Toyota Motor Corporation a înregistrat un declin al producției globale pentru a noua lună consecutivă în octombrie, în principal din cauza scăderilor semnificative ale producției în Statele Unite și China. Cu toate acestea, reducerea a fost mai puțin severă comparativ cu lunile anterioare.
În ciuda scăderii producției, Toyota a înregistrat o creștere de 1,4% a vânzărilor globale, ajungând la 903.103 vehicule – un nou record pentru luna octombrie. Constructorul auto a raportat producția a 893.164 vehicule la nivel global, ceea ce reprezintă o scădere de 0,8% comparativ cu anul precedent. Acest lucru marchează o îmbunătățire față de scăderea de 8% din septembrie.
În Statele Unite, producția a scăzut cu 13%, în mare parte din cauza unei suspendări de patru luni de producției a SUV-urilor Grand Highlander și Lexus TX, cauzată de o problemă a airbag-urilor. Airbag-ul cortină de pe partea șoferului s-ar putea să nu se declanșeze corect „în timpul anumitor accidente” dacă geamul de pe partea șoferului este coborât, potrivit unei declarații transmise joi de Toyota. Toyota nu a furnizat detalii cu privire la tipul de situație în care ar putea apărea problema.
În cazul unui accident sau al răsturnării vehiculului, airbagurile laterale cortină se declanșează pentru a acoperi deschiderea geamului lateral. Acestea pot ajuta la prevenirea lovirii de către un ocupant a geamului sau a unor părți ale portierei. În cazul unei răsturnări, acestea pot împiedica brațul, umărul sau capul unui ocupant să atingă solul sau chiar pot proteja o persoană de aruncarea din vehicul.
Producția acestor modele a fost reluată la 21 octombrie, urmând ca operațiunile de la uzina Toyota din Indiana să revină la capacitate maximă până în ianuarie.
În China, unde concurența din partea mărcilor naționale este puternică, producția Toyota a scăzut cu 9%. În Thailanda, producția a scăzut, de asemenea, cu 13%, pe fondul scăderii cererii. Cu toate acestea, în Japonia – responsabilă pentru aproximativ o treime din producția globală a Toyota – producția a crescut cu 8%, revenind după o încetinire de anul trecut cauzată de un accident al unui furnizor care a dus la închiderea temporară a fabricilor.
Atât în Canada, cât și în Mexic, producția Toyota a crescut cu 2% în fiecare țară.
Cifrele privind producția și vânzările reflectă operațiunile globale ale Toyota, inclusiv linia sa de lux Lexus, dar nu includ vehiculele produse de filialele sale Hino și Daihatsu.