Toyota Auris 1.4 D-4D 90 CP

Este atât de bine construit încât poate concura cu oricare dintre compactele consacrate, chiar şi cu Golf şi, spre deosebire de acesta, la bordul lui Auris vei vedea şi alte culori în afară de gri.

  • Propulsor foarte economic
  • interior ergonomic si bine finisat
  • Dozare inconfortabila a ambreiajului
  • comportament dinamic mediu

Maşinile de succes au fost întotdeauna apreciate pentru calitatea contrucţiei şi fiabilitatea de care au dat dovadă. În clasa compactă, în România, s-au bucurat de succes Golf, Megane, Focus şi recentul cee’d, ca să numesc numai câteva. Pe plaiurile mioritice un autoturism este ales în cele mai multe cazuri pe criterii subiective, deci putem trage concluzia că aspectul vinde şi o parte din vânzări se obţin printr-o reclamă bine gândită şi o caroserie cu forme fluide. Dar lucrurile încep să se schimbe, iar automobiliştii, cel puţin o mică parte dintre ei, încep să caute motive reale înainte să aleagă un autoturism.

Motivele pentru a cumpăra un Auris vor fi enumerate în cele ce urmează, dar prefer să încep cu singurul argument contra. Acesta este preţul de achiziţie, deloc accesibil dacă vă alegeţi o altă motorizare în afară de cea de 1,33 l pe benzină (99 CP), nu foarte convingătoare. Aşadar, având preţuri aproape egale, trebuie să impresioneze prin altceva.

La milimetru

De îndată ce urci la bordul lui Auris vei observa că totul este acolo unde trebuie şi funţionează aşa cum ar trebui. Sună vag, ştiu, dar nu ţi se va întâmpla să opreşti motorul când pleci de pe loc pentru că ambreiajul are o cursă ciudată (model „patentat” de francezi) şi nu vei rata nici treapta a treia din cauza timoneriei. Materialele au fost atent alese, iar finisările sunt la înălţime. 

Scaunele sunt bine profilate şi ergonomice, oferind confort la drumurile lungi cât şi susţinere laterală pe drumuri virajate. Şi dacă nu eşti genul de persoană care preferă serpentinele, vei aprecia susţinerea laterală atunci când treci peste denivelările şi prin gropile din drumurile româneşti. Tot în aceste momente suspensia impresionează prin lipsa zgomotelor suspecte şi prin abilitatea cu care filtrează denivelările.

Direcţia este precisă şi comunicativă, iar conturul volanului este de forma literei D, pentru un plus de sportivitate. Timoneria şi întregea transmisie este atât de precisă încât ai impresia că levierul selectează singur treapta corespunzătoare. Acest lucru este valabil chiar şi atunci când retrogradaţi în primele viteze în apropierea unui semafor, spre exemplu.

Mic, da’ rău!

Aşa poate fi caracterizat motorul de 1,4l D-4D. Este un diesel  pe care numai Toyota ştie să-l facă. Livrează puterea liniar începând cu 1.700 rpm până spre 3.700 rpm (valori aproximative calculate „din ochi”, din spatele volanului), dar o face atât de bine încât ai impresia că dispune de altă cilindree. Depăşiri pe drumurile naţionale, în jurul vitezei de 90 km/h, sunt efectuate fără niciun strop de efort. 

Aceeaşi senzaţie de putere este prezentă şi când „plecaţi” din spatele unui TIR pe autostradă şi acceleraţi până la viteza legală pe acest sector de drum. Consumul de combustibil mediu la sfârşitul testului, ce a implicat atât condusul pe autostradă cât şi în mediul urban, s-a situat la 5,9 l/100 km. Pentru obţinerea unui consum cât mai mic puteţi urma sfaturile indicatorului prezent în bord, acesta recomandând în funcţie de necesităţi schimbarea treptelor.

Prin programul Toyota Optimo puteţi beneficia de o reducere de preţ specială, modelul Auris, echipat cu motorul testat şi cu nivelul de dotări Terra, fiind disponibil la preţul de 15.578 euro cu TVA. Nu trebuie să uitaţi nici garanţia de cinci ani (în limita a 160.000 km) oferită autoturismelor Toyota.

Date tehnice: Toyota
Auris
Sasiu si caroserie
Motorizare 1.4 D-4D
Nr. usi/locuri 5/5
Masa proprie/totala [kg] 1340/1760
Dimensiuni si capacitati
Lung/lat/inalt [mm] 4220/1760/1515
Ampatament 2600
Volum portbagaj [l] 355 (1335)
Motor si transmisie
Tip motor 1.4 D-4D
Combustibil Motorina
Cilindree [cmc] 1364
Sistem alimentare common rail
Putere max. [kW(CP)/rpm] 66(90)/3800
Cuplu max. [Nm/rpm] 205/1800
Cutie de viteze Manuala/6
Performante si consum
Viteza maxima [km/h] 175
0-100 km/h [s] 11.9
Consum urban/extra/mixt 5.7/4.3/4.8
Emisii CO2 [g/km] 127

Adaugati comentariu