Toyota Auris HSD

Noul Auris este răspunsul japonez la apariția celei mai noi generații Golf. Iar HSD este lovitura de KO pregătită pentru regele clasei compacte.

Volkswagen Golf afișează o aroganță (cinstit vorbind, justificată) atunci când clasa compactă intră sub lumina reflectoarelor europene. Ultima evoluție Ford Focus, încearcă, cu spor ce-i drept, dar încă este la stadiul de încercare. Toyota se bucură de un capital interesant de imagine, chiar dacă joacă în deplasare. Noua venită Auris are însă o misiune extrem de dificilă, în condițiile în care modelele amintite anterior au urcat ștacheta destul de serios.

Design-ul schimbat radical comparativ cu predecesorul său este, parcă, o idee prea asiatic. Privit din față modelul arată tușe interesante, dar profilul pare c-a fost creionat ceva mai în grabă.

Ca și interiorul, despre care poți spune că a fost fie dezvoltat la foc continuu, fie că a încăput pe mâna unor ingineri cu o experiență limitată. Altfel nu știu să explic folosirea unor materiale cu texturi învechite și a unor elemente (vezi ceasul electronic) ce nu prea rezonează cu afinitatea japoneză pentru high tech. Dar capitolul la care Toyota vrea să facă diferența este cel al sistemului de propulsie.

2

Într-o cultură în care TDI este divinizat, iar supraalimentatele pe benzină au răsărit ca ciupercile după ploaie, Toyota pariază pe HSD, sistemul hibrid de propulsie dezvoltat cu succes de atâția ani. Auris HSD este de fapt un Prius cu haine casual, popular.

Noul Auris este răspunsul japonez la apariția celei mai noi generații Golf. Iar HSD este lovitura de KO pregătită pentru regele clasei compacte.

Cu o putere totală de 136 CP, rezultată în urma unei ecuații în care intră un motor termic de 1,8 l și 99 CP (73 kW) și un motor electric de 60 kW (207 Nm). Prețul de pornire depășește puțin pragul de 20.500 euro, dar se justifică atunci când citești consumul urban de 6,1 l înregistrat în traficul bucureștean, în condiții normale, fără pretenții de activist îndârjit eco.

La drum lung, fără a biciui inutil ansamblul de motoare, se poate obține un consum (în condiții grele de iarnă!) de 5,3 l/100 km la o viteză constantă de 90 km/h, în timp ce crescând tempo-ul până la 120 km/h se urcă ușor până la 5,8 l/100 km. Dacă ne gândim că 8-9 luni pe an cifrele vor fi categoric mai bune, în condiții climaterice îmbunătățite, strategia Toyota ascunsă sub logo-ul HSD poate să fie câștigătoare.4Toyota Auris HSD

Date tehnice – Toyota Auris HSD: Preț de bază: 20.561 euro cu TVA inclus; masă proprie/totală (kg): 1.380/1.805; L/l/h (mm): 4.275×1.760×1.460; volum portbagaj(l): 475/1.380; combustibil: benzină; cilindree (cmc): 1.798; putere max. (kW(CP)/rpm): 100(136)/5.200; cuplu max. (Nm/rpm): 207/4.000; cutie de viteze/trepte: automată/CVT; viteza maximă (km/h): 180; sprint 0-100 km/h (s): 10,9; consum urban/extra/mixt: 3,7/3,7/3,8 (l); normă poluare/emisii CO2: Euro 5/87 g/km

Concluzie:

E clar că nu oricine este pregătit să-și achiziționeze un automobil cu sistem hibrid de propulsie, dar dacă ai acest gând, Auris HSD este varianta pe care trebuie s-o iei serios în calcul. Dezvoltată inițial pentru Prius, tehnologia Hybrid Synergy Drive a ajuns acum și pe un model mai accesibil. Iată progresul tehnologic efectiv!

Adaugati comentariu