei ani la rând. Producătorul a vândut și o versiune pentru șosele, care a avut mare succes la public.

Sporturile cu motor sunt bine reprezentate în agențiile de pariuri online, dar și în cazinourile online, prin intermediul sloturilor tematice la care se poate juca folosind bonus fără depunere la casino online. „Racing for pinks” sau „Formula X” sunt doar două exemple.

Tu, ce părere ai?

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Explorați mai mult

Scroll to Top