Toyota este cel mai „verde” brand

Toyota ocupă locul I și primește titlul de “brand-ul cel mai verde” în prima ediție a topului “Cele mai verzi mărci la nivel mondial”, publicat de compania de consultanță Interbrand.

Studiul ia in considerare informatiile publice despre perfomantele unei marci in raport cu mediul si perceptia opiniei publice despre marca respectiva, asa zisa “imagine verde” pe care marca o are in societate. 
Pe baza acestor informatii se realizeaza scorul de performanta verde. 

Raportul Interbrand atesta ca Toyota este un exemplu despre cum preocuparea fata de mediu devine o prioritate la nivel de management, determinand astfel angajamentul real fata de opinia publica din toata lumea. 

Angajamentul permanent al Toyota fata de mediu a fost exprimat si in Viziunea Globala Toyota, publicata in luna martie 2011,  scopul declarat fiind acela de a reduce emisiile de dioxid de carbon in timpul intregului proces prin care trece un vehicul, de la proiectarea sa pana la vanzare. Compania face deasemenea eforturi de a conserva resursele naturale prin reciclare si de  a desfasura activitati aflate in armonie cu natura.  

O contributie cheie la performantele ecologice ale companiei, conform raportului, o are tehnologia integral  hibrida  Toyota.  De la lansarea sa  in 1997, modelul Prius – aflat acum la a treia generatie – a contribuit substantial  la vanzarile de vehicule hibrid Toyota si Lexus, ce totalizeaza 3,2 milioane de unitati la nivel mondial. 

In 2010, Toyota a introdus tehnologia hibrida si pe vehiculul compact Toyota Auris, produs la fabrica din Marea Britanie.  Gama Prius va fi extinsa in curand cu modelul de sapte locuri Prius +, precum si cu vehiculul ce va reprezenta un pas important in  evolutia Toyota si desavarsirea filozofiei sale , Prius  Plug-in Hybrid, ce va fi lansat in 2012.

Citeste testul cu Toyota Prius

Avand o strategie pe termen lung in ceea ce priveste abordarea sustenabila a tuturor operatiunilor sale, Toyota dezvolta o serie de initiative in Europa, printre cele mai recente numarandu-se un perete solar la fabrica Toyota din Valenciennes, Franta, un  panou solar la scara, instalat la fabrica din  Derbyshire , Marea Britanie  si o instalatie cu doua turbine de vant,  la Centrul de Logistica Toyota din Zeebrugge, Belgia.

Metodologia de masurare utilizata in raportul “Cele mai verzi marci la nivel mondial” a fost dezvoltata de catre Interbrand  impreuna cu Deloitte, scorul verde fiind astfel gandit incat sa poata fi aplicat pentru mai multe industrii. 

Interbrand a intervievat si 10.000 de consumatori din cele mai mari zece piete ale lumii, incluzand Statele Unite ale Americii, Japonia, China, Germania, Franta, Marea Britanie, Italia, Brazilia, Spania si India.  Scopul acestor interviuri a fost acela de a determina perceptia asupra performantelor verzi ale unei marci. 

Adaugati comentariu