Toyota a câștigat pentru a patra oară consecutiv cursa de 24 de ore de la Le Mans

Le Mans 24 Hours

Toyota a dominat ediția 2021 a cursei de 24 de ore de la Le Mans ocupând la final primele două poziții ale podiumului. Este a patra victorie consecutivă pentru Toyota în celebra cursă de anduranță.

Ediția 2021 a fost din nou întârziată din cauza condițiilor dificile impuse de pandemie. Cursa a fost amânată pentru luna august pentru a permite accesul publicului. În mod normal, cursa de 24 de ore de la Le Mans se desfășoară în luna iunie.

Le Mans 24 Hours

Le Mans: Patru victorii consecutive pentru Toyota

Ediția de anul trecut s-a desfășurat fără spectatori în luna septembrie, iar în 2021, desfășurarea cursei a fost amânată pentru luna august. Un număr limitat de spectatori au avut acces pe circuitul din departamentul Sarthe.

Pentru ediția 2021, a fost inaugurată o nouă clasă regină numită Hypercar, ce a luat locul clasei LMP1. Noua clasă vine cu reguli noi ce vor să încurajeze revenirea echipelor de uzină la cel mai înalt nivel. Pentru ediția de acest an au fost doar cinci prototipuri înscrise la această clasă: două Toyota GR010, două prototipuri înscrise de Scuderia Cameron Glickenhaus și un prototip Alpine.

Le Mans 24 Hours

Toyota a avut astfel de înfruntat o rezistență minimă din partea adversarilor și a dominat ediția cu numărul 89 a cursei de 24 de ore. Victoria a revenit echipajului cu numărul 7 format din Mike Conway, Kamui Kobayashi și Jose Maria Lopez. Locul doi a revenit mașinii Toyota cu numărul 8 pilotată de Sébastien Buemi, Kazuki Nakajima și Brendon Hartley.

Pe ultima treaptă a podiumului s-a aflat prototipul echipei Alpine Elf Matmut: Andre Negrao, Nicolas Lapierre și Matthieu Vaxiviere.

Le Mans 24 Hours

Clasa LMP2 a fost câștigată de prototipul Oreca 07 al echipei WRT pilotat de Robin Frijns, Ferdinand Habsburg și Charles Milesi. Aceștia au obținut victoria în extremis, după ce mașina soră a abandonat în ultimul tur al cursei cu probleme tehnice.

La clasa GTE-Pro s-a impus un Ferrari 488 GTE Evo pilotat de Alessandro Pier Guidi, James Calado și Côme Ledogar, iar clasa GTE-Am a fost câștigată de echipajul François Perrodo, Nicklas Nielsen și Alessio Rovera tot pe un Ferrari 488.

Via Le Mans

Adaugati comentariu